Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τσιόδρας-ειδικά σχολεία: Θα επαναλειτουργήσουν αν αποφασισθεί κάτι τέτοιο για τα Δημοτικά

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τσιόδρας-ειδικά σχολεία: Θα επαναλειτουργήσουν αν αποφασισθεί κάτι τέτοιο για τα Δημοτικά – Ενημέρωση Καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα για τον κορονοϊό.

Τσιόδρας για ειδικά σχολεία

Ερώτηση για την επαναλειτουργία των Ειδικών σχολείων δέχθηκε από δημοσιογράφο, ο Καθηγητής κος Τσιόδρας κατά τη διάρκεια της σημερινής -21.05.2020 – Eνημέρωσης διαπιστευμένων συντακτών υγείας από τον ίδιο ως εκπρόσωπο του Υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό και τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκο Χαρδαλιά.

Η Δημοσιογράφος ρώτησε τον κο Καθηγητή αν θεωρεί πως μπορεί να επιστρέψουν οι μαθητές των Ειδικών σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας στις τάξεις, δεδομένου πως δεν έχει ληφθεί ακόμη καμία απόφαση και από τη στιγμή που το ειδικό σχολείο εκτός από χώρος μάθησης είναι και χώρος θεραπευτικής παρέμβασης.

Ο κος Τσιόδρας απάντησε πως:

“Εχει δίκιο η δημοσιογράφος, θα το συζητήσουμε ως επιτροπή τη Δευτέρα (25.05.2020). Τα σχολεία γι αυτά τα παιδιά έχουν μια παραπάνω σημασία και είναι μέρος και της θεραπευτικής τους αγωγής όπως ειπώθηκε.

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε πως το άνοιγμα των σχολείων συνοδεύεται από πολλά οφέλη όπως ανέλυσα σε προηγούμενο Δελτίο Τύπου και βέβαια αυτά τα οφέλη αφορούν και στα Ειδικά σχολεία, ίσως και περισσότερο από τα υπόλοιπα Δημοτικά σχολεία.

Νομίζω τα Ειδικά σχολεία θα ακολουθήσουν τα Δημοτικά σχολεία σε περίπτωση που αποφασισθεί αυτά να επαναλειτουργήσουν”.

Γιατί τα παιδιά νοσούν λιγότερο σοβαρά από κορονοϊό

Ο κος Τσιόδρας αναφέρθηκε και στα παιδιά τα οποία λόγω του ότι διαθέτουν μικρότερες ποσότητες ενός ενζύμου στη μύτη τους είναι λιγότερο πιθανό να νοσήσουν σοβαρά, αφού η μύτη είναι η περιοχή που προσβάλλει ο ιός πρώτα.

Αναλυτικά είπε:

“Οι κορονοϊοί προσβάλουν το οσφρητικό επιθήλιο λόγω της αυξημένης έκφρασης που παρουσιάζει στον υποδοχέα 2. Είναι το περίφημο ένζυμο που αποτελεί την πόρτα του οργανισμού για να μπει ο ιός στο σώμα μας.

Εχει σχέση με το επόμενο εύρημα που θα σας αναφέρω κι εξηγεί γιατί τα παιδιά είναι λιγότερο πιθανό να νοσήσουν σοβαρά. Αφορά την περιοχή της μύτης και συγκεκριμένα την περιοχή που προσβάλλει ο ιός πρώτα.

Νέα ευρήματα από την Νέα Υόρκη υποστηρίζουν πως τα παιδιά έχουν μειωμένη έκφραση του υποδοχέα 2 στην μύτη. Δηλαδή παράγουν σημαντικά μικρότερες ποσότητες αυτής της πρωτεΐνης που χρησιμοποιεί ο ιός για να μπει στον οργανισμό μας. Ο βλεννογόνος της μύτης είναι από τις πρώτες εστίες της λοίμωξης στον οργανισμό.

Στη μελέτη που εξέτασε ανθρώπους ηλικίας 4-60 ετών, η χαμηλότερη έκφραση του γονιδίου για την παραγωγή αυτού του ενζύμου ήταν στα μικρά παιδιά.

Και προοδευτικά αύξανε με την ηλικία.

Μεγάλη μελέτη 6.000 παιδιών θα προσπαθήσει να απαντήσει στο ερώτημα αν αυτή η ανακάλυψη που προέρχεται από τα παιδιά, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της μετάδοσης της νόσου με κάποιο καινούριο φάρμακο που θα στοχεύει τον υποδοχέα αυτό. Την θύρα από την οποία μπαίνει ο κορονοϊός στον οργανισμό μας”.

Επαναλειτουργία ΚΔΑΠ & ΚΔΗΦ ΑΜΕΑ – Παιδικών Βρεφικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών

Τέλος ο κος Χαρδαλιάς αναφέρθηκε στην επαναλειτουργία των ΚΔΑΠ & ΚΔΗΦ ΑΜΕΑ από την προσεχή εβδομάδα και των Παιδικών Βρεφικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών σε περίπτωση που αποφασισθεί επαναλειτουργία των Δημοτικών σχολείων

Δείτε επίσης

Τσιόδρας για σχολεία: Η καταλληλότερη στιγμή επιστροφής των παιδιών είναι τώρα-5 λόγοι για το ναι
Επαναλειτουργία ΚΔΑΠ & ΚΔΗΦ ΑΜΕΑ-Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών | Ενημέρωση Σ. Πέτσα
Σοφία Ζαχαράκη: Αν τα Δημοτικά ανοίξουν 1η Ιουνίου θα κλείσουν τέλη Ιουνίου-Μετά τις 25.05 η απόφαση

Πριν φύγετε

Νέα σχολική χρονιά: Πρόθεση να ξεκινήσει αρχές Σεπτεμβρίου-Νωρίτερα οι αναπληρωτές στα σχολεία
Αδειες εκπαιδευτικών-ομάδες αυξημένου κινδύνου: Νέο ενημερωτικό έγγραφο από το ΥΠΑΙΘ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση