Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Υπουργείο Παιδείας-Συγχωνεύσεις και κενά: 4,53% των τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές-Αριθμοί αποχωρήσεων, αδειών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Υπουργείο Παιδείας-Συγχωνεύσεις και κενά: Μόνο το 4,53% των τμημάτων έχει πάνω από 25 μαθητές-Δυναμική η διαδικασία κάλυψης κενών-Αποχωρήσεις εκπαιδευτικών-Αδειες-Αριθμοί.

Για τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τα κενά εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ παρέθεσε στοιχεία η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζ. Μακρή, στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης του Τομεάρχη Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλη με θέμα “Μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων ενάντια σε κάθε εκπαιδευτική και υγειονομική λογική”.

Αναλυτικά η παράθεση στοιχείων της Υφυπουργού ΠΑΙΘ
Το 4,53% των τμημάτων έχει πάνω από 25 μαθητές

“Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτουμε σε σύνολο εβδομήντα επτά χιλιάδων εκατόν ογδόντα πέντε (77.185) τμημάτων γενικής παιδείας στις δημόσιες σχολικές μονάδες μόνο ποσοστό 4,53% έχει πάνω από είκοσι πέντε μαθητές και μαθήτριες.

Συγκεκριμένα 2,62% είκοσι έξι μαθητές, ποσοστό 1,57% είκοσι επτά μαθητές, ποσοστό 0,26% είκοσι οκτώ μαθητές και ποσοστό 0,08% είκοσι εννέα μαθητές”.

Το σχολικό έτος 2018-2019, επί Κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ

“Σε σύνολο εβδομήντα εννέα χιλιάδων εξακοσίων σαράντα τριών τμημάτων πάνω από είκοσι πέντε μαθητές, σχεδόν το 7%, δηλαδή 4,5% σήμερα, 7% επί των ημερών ΣΥΡΙΖΑ”.

Οι αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από την υπηρεσία

“Ενας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών αποχωρεί οριστικά από την υπηρεσία για λόγους όπως είναι:

  • H συνταξιοδότηση,
  • η παραίτηση,
  • η αυτοδίκαιη απόλυση λόγω συμπλήρωσης ορίου ηλικίας,
  • ο θάνατος ή
  • κάποιοι απουσιάζουν κάνοντας χρήση νόμιμων αδειών.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι

οι αναχωρήσεις εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού κατά το έτος ’20 – ’21  ήταν επτά χιλιάδες τετρακόσιοι πενήντα δύο (7.452).

Πέρυσι ήταν τέσσερις χιλιάδες (4.000) και πρόπερσι ήταν δύο χιλιάδες (2.000). Τα νούμερα έχουν και τη σημασία και τη δύναμή τους.

Και κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους μέχρι τις 19.10.2021 είχαμε ακόμη ενενήντα τρεις (93) αποχωρήσεις εκπαιδευτικών.

Υπάρχουν, επίσης, κατά το τρέχον σχολικό έτος, περίπου, επτάμισι χιλιάδες (7.500) εκπαιδευτικοί που απουσιάζουν κάνοντας χρήση νόμιμων αδειών άνευ αποδοχών, αναρρωτικές, ανατροφής τέκνων”.

Δυναμική η διαδικασία κάλυψης κενών

“Η κάλυψη των κενών είναι μια δυναμική διαδικασία. Τα κενά προκύπτουν καθημερινά. Έχουμε να διαχειριστούμε εκατόν ογδόντα χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Προβλήματα τέτοια υπάρχουν σε όλο το δημόσιο τομέα. Αυτός ο τομέας που είναι ευθύνη μας και ήταν ευθύνη σας παλιά είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος και εκεί το κενό έχει άλλες συνέπειες, άλλη σημασία και προφανώς και άλλη προβολή”.

Τι λένε οι ειδικοί περί τον κορονοϊό

“Λιγότερο αποδοτική είναι η μείωση των μαθητών και μαθητριών, της πυκνότητάς τους.

Και μάλιστα με το καθολικό testing μια φορά την εβδομάδα, εμείς το κάνουμε δύο φορές και παραπάνω αν παρουσιαστεί κρούσμα, επιτυγχάνεται μείωση της μετάδοσης κατά 70% και αποδεικνύεται από τα στοιχεία.

Τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου λένε πως είχαμε τρεις χιλιάδες λιγότερα κρούσματα σε παιδιά τεσσάρων έως δεκαοκτώ ετών το Σεπτέμβριο που ήταν ανοικτά τα σχολεία, που γινόταν εκατομμύρια tests, ενώ τον Αύγουστο που ήταν κλειστά και γινόταν πολύ λιγότερα tests ήταν αυξημένα κατά τρεις χιλιάδες, σημαντικό νούμερο. Έχει σημασία το στοιχείο αυτό.

Ένα δεύτερο στοιχείο που έχει επίσης σημασία είναι ότι

τα κρούσματα στις ηλικίες δεκαπέντε έως δεκαοκτώ μειώθηκαν δραστικά. Έχουμε δυόμισι φορές λιγότερα κρούσματα τον Σεπτέμβριο σε αυτές τις ηλικίες και βεβαίως οφείλεται και στον εμβολιασμό, αλλά και στην πιστή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την τήρηση των οποίων ευχαριστούμε πάρα πολύ εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές”.

Δείτε σχετικά

Συζήτηση στη Βουλή για συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων
Φίλης στη Βουλή για συγχωνεύσεις τμημάτων: Παραδοχή Υπουργείου Παιδείας-100.000 μαθητές σε αίθουσες 26-29 ατόμων
Προσλήψεις αναπληρωτών έως Οκτώβριο 2021: Αριθμοί-Τι αναμένουμε από εδώ και πέρα

Δείτε επίσης

Προσλήψεις Γ φάσης 2021-22: 2512 αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Κεραμέως-φασόν απαντήσεις αξιολόγησης: Δεν συνιστούν συμμετοχή-Δικαστική απόφαση και νόμος περιέχουν κυρώσεις
 Ενημέρωση για προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ: Για Γ Φάση-Ειδική πρόσκληση-Παράλληλη Στήριξη
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση