“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τσιόδρας: Η μείωση της διασποράς του ιού δεν ξέρουμε αν οφείλεται στο κλείσιμο σχολείων ή στην απαγόρευση άλλων συναθροίσεων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τσιόδρας: Η μείωση της διασποράς του ιού δεν ξέρουμε αν οφείλεται στο κλείσιμο των σχολείων ή στην απαγόρευση συναθροίσεων σε άλλους χώρους – Μετά τις 27 Απριλίου οι όποιες αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων.

Τσιόδρας

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν αληθεύουν δημοσιεύματα που μιλούν για άνοιγμα των σχολείων στις 11 Μαΐου και για το αν οι μαθητές θα πρέπει να φορούν μάσκες και γάντια όταν αυτά ανοίξουν, κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης των διαπιστευμένων συντακτών υγείας από τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκο Χαρδαλιά και τον εκπρόσωπο του Υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό, Καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, είχαμε τις παρακάτω απαντήσεις.

Αναλυτικά

Δημοσιογράφος

Κύριε Τσιόδρα και κύριε Χαρδαλιά, εχθές υπήρξαν δημοσιεύματα για άνοιγμα των σχολείων στις 11 Μαΐου. Όλοι πλέον γνωρίζουμε ότι τα μικρά παιδιά, αν και τα ίδια πιο ανθεκτικά, αποτελούν το κυρίαρχο όχημα μετάδοσης του ιού.

Αν όντως ανοίξουν τα σχολεία, γεγονός που θα χαιρετιστεί με ενθουσιασμό από τους μικρούς μαθητές, τι σας ανησυχεί περισσότερο; Υπάρχουν σκέψεις να πάνε τα παιδιά στο σχολείο φορώντας γάντια και μάσκες και να κάνουν tests;

Τσιόδρας

Καταρχάς εγώ δεν γνωρίζω κάποιες τέτοιες πληροφορίες για το πότε ακριβώς θα ανοίξουν τα σχολεία.

Φαντάζομαι γίνονται κάποιες εικασίες για το κατάλληλο διάστημα που θα πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία.

Στα σχολεία νομίζω το σημαντικότερο που θα τηρηθεί, όταν ανοίξουν, θα είναι οι κανόνες υγιεινής και φυσικά η φυσική απόσταση και στα σχολεία.

Δε νομίζω ότι έχει δίκιο σε αυτό που λέει η δημοσιογράφος ότι είναι τα παιδιά ο κύριος φορέας μετάδοσης του ιού στην κοινότητα.

Τουλάχιστον δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά. Και δεν ξέρουμε για αυτό τον ιό πόσο ισχύει.

Μάλλον δεν ισχύει τόσο όσο φανταζόμαστε και αυτό φαίνεται και από την επίδραση που είχαν αντίστοιχα μέτρα, όπως τα μέτρα που πήραμε τότε με τα σχολεία στην πορεία της επιδημίας, η οποία δεν μπορεί να διευκρινιστεί 100% εάν ήταν το κλείσιμο των σχολείων αυτό καθ΄ εαυτό ή το κλείσιμο άλλων χώρων μαζικών συγκεντρώσεων και συνεστιάσεων.

Θεωρώ λοιπόν ότι θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα περισσότερα επιστημονικά δεδομένα για να πούμε με ακρίβεια το ρόλο των παιδιών στη μετάδοση αυτής της επιδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν έχουμε αυτή τη στιγμή δεδομένα που το υποστηρίζουν.

Σίγουρα τα μικρά παιδιά δεν ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και αυτό δίνει μια άνεση στις περισσότερες χώρες να ανοίγουν την κοινωνία από τα μικρά παιδιά και τις οικογένειές τους, κατά τεκμήριο νέοι άνθρωποι.

Και νομίζω αυτό είναι στις σκέψεις όλων μας, και εμάς που σχεδιάζουμε σαν επιστήμονες το πώς μπορεί να γίνει μια τέτοια επιστροφή, σε συνεργασία με την Πολιτεία, και ότι αυτή η επιστροφή θα πρέπει να αφορά κατά τεκμήριο ανθρώπους που ανήκουν στις λιγότερο ευπαθείς ομάδες.

Και πάλι όμως εδώ να τονίσω ότι όλα εξαρτώνται από την διασπορά του ιού στην κοινότητα, από το πόσο μας πιέζει το σύστημα υγείας μας και φυσικά δεν θέλουμε να λειτουργήσουν τα σχολεία σαν εστίες μεταφοράς του ιού, έτσι;

Όλα αυτά είναι σε συνάρτηση μεταξύ τους, τα μέτρα υγιεινής, η απόσταση, οι ευπαθείς ομάδες, η αντοχή του συστήματος υγείας. Είναι πολλές παράμετροι μαζί που τις παίρνουμε όλες υπ’ όψιν.

Χαρδαλιάς

Είναι εξαιρετικά πρόωρη αυτή η συζήτηση. Και το λέω με όλη την δύναμη της προσπάθειας που γίνεται τώρα.

Αυτό που προέχει, είναι τις επόμενες δέκα μέρες και μέχρι τις 27 Απριλίου, να κάνουμε αυτό που η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού με τεράστια επιμονή και υπομονή κάνει όλες αυτές τις εβδομάδες.

Όλες αυτές οι συζητήσεις, είναι συζητήσεις που θα μας απασχολήσουν μετά τις 27 και εφόσον τα δεδομένα μάς το επιτρέψουν.

Άρα προσυπογράφω κάθε λέξη του κυρίου Καθηγητή και αυτό που θέλω για άλλη μια φορά να τονίσω, είναι ότι πρέπει ευλαβικά να τηρήσουμε τα μέτρα και οποιαδήποτε συζήτηση πάνω στα ζητήματα αυτά είναι εξαιρετικά πρόωρη.

Δείτε σχετικά

Τσιόδρας-Χαρδαλιάς 16 Απριλίου: 300 € πρόστιμο και αφαίρεση πινακίδων για άσκοπη μετακίνηση το Πάσχα

___________________

Δείτε επίσης

Ανοιγμα σχολείων από 11 Μαΐου-Αλλαγές στις Πανελλαδικές-Εκτός η Κοινωνιολογία | video
Ημερομηνίες Πανελλαδικών-Ο τρόπος που θα ανοίξουν τα σχολεία-Η νέα σχολική χρονιά | Ενημέρωση
Διατάξεις ΠΝΠ: Ψηφιακός εξοπλισμός σχολείων-εξ αποστάσεως στις διακοπές Πάσχα-άδεια ειδικού σκοπού-ΚΕΠΑ
ΦΕΚ παράτασης απαγόρευσης λειτουργίας σχολείων και εκπαιδευτικών δομών έως 10.5.2020
Νέοι περιορισμοί κυκλοφορίας: ΦΕΚ με νέα πρόστιμα και τροποποιήσεις της διαδικασίας

Δείτε ακόμη

Παράταση άδειας ειδικού σκοπού | ΦΕΚ
Υλη πανελλαδικών εξετάσεων 2020: Αναπροσαρμογή λόγω κορονοϊού-Διάψευση φημών από ΥΠΑΙΘ
Περιοριστικά μέτρα χώρων λατρείας | Απόφαση
Ατομα με αυτισμό και σοβαρές παθήσεις: Αίρονται περιορισμοί κυκλοφορίας
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση