Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Υποστηρικτικές Δομές Εκπαίδευσης: Να σταματήσει η υπονόμευση τους

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Υποστηρικτικές Δομές Εκπαίδευσης: Να σταματήσει η υπονόμευση τους – Αρθρο του Οργανωτικού Γραμματέα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ Μιχαήλ Βολκίδη.

Υποστηρικτικές Δομές Εκπαίδευσης

Αρθρο για την υπονόμευση των Υποστηρικτικών Δομών Εκπαίδευσης κοινοποίησε ο Οργανωτικός Γραμματέας της ΠΟΣΕΕΠΕΑ Μιχαήλ Βολκίδης.

Ο εκλεκτός συνάδελφος αναφέρεται:
  • Στην μη πρόβλεψη μόνιμων διορισμών στα ΚΕΣΥ τα οποία θα συνεχίζουν να στελεχώνονται με αναπληρωτές και
  • στην συστηματική υπονόμευση των Β’ ΚΕΣΥ σε Αττική και Θεσσαλονίκη καθώς δεν τους παρέχονται κατάλληλοι χώροι και υλικοτεχνική υποδομή.
Παρόλα αυτά, επισημαίνει ο Οργανωτικός Γραμματέας της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, τα ΚΕΣΥ:
  • Εχουν καταφέρει σε σύντομο χρονικό διάστημα να μειώσουν τις λίστες αναμονής αιτημάτων, σε αναλογικά μεγαλύτερο βαθμό από τους προκατόχους τους.
  • Υποστηρίζουν με διεπιστημονικές ομάδες τις σχολικές μονάδες αποδίδοντας συγκριτικά καλύτερα και με μεγαλύτερη συχνότητα επισκέψεων στα σχολεία από τα ΚΔΑΥ/ΚΕΔΔΥ, αμφισβητώντας τη ρητορική περί  υδροκέφαλων δομών.
Τέλος ο συνάδελφος Μιχαήλ Βολκίδης καλεί το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει:
  • Eίτε στην κάλυψη των οργανικών θέσεων των ΚΕΣΥ μέσω των επικείμενων προκηρύξεων για την πλήρωση θέσεων στην γενική εκπαίδευση, αυξάνοντας ταυτόχρονα τον αριθμό των θέσεων.
  • Eίτε σε έκδοση νέας προκήρυξης αποκλειστικά για τις υποστηρικτικές δομές εκπαίδευσης.

Δείτε αναλυτικά το άρθρο

Να σταματήσει η υπονόμευση των Υποστηρικτικών Δομών Εκπαίδευσης

Το τελευταίο διάστημα η εκπαιδευτική κοινότητα παρακολουθεί με ανησυχία τις αρνητικές εξελίξεις που συνδέονται με την ολοένα μεγαλύτερη υπονόμευση των υποστηρικτικών δομών εκπαίδευσης.

Η νυν πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ακολουθώντας την ίδια γραμμή με την προηγούμενη και παρά τις προφορικές διαβεβαιώσεις περί νομοθέτησης τροπολογίας που κατέθεσε η ΠΟΣΕΕΠΕΑ , η οποία θα έλυνε το πρόβλημα, δεν προέβλεψε τελικά την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού στα ΚΕΣΥ .

Άμεση συνέπεια της υπονομευτικής αυτής πολιτικής είναι τα δύο επόμενα έτη οι επαγγελματίες με περισσότερη προϋπηρεσία και εμπειρία να διοριστούν μόνο σε ειδικά σχολεία και τα ΚΕΣΥ να στελεχώνονται κυρίως με αναπληρωτές οι οποίοι θα έχουν πολύ λιγότερη εμπειρία και γνώση του αντικειμένου με όλες τις επακόλουθες δυσλειτουργίες που θα προκαλέσει αυτή την πολιτική απόφαση.

Παράλληλα το Υπουργείο και η τοπική αυτοδιοίκηση υπονομεύουν συστηματικά τα Β’ ΚΕΣΥ σε Αττική και Θεσσαλονίκη καθώς δεν παρέχουν τους κατάλληλους χώρους, την υλικοτεχνική υποδομή και τα επιστημονικά εργαλεία για την άσκηση του έργου τους.

Ωστόσο, παρά τον πόλεμο που δέχονται, τα ΚΕΣΥ έχουν καταφέρει σε σύντομο χρονικό διάστημα να μειώσουν τις λίστες αναμονής αιτημάτων, σε αναλογικά μεγαλύτερο βαθμό από τους προκατόχους τους.

Επίσης έχουν καταφέρει να υποστηρίζουν με διεπιστημονικές ομάδες τις σχολικές μονάδες αποδίδοντας συγκριτικά καλύτερα και με μεγαλύτερη συχνότητα επισκέψεων στα σχολεία από τα ΚΔΑΥ/ΚΕΔΔΥ, θέτοντας με αυτόν τον τρόπο υπό αμφισβήτηση την επιθετική ρητορική περί ”υδροκέφαλων” δομών που υιοθέτησε από την πρώτη της ομιλία στην βουλή η κα  Κεραμέως.

Σε αναμονή του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στις υποστηρικτικές δομές εκπαίδευσης το Υπουργείο πρέπει να αφήσει πίσω τις σκοπιμότητες, την μικροπολιτική και την τακτική της υπονόμευσης και αντ’ αυτών να βασιστεί στα χειροπιαστά θετικά αποτελέσματα και την επιστημονική τεκμηρίωση προχωρώντας,

  • είτε στην κάλυψη των οργανικών θέσεων των ΚΕΣΥ μέσω των επικείμενων προκηρύξεων για την πλήρωση θέσεων στην γενική εκπαίδευση, αυξάνοντας ταυτόχρονα τον αριθμό των θέσεων,
  • είτε να προχωρήσει άμεσα σε έκδοση νέας προκήρυξης αποκλειστικά για τις υποστηρικτικές δομές εκπαίδευσης.
Η συμπερίληψη σε αυτή τη προκήρυξη και θέσεων για τις ΕΔΕΑΥ είναι πλέον αυτονόητη.

Κι αυτό γιατί οι τελευταίες μετά την πολυετή προσφορά τους έχουν πλέον δοκιμαστεί και καθιερωθεί στην γενική εκπαίδευση.

Έτσι η σύσταση οργανικών θέσεων για τους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους που εργάζονται σε αυτές, μετά το θετικό βήμα της δημιουργίας οργανικότητας στα τμήματα ένταξης, πρέπει να επέλθει ως φυσικό επακόλουθο με τον παράλληλο εμπλουτισμό των ΕΔΕΑΥ με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες σύμφωνα με τις καλές πρακτικές που ακολουθούνται στο εξωτερικό.

Μιχαήλ Βολκίδης

Οργανωτικός Γραμματέας ΠΟΣΕΕΠΕΑ
ΠΕ 30- Αναπληρωτής

Δείτε επίσης

Είσοδος στελεχών ΚΕΣΥ στα Σχολεία: Αντιμετωπίζουν προσκόμματα στα αιτήματά τους
Ο Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες του προσωπικού
ΕΔΕΑΥ σε Ειδικά σχολεία: Η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Από Σεπτέμβριο – Πως θα γίνει – Εφαρμογή Point system

Πριν φύγετε

Επαγγελματική ικανοποίηση προσωπικού ΚΕΔΔΥ: Δημοσίευση στο American Journal of Educational Research
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply