“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τσιόδρας για μαθητές: Μια απλή δήλωση αρκεί να μην πάνε σχολείο αν ο περίγυρος τους είναι ευπαθής ομάδα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τσιόδρας για μαθητές: Μια απλή δήλωση αρκεί να μην πάνε σχολείο αν ο περίγυρος τους είναι ευπαθής ομάδα – Απάντηση σε ερώτηση Δημοσιογράφου.

Τσιόδρας για μαθητές

Κατά τη διάρκεια ενημέρωσης -14.05.2020- διαπιστευμένων συντακτών υγείας από τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκο Χαρδαλιά και τον εκπρόσωπο του Υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό, Καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, ο κος Καθηγητής εδέχθη ερώτηση δημοσιογράφου αναφορικά με την επιστροφή μαθητών στα σχολεία.

Ερώτηση

Συγκεκριμένα ερωτήθη αν θα πρέπει να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο γονείς με ήπια ή μέτρια προβλήματα υγείας, όπως άσθμα, χρόνια λήψη κορτιζόνης ή φαρμάκων για την χοληστερίνη, την πίεση, του θυρεοειδή ή γονείς με ρυθμισμένο διαβήτη, καπνιστές ή παχύσαρκοι.

Απάντηση

Επ αυτού ο κος Τσιόδρας απάντησε πως σε συνεννόηση με το γιατρό και μια υπεύθυνη δήλωση ή μια απλή δήλωση μπορεί να μην πάει στο σχολείο ένα παιδί, το οποίο έχει στον κοινωνικό του περίγυρο μια ευπαθή ομάδα.

Δείτε αναλυτικά την ερώτηση και την απάντηση

Ερώτηση Δημοσιογράφου

Κύριε Τσιόδρα, την επόμενη Δευτέρα, οι μαθητές των Γυμνασίων και των Λυκείων, πρώτων τάξεων του Λυκείου, επιστρέφουν στα σχολεία.

Και οι γονείς τους, σε περίπτωση που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα, έχουν την δυνατότητα να δηλώσουν ότι το παιδί τους θα συνεχίσει τα διαδικτυακά μαθήματα.

Τι συστήνουν οι γιατροί και εσείς προσωπικά σε γονείς με ήπια ή μέτρια προβλήματα υγείας, όπως άσθμα, χρόνια λήψη κορτιζόνης ή φαρμάκων για την χοληστερίνη, την πίεση, των θυρεοειδή και τα λοιπά; Ή σε γονείς με ρυθμισμένο διαβήτη, καπνιστές ή παχύσαρκους;

Θα πρέπει να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο;

Εσείς θα στέλνατε τα παιδιά σας αν αντιμετωπίζανε τέτοιου είδους προβλήματα;

Μπορείτε να μας αναφέρετε συγκεκριμένα παραδείγματα;

Τσιόδρας για μαθητές

Η Απάντηση του Καθηγητή Σ. Τσιόδρα

Νομίζω ότι η δημοσιογράφος ανάφερε αρκετά παραδείγματα ανθρώπων που έχουν χρόνια προβλήματα υγείας, που είναι σοβαρά και τα οποία έχουν σχετιστεί με αυξημένη θνητότητα και αυξημένο κίνδυνο θανάτων από τον κορονοϊό.

Και μας ενδιαφέρει, σε όλες μας τις επαφές αυτή την στιγμή, να προστατέψουμε αυτά τα άτομα και να σκεφτούμε όταν έχουμε επαφές, ακόμα και αν είμαστε νέοι άνθρωποι, ή ερχόμαστε σε επαφή με παιδάκια, τα οποία κινδυνεύουν λιγότερο, και τα οποία μπορεί κάποια στιγμή να μεταδώσουν και αυτά τον ιό, να σκεφτούμε τους ευπαθείς που είναι στο σπίτι μας.

Με αυτό το πνεύμα νομίζω μιλάμε και για τις δημόσιες συγκεντρώσεις. Δεν είναι ότι είναι απειλή για τη Δημόσια Υγεία.

Είναι απειλή πρώτα και κυριότερα για τον εαυτό μας και μετά για τους διπλανούς μας, ακόμα περισσότερο όταν ανήκουν σε ευπαθή ομάδα,.

Άρα, θέλει λοιπόν μια προσοχή το όλο θέμα και πώς τοποθετούμαστε. Όντως, μπορεί να υπάρξει μια επαφή στο σπίτι μας που αφορά ευπαθή ομάδα, όπως αυτές που αναφέρει η δημοσιογράφος.

Εκεί, πραγματικά, σε συνεννόηση με το γιατρό και μια υπεύθυνη δήλωση ή καθόλου υπεύθυνη δήλωση, μια απλή δήλωση να δηλώνει κανείς το πρόβλημά του, χωρίς να παραβιάζονται τα προσωπικά δεδομένα – νομίζω αυτό επιτρέπεται αυτή τη στιγμή με τη μέχρι τώρα απόφαση και εισήγηση της Επιτροπής – ώστε να μην πάει στο σχολείο ένα παιδάκι το οποίο έχει στον κοινωνικό του περίγυρο μια ευπαθή ομάδα.

Αυτή τη στιγμή, δίνουμε περισσότερο σημασία στην προστασία της ευπαθούς ομάδας, στη συνέχιση της μάθησης, στην προστασία βέβαια και της ψυχικής υγείας του παιδιού μέσα από την κοινωνική επαφή στο σχολείο, εφόσον κινδυνεύει λιγότερο, αλλά δεν θέλουμε με αυτό τον τρόπο να αυξήσουμε τον κίνδυνο για μια ευπαθή ομάδα που είναι στο σπίτι.

Άρα, ναι, αν ήμουν εγώ σε κάποια από αυτές τις ευπαθείς ομάδες, θα πρόσεχα διπλά και τις επαφές μου, όχι μόνο στο σχολείο αλλά και εκτός σχολείου, γιατί είμαι σίγουρος ότι λιγάκι έχει ξεπέσει το όλο θέμα της προσοχής από την προσοχή μας.

Και θα το κοίταζα σε όλη του τη διάσταση, σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής μου ζωής και φυσικά και στο σχολείο.

 Δείτε σχετικά

Αδειες εκπαιδευτικών λόγω κορονοϊού: Συμπληρωματική ενημέρωση από το ΥΠΑΙΘ
Εγγραφα αιτήσεων αδειών ειδικού σκοπού εκπαιδευτικών: Παράθεση νομοθεσίας
Νόμος 4686/2020-Ζωντανή μετάδοση μαθήματος-άδεια ειδικού σκοπού | Αρθρα 63 & 64
Aδειες εκπαιδευτικών λόγω κορονοϊού: Ειδικού σκοπού-Ευπαθών ομάδων-Αναρρωτική κατ οίκον
Ειδική άδεια-επέκταση: Σε εγκύους-σε άνω 65 ετών-άνω των 45 με ασθένειες-υψηλό δείκτη μάζας σώματος κ.α

Δείτε επίσης

Ειδικές άδειες κορονοϊού: Ποιες είναι- ποιοι τις δικαιούνται-πως χορηγούνται- νομοθετήματα για ευπαθείς ομάδες
Αδεια ειδικού σκοπού-παράταση ισχύος: Σε ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση
Αδειες ειδικού σκοπού-οργάνωση εργασίας | ΦΕΚ

Πριν φύγετε

Αδειες νεοδιοριζόμενων: Κανονική-Αναρρωτική-Γονική-Ανευ αποδοχών-μητρότητας-ειδικές-εκπαιδευτική
Ολες οι άδειες που δικαιούνται μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί – ΕΕΠ και ΕΒΠ
Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας: Επικαιροποιημένος – Οι αλλαγές στις άδειες
Η άδεια ανατροφής τέκνου αναπληρωτριών εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. σε Φ.Ε.Κ.
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση