Παρασκευή, 19 Αυγούστου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τροποποίηση απόφασης κριτηρίων συνάφειας μεταπτυχιακών με την ΕΑΕ-Σχολική Ψυχολογία σε 5 σημεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τροποποίηση απόφασης κριτηρίων συνάφειας μεταπτυχιακών με την ΕΑΕ-Σχολική Ψυχολογία σε πέντε σημεία – Απόφαση του Υφυπουργού ΠΑΙΘ κου Α. Συρίγου.

Τροποποίηση απόφασης κριτηρίων συνάφειας μεταπτυχιακών

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ B 3777 – 13.08.2021 η Απόφαση του Υφυπουργού ΠΑΙΘ κου Α. Συρίγου με την οποία τροποποιείται σε πέντε σημεία η Υπουργική Απόφαση “Καθορισμός κριτηρίων συνάφειας διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με τα αντικείμενα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) και της Σχολικής Ψυχολογίας“.

Η Απόφαση

Τροποποίηση της υπό στοιχεία 52425/Ζ1/ 4-4-2019 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Καθορισμός κριτηρίων συνάφειας διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με τα αντικείμενα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) και της Σχολικής Ψυχολογίας» (Β’ 1152) .

Τροποποιούμε την υπό στοιχεία 52425/Ζ1/4-4-2019 απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Καθορισμός κριτηρίων συνάφειας διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με τα αντικείμενα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) και της Σχολικής Ψυχολογίας» (Β’ 1152), ως ακολούθως:

1. Η περ. α της παρ. 1 του άρθρου 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«α) Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Παιδαγωγικό Τμήμα ή Τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) ή από άλλα Τμήματα Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής και να έχει εκπαιδευτική ή παιδαγωγική εφαρμογή στην Ε.Α.Ε. Στην περίπτωση τίτλου προερχόμενου από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, ο μεταπτυχιακός τίτλος πρέπει να έχει αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ) ή αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας συναφούς αντικειμένου με εκπαιδευτικό κλάδο».

(Ήταν

α) Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Παιδαγωγικό Τμήμα ή Τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) ή από άλλα Τμήματα Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή από ομοταγή ιδρύματα της αλλοδαπής και να έχει εκπαιδευτική ή παιδαγωγική εφαρμογή στην Ε.Α.Ε. Στην περίπτωση τίτλου προερχόμενου από ομοταγή ιδρύματα αλλοδαπής ο μεταπτυχιακός τίτλος πρέπει να έχει αναγνωριστεί από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) ως ισότιμος με τους απονεμόμενους τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών Πανεπιστημίων της ημεδαπής).

2. Η περ. α της παρ. 2 του άρθρου 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«α) Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Τμήμα Ψυχολογίας ή από Τμήμα που προσφέρει βασικές σπουδές Ψυχολογίας, Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης ή από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής και να έχει εφαρμογή στην εκπαίδευση.

Στην περίπτωση τίτλου προερχόμενου από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής ο μεταπτυχιακός τίτλος πρέπει να έχει αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ) ή αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας συναφούς αντικειμένου με εκπαιδευτικό κλάδο».

(Ήταν

α) Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Τμήμα Ψυχολογίας ή από Τμήμα που προσφέρει βασικές σπουδές Ψυχολογίας, Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης ή από ομοταγή ιδρύματα της αλλοδαπής και να έχει εφαρμογή στην εκπαίδευση. Στην περίπτωση τίτλου προερχόμενου από ομοταγή ιδρύματα αλλοδαπής ο μεταπτυχιακός τίτλος πρέπει να έχει αναγνωριστεί από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ως ισότιμος με τους απονεμόμενους τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών Πανεπιστημίων της ημεδαπής).

3. Στο δεύτερο εδάφιο της περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 2, διαγράφεται η λέξη «Ειδικότερα».
4. Στο τρίτο εδάφιο της περ. γ των παρ. 1 και 2 του άρθρου 2,

η φράση «Ειδικότερα, τα μαθήματα αυτά εμπίπτουν στους ακόλουθους τομείς», αντικαθίσταται με τη φράση «Ειδικότερα, θα πρέπει να εμπίπτουν στους ακόλουθους τομείς».

5. Στο πρώτο εδάφιο της περ. ε των παρ. 1 και 2 του άρθρου 2,

η φράση «Η υποχρεωτική Πρακτική Άσκηση να αντιστοιχεί σε τουλάχιστον 20 πιστωτικές μονάδες ECTS, εκ των οποίων τουλάχιστον το 60% να υλοποιείται σε…», αντικαθίσταται με τη φράση «Η υποχρεωτική Πρακτική Άσκηση να αντιστοιχεί σε τουλάχιστον 20 πιστωτικές μονάδες ECTS (500 τουλάχιστον ώρες), εκ των οποίων τουλάχιστον το 60% (300 τουλάχιστον ώρες) να υλοποιείται σε…».

Κατά τα λοιπά, ισχύει η υπό στοιχεία  52425/Ζ1/ 4-4-2019 υπουργική απόφαση (Β’ 1152)  ως έχει.

Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Δείτε το ΦΕΚ B 3777 – 13.08.2021 Τροποποίηση της απόφασης “Καθορισμός κριτηρίων συνάφειας διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με τα αντικείμενα της ΕΑΕ και της Σχολικής Ψυχολογίας”

Δείτε σχετικά

Ολες οι Αποφάσεις Διαπίστωσης Συνάφειας :
1) Η Αρχική
2) Η 1η Τροποποίηση
3) Η 2η Τροποποίηση
4) Η 3η Τροποποίηση
5) Η 4η Τροποποίηση
6) Η 5η Τροποποίηση
7) Η 6η Τροποποίηση
8) Η 7η Τροποποίηση
9) Η 8η Τροποποίηση
10) Η 9η Τροποποίηση
11) Η 10η Τροποποίηση
12) Η 11η Τροποποίηση
13) Η 12η Τροποποίηση
Λίστα Συνάφειας: Διόρθωση σφάλματος στην 80237/ΖΙ/21-5-2019 Απόφαση του Υπουργού Παιδείας

Πριν φύγετε

 Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Τρόπος διδασκαλίας-Σχέδιο δράσης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

3 Σχόλια

  1. Αυτό με τις 500 ώρες έχει αγχώσει αυτούς που κάνουν τώρα το μεταπτυχιακό ή που μόλις τώρα το τελείωσαν, δεν αναφέρεται από ποιους εφαρμόζεται και μετά, θεωρητικά βάσει κειμένου βγάζει άκυρα και τα δεκάδες χιλιάδες μεταπτυχιακά που έχουν εγκριθεί στις προκηρύξεις 1-5ΕΑ/2019… άτοπον

  2. Λυκίνος σε

    Καλησπέρα σας

    Θα ήθελα να σας ρωτήσω αν υπάρχει κάποια νεότερη πληροφορία σχετικά με το εάν η λόγω υπουργική απόφαση επηρεάζει και εμάς που ολοκληρώσαμε τις σπουδές μας (εγώ, προσωπικά, το εαρινό εξάμηνο του 2021) πριν από τη δημοσίευσή της σε ΦΕΚ: αποκτήσαμε, άραγε, ένα μεταπτυχιακό με συνάφεια στην ΕΑΕ και, άρα, μπορούμε να συμπεριληφθούμε στον σχετικό πίνακα των υποψηφίων εκπαιδευτικών, όταν αυτός ανανεωθεί, υποτίθεται, κάποτε μέσα στο 2022;
    Ή… τι; Θα πρέπει να επιστρέψουμε για ένα ακόμη, πέμπτο εξάμηνο;! Και πώς, άραγε, θα βρούμε σχολεία αλλά και εκπαιδευτικούς πρόθυμους να μας αφήσουν να μαθητεύσουμε κοντά τους, όλοι μας – και οι παλιοί και οι καινούργιοι ασκούμενοι – και, μάλιστα, για 300 ολόκληρες ώρες; Και αν ενσκήψει πάλι κορωνοϊός;
    Θεέ μου, τι έκαναν πάλι….

    Ευχαριστώ για τον χρόνο σας!

Γράψτε μία απάντηση