Σάββατο, 13 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τζούφη-Προϋπολογισμός 2021: Μειώνει τις δαπάνες για Υγεία και Παιδεία και τον καταψηφίζουμε

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τζούφη-Προϋπολογισμός 2021: Μειώνει τις δαπάνες για Υγεία και Παιδεία και τον καταψηφίζουμε – Το κυβερνητικό σχέδιο είναι αναντίστοιχο των μεγάλων αναγκών που έχουν προκύψει.

Τζούφη-Προϋπολογισμός 2021

Εικονικό, ψεύτικο και προκλητικό χαρακτήρισε τον προϋπολογισμό της ΝΔ για το 2021 η Μερόπη Τζούφη, αναπλ. Τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζοντας πως εν μέσω πανδημίας και οικονομικής κρίσης, προβλέπει μειωμένες δαπάνες σε Υγεία και Παιδεία.

Οσον αφορά στον προϋπολογισμό για την Παιδεία σημείωσε πως

“Το κυβερνητικό σχέδιο είναι αναντίστοιχο των μεγάλων αναγκών που έχουν προκύψει, παρουσιάζοντας μείωση των δαπανών κατά -1,17%, δηλαδή κατά 160 εκατ. ευρώ”.

Σύμφωνα με σχετική Ανακοίνωση

Η Βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κατηγόρησε την κυβέρνηση για αποτυχία στην οικονομία, στη διαχείριση της πανδημίας, στην ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και στην εκπαιδευτική πολιτική.

“Η ελληνική οικονομία καταγράφει νέα βαθιά ύφεση και η Eurostat επισημαίνει την κατάρρευση των χαμηλόμισθων.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αδυνατούν να ανταπεξέλθουν, τα χρέη πολλαπλασιάζονται για όλο και περισσότερους πολίτες και η τελευταία έκθεση της ΕΡΓΑΝΗΣ αποτυπώνει τη δραματική κατάσταση στην αγορά εργασίας”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Υπογράμμισε επίσης πως

“Η κυβέρνηση έχει φορτώσει όλες τις ευθύνες στον κορονοϊό.

Όμως η πανδημία πλήττει όλο τον πλανήτη, με τη χώρα μας να καταγράφει τους χειρότερους οικονομικούς δείκτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Την ίδια στιγμή χαμηλά είναι και οι δαπάνες για την αντιμετώπιση της πανδημίας, παρά τη σφοδρότητα του δεύτερου κύματος”.

Μάλιστα η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε πως ο προϋπολογισμός είχε ήδη εκτροχιαστεί από τον Ιανουάριο, δηλαδή πριν την πανδημία.

Για την Παιδεία ανέφερε

“Ο προϋπολογισμός του 2021 για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, την Κατάρτιση και τη Δια Βίου Μάθηση είναι μειωμένος κατά 28 εκατ. ευρώ.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ισχυρίζεται πως επιδιώκει την αναβάθμιση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού τομέα και έχει εισάγει σχετικό νομοσχέδιο για ψήφιση.

Ωστόσο, με μια σειρά από αρνητικές ρυθμίσεις, κατεδαφίζει τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, ενώ η μείωση των δαπανών από 84,5 σε 56,5 εκατ. ευρώ επιβεβαιώνει αυτή μας την εκτίμηση”.

Παρόμοια, σημαντική μείωση καταγράφεται και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

“Τα ΑΕΙ θα βρεθούν αντιμέτωπα με συρρίκνωση των δαπανών κατά -8%, δηλαδή κατά 20 εκατ. ευρώ λιγότερα. Η πανεπιστημιακή κοινότητα και οι Σύγκλητοι εκπέμπουν σήμα κινδύνου για τη χαμηλή χρηματοδότηση και τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού”.

“Ποια είναι η απάντηση της κυβέρνησης σε όλα αυτά; Αφήνει ελεύθερο το πεδίο στα ιδιωτικά κολλέγια, ενώ προτίθεται να ιδρύσει πανεπιστημιακή αστυνομία. Όμως οι ανάγκες των πανεπιστημίων είναι σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση, και δεν αναπληρώνονται με “Νόμο και Τάξη””.

Αναφορικά με τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης για αύξηση των δαπανών μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων,

η Μερόπη Τζούφη ανέφερε ότι “αφορά πόρους από το ΕΣΠΑ για έργα που συχνά είναι ανώριμα και δεν πρόκειται να υλοποιηθούν άμεσα. Ας μας παρουσιάσουν το μέρος του ΠΔΕ που υλοποιήθηκε κατά τη φετινή χρονιά“.

Κλείνοντας, η Βουλευτής Ιωαννίνων ανέφερε πως

“Το μόνο δεδομένο είναι πως το υπουργείο Παιδείας υποεκτέλεσε τον προϋπολογισμό του για φέτος. Δηλαδή, κατά τη χρονιά της πανδημίας, της τηλεκπαίδευσης και των χαμένων διδακτικών ωρών, αν και είχε χρήματα επέλεξε να μην τα δαπανήσει. Άλλη μια αποτυχία ή μια εσκεμμένη πολιτική πράξη;”.

Δείτε επίσης

Κεραμέως-προϋπολογισμός Παιδείας 2021: 142 εκ. ευρώ αύξηση δαπανών-10.500 μόνιμοι διορισμοί
Εκθεση Πισσαρίδη για Εκπαίδευση: Αξιολόγηση-Επίτευξη στόχων και χρηματοδότηση-Ολοήμερο-Προσχολική
 Εκπαίδευση και Δημογραφικές εξελίξεις στην Ελλάδα το 2020
 Αναδρομικά δώρων αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Δικαίωση διεκδίκησης με απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση