Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Υλικό στο διαδίκτυο για Ενημέρωση και Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη για τις επιπτώσεις της πανδημίας κορονοϊού

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Υλικό στο διαδίκτυο για Ενημέρωση και Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη σχετικά με τον κορονοϊό και τις επιπτώσεις της πανδημίας – Εργαστήριο Ειδικής Αγωγής και Συμβουλευτικής της Οικογένειας, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Υλικό στο διαδίκτυο

Ενημέρωση και Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη σχετικά με τον Κορωνοϊό και τις Επιπτώσεις της Πανδημίας

Α. Υλικό για την ενημέρωση και την Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη Ενηλίκων
  1. Χρήσιμες οδηγίες από την ΕΛΨΕ «Μένουμε σπίτι, δεν μένουμε μόνοι», στο: https://elpse.com/menoume-spiti/
  2. Ψυχοκοινωνική στήριξη ενηλίκων:

Οδηγός: Πώς να ζεις με την ανησυχία και το άγχος εν μέσω παγκόσμιας αβεβαιότητας (στα Αγγλικά) στο:

https://www.psychologytools.com/assets/covid-19/guide_to_living_with_worry_and_anxiety_amidst_global_uncertainty_en-gb.pdf

  1. Οι στρατηγικές της Γνωσιακής-Συμπεριφοριστικής Θεραπείας για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 (υλικό στα Αγγλικά)

https://ibrt.gr/edu/sites/default/files/WCCBTCVIRUSeNews.pdf

  1. Βίντεο για Κορωνοϊόhttps://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=LK1hHoHLVb0&feature=emb_logo
Β. Υλικό για Γονείς
  1. Ερωτήσεις και Απαντήσεις για την Πανδημία (στα Ελληνικά)

https://www.ihaveaquestionbook.com/?fbclid=IwAR1xD6UfT-wRKgv80VxfyelcxRTx66FZBy2q2WDWsK5LMNXanZi0QGavsQE

 

  1. Οδηγός για γονείς – Νοσοκομείο Παίδων – ιατροπαιδαγωγικό

http://0317.syzefxis.gov.gr/wp-content/uploads/2012/11/COVID_ΨΥΧΙΚΗ-ΥΓΕΙΑ-ΠΑΙΔΙΩΝ_ΟΔΗΓΟΣ-ΓΙΑ-ΓΟΝΕΙΣ.pdf

 

  1. Οδηγίες για γονείς – ΕΚΠΑ – Ιατρική σχολή

http://1kesy.ach.sch.gr/autosch/joomla15/images/PDF/odig_paidia.pdf

 

  1. Έντυπο για γονείς – Πανεπιστήμιο Κρήτης

https://www.flipsnack.com/paidopsypagni/-.html

Γ. Υλικό για Μαθητές/τριες

 

  1. Μίνι λεύκωμα για να μιλήσουμε στα παιδιά για τον Κορωνοϊό

https://660919d3-b85b-43c3-a3ad-3de6a9d37099.filesusr.com/ugd/64c685_63d286ef487b437fb4aaa3c6ea2c01c4.pdf

  1. Χρήσιμοεικονογραφημένουλικόαπότο site τουInternational Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities(IASSID)

https://www.iassidd.org/covid-19-resources/

3.      Κοινωνική Προσφορά ΣΕΨ – Παιδικό Εγχειρίδιο για τον Κορωνοϊό στο:http://www.seps.gr/images/Corona_GREEK_VS.pdf

  1. Η ιστορία του κορωνοϊού

https://www.cmverona.it/cmv_content/uploads/2020/03/ITA-GR-GUIDA-GALATTICA-AL-CORONA-VIRUS.pdf?fbclid=IwAR2ntylXNNLfs9fogLwJxBl88BzHsuvFIjLQjLPI7Q_DA8CJVsu93Z3DciE

  1. Ένα παραμύθι σε ηλεκτρονική μορφή για μικρά παιδιά, στο: https://online.fliphtmlcom/ksfx/tcou/
  2. Κοινωνική ιστορία για τον ιό: http://prosvasimo.iep.edu.gr/koronoios/Koronoios%20KI%20Book.pdf?fbclid=IwAR3eu7SPIqItJ3ksw6vPCPTsS-BJECPKYMj-_QJAzMxv2JR5Op5tVCp55EY
  3. Κοινωνική ιστορία (για παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας)

https://kentro-ekpaideytikis-symvoyleytikis-ypostirixis-peiraia.webnode.com/_files/200000182-058c9058cb/Pandemics-and-the-Coronavirus-el-8.pdf

  1. Βιβλίο για μεγαλύτερα παιδιά

https://yeehoopress.com/coronavirus-picturebook-greek/

  1. Υλικό από Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς

Ιουλίνα&Κορονάκος_Εισαγωγή

Ιουλίνα&Κορονάκος_ Επεισόδιο 1

  1. Υλικό για ζωγραφική: Μία δράση για παιδιά

http://psychlab.primedu.uoa.gr/

  1. Πώς προστατευόμαστε από τον Κορωνοϊό;

κείμενο

https://kesy-new.fth.sch.gr/wp-content/uploads/Koronoios-KI-Book.pdf

βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=zzPu9pG96xY

  1. Κοινωνική ιστορία για τον Κορωνοϊό

https://gamifiedspecialteaching.wordpress.com

Δ. Προτάσεις για Δημιουργικές Δραστηριότητες με Παιδιά

 

  1. Προτάσεις για Δημιουργικές Δραστηριότητες & Εμπλουτισμό Λεξιλογίου

https://kesy-new.fth.sch.gr/wp-content/uploads/Δημιουργικές-δραστηριότητες-για-το-παιδί-στο-σπίτι.pdf

  1. Σύνδεσμοι για Δημιουργικές Δραστηριότητες

https://kesy-new.fth.sch.gr/wp-content/uploads/ΧΡΗΣΙΜΟΙ-ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ-ΓΙΑ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ.pdf

  1. ΠροτεινόμενοΥλικόγια Απασχόληση

http://stellad.pde.sch.gr/new/protaseis-dimiourgikis-apascholisis/

E. Προτάσεις για Εκπαιδευτικούς

Η εργασία των εκπαιδευτικών έχει αλλάξει κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης για πολλούς λόγους, οι οποίοι δυσκολεύουν την καθημερινότητά του.

Οι λόγοι αυτοί σχετίζονται με τη φυσική  απόσταση που υπάρχει πλέον μεταξύ αυτών και των μαθητών τους, αλλά και με τα άγχη που και οι ίδιοι βιώνουν.

Εφόσον η διδασκαλία γίνεται πλέον διαδικτυακά, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να στηρίξουν τους μαθητές τους, υιοθετώντας δραστηριότητες ενεργοποίησης της κοινωνικο-συναισθηματικής διάστασης του μαθήματος. Παρακάτω παρουσιάζονται κάποιες κατευθυντήριες οδηγίες αλλά και σχετικό υλικό.

Οι εκπαιδευτικοί θα ήταν βοηθητικό να:

  • προσκαλέσουν τους μαθητές που επιθυμούν να μοιραστούν τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους σε συζητήσεις μαζί τους ή με ολόκληρη την τάξη.
  1. Προτεινόμενο Υλικό για την διαδικτυακή τάξη

http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/pdf/epanasyndeomaste-sto-sxoleio-e-istories-drastiriotites-stin-taksi-COVID-19.pdf

  • συζητήσουν τη σημασία της διατήρησης της καθημερινής ρουτίνας, όχι μόνο σε εκπαιδευτικό επίπεδο αλλά και για τις άλλες διαστάσεις της καθημερινότητας (παιχνίδι, επικοινωνία με οικείους και φίλους κλπ)
  • απενοχοποιήσουν τους μαθητές τους για τυχόν σκέψεις και συναισθήματα που προκύπτουν κατά την περίοδο της πανδημίας, η οποία είναι πρωτόγνωρη για τους μαθητές και προβάλλει δυσκολίες για τις οποίες δεν ήταν πολλοί απ’ αυτούς προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν. Είναι σημαντικό να καταλάβουν τα παιδιά ότι δεν υπάρχει σωστό και λάθος σε μία πρωτόγνωρη συνθήκη όπως αυτή.
  • ενθαρρύνουν τους μαθητές τους να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα που σχετίζονται με την πανδημία και όχι μόνο.
  • προάγουν δράσεις που δείχνουν αλληλεγγύη, υποστήριξη και βοήθεια προς το συνάνθρωπο.
  • τονίζουν στο τέλος του μαθήματος την αξία της ανθρώπινης ζωής.
  • αναφέρουν ότι στις μεγάλες αλλαγές της ζωής χρειάζεται χρόνος προσαρμογής και ότι ο χρόνος αυτός διαφέρει από άτομο σε άτομο.

Σε κάποιες περιπτώσεις οι μαθητές με Αναπηρία και/ή Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες δεν γίνεται να υποστηριχθούνδιαδικτυακά. Για το λόγο αυτόοι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής θα μπορούσαν να συμβουλευτούν το παρακάτω υλικό για το τι μπορούν να κάνουν όταν επιστρέψουνε στις τάξεις.

  1. Πληροφορίες για τι μπορεί να κάνει ο εκπαιδευτικός όταν οι μαθητές επιστρέψουνε στα θρανία

Κείμενο

https://merimna.org.gr/wp-content/uploads/2019/10/Katastrofiko.Educators_A5_low.pdf

Παρουσίαση (powerpoint)

https://kesy-new.fth.sch.gr/wp-content/uploads/%CE%A3%CE%A4%CE%97%CE%A1%CE%99%CE%96%CE%9F%CE%9D%CE%A4%CE%91%CE%A3-%CE%A4%CE%9F%CE%A5%CE%A3-%CE%9C%CE%91%CE%98%CE%97%CE%A4%CE%95%CE%A3-%CE%93%CE%99%CE%91-%CE%A4%CE%9F-COVID-19.pdf

 

Εργαστήριο Ειδικής Αγωγής και Συμβουλευτικής της Οικογένειας

Διευθύντρια Εργαστηρίου: καθηγήτρια Αγγελική Γενά

Συνεργάτες: επίκ. καθηγήτρια Φαίη Αντωνίου & Πέτρος Γαλάνης, ΕΔΙΠ

Διεύθυνση: Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου, ΤΚ: 15703, Φιλοσοφική Σχολή, 5ος όροφος, Κυψέλη 547

Τ. 210 727 7361

E-mail spedlabuoa@gmail.com

Sitehttps://spedlab.wixsite.com/labuoa

 Δείτε επίσης

Οδηγός ψυχοκοινωνικής στήριξης για εθελοντές κατά την πανδηµία Covid-19 | Α Ψυχιατρική Κλινική ΕΚΠΑ
Ψυχολογική στήριξη λόγω κορονοϊού: ΕΚΠΑ και Αιγινήτειο υποστηρίζουν τους πολίτες
Οδηγίες για την εξ αποστάσεως ειδική αγωγή: Από τη Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής του ΕΚΠΑ
Δείτε τα Πρωτόκολλα εξ αποστάσεως υποστηρικτικής παρέμβασης του ΕΕΠ-ΕΒΠ

Δείτε ακόμη

Οδηγός υποστήριξης ΙΜΕΓΕΕ: Σημαντικό υλικό για την αντιμετώπιση επιπτώσεων της πανδημίας κορονοϊού
Οδηγίες σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Πλήρες υλικό από ΠΕΚΕΣ Στερεάς
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση