Σάββατο, 22 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εποπτεία Ψυχολόγων ΕΠΑΛ: Υποστήριξη του έργου των Ψυχολόγων στα ΕΠΑΛ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εποπτεία Ψυχολόγων ΕΠΑΛ: Κατά το τρέχον σχολικό έτος, στα Επαγγελματικά Λύκεια προσλήφθηκαν 222 αναπληρωτές ψυχολόγοι, με σκοπό να καλύψουν τις ανάγκες της ψυχοκοινωνικής στήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να οργανώσουν τη δικτύωση των σχολικών μονάδων με υποστηρικτικές δομές ψυχοκοινωνικής υγείας της εκάστοτε περιοχής.

Υποστήριξη του έργου των Ψυχολόγων στα Επαγγελματικά Λύκεια

Σύμφωνα με Ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία καθορίζεται η σύσταση και συγκρότηση Ομάδας Εποπτών-Ψυχολόγων από το Σύλλογο Ελλήνων Ψυχολόγων (ΣΕΨ), στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενο προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ».

Σύμφωνα με την απόφαση, έργο του Επόπτη Ψυχολόγου είναι η συμβουλευτική υποστήριξη και εποπτεία των ψυχολόγων που στελεχώνουν τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας, ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων εντός του σχολικού περιβάλλοντος. Σημειώνεται πως ο Επόπτης Ψυχολόγος δεν υποκαθιστά το έργο των τοποθετημένων ψυχολόγων, στους οποίους παραμένει η ευθύνη υλοποίησης.

Κατά το τρέχον σχολικό έτος, στα Επαγγελματικά Λύκεια προσλήφθηκαν 222 αναπληρωτές ψυχολόγοι, με σκοπό να καλύψουν τις ανάγκες της ψυχοκοινωνικής στήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να οργανώσουν τη δικτύωση των σχολικών μονάδων με υποστηρικτικές δομές ψυχοκοινωνικής υγείας της εκάστοτε περιοχής. Επίσης, από την αρχή του σχολικού έτους, πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από ενημερωτικές συναντήσεις με τους ψυχολόγους της Ομάδας Εμπειρογνωμόνων του προγράμματος.

Η δράση «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» ξεκίνησε το 2017-2018 και εφαρμόστηκε πιλοτικά σε 9 ΕΠΑΛ. Φέτος, το πρόγραμμα επεκτάθηκε στα 400 Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας και εκτός της πρόσληψης ψυχολόγων περιλαμβάνει εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά, ενεργοποίηση του θεσμού του «Συμβούλου Καθηγητή», δημιουργία συγχρηματοδοτούμενων «Σχεδίων Δράσης», εξοπλισμό των σχολείων με υποδομές τηλεδιάσκεψης και τηλε-εκπαίδευσης, καθώς και σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των ψυχολόγων.

To έγγραφο

Δείτε επίσης:

Πως θα διεξάγεται η Επιστημονική Εποπτεία των Ψυχολόγων(ΠΕ23) των ΕΠΑ.Λ. – Τα μέλη και το έργο της Ομάδας Εποπτών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση