Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Υπουργός Νίκη Κεραμέως: Σχολικοί κανονισμοί-δάσκαλος εμπιστοσύνης-Ψυχολόγοι και Κοιν. Λειτουργοί στα σχολεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Υπουργός Νίκη Κεραμέως: Σχολικοί κανονισμοί-δάσκαλος εμπιστοσύνης-Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί στα σχολεία – Συνέντευξη στη Μακεδονία της Κυριακής.

Υπουργός Νίκη Κεραμέως

Συνέντευξη στην στην Μακεδονία της Κυριακής παραχώρησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Η Υπουργός αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα παρακάτω θέματα

Νέες θεματικές στα σχολεία

Πολλές από τις αλλαγές θα εισαχθούν πιλοτικά στα σχολεία, αρχής γενομένης από το νέο σχολικό έτος.

Ο εμπλουτισμός που δρομολογείται άμεσα -ανάμεσα σε άλλα- είναι η προσθήκη νέων θεματικών στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, όπως ο εθελοντισμός, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή, η καταπολέμηση των εξαρτήσεων, αλλά και η αναμόρφωση των υφιστάμενων σχολικών προγραμμάτων και εγχειριδίων.

Αξιοποίηση εργαλείων

Επιπρόσθετα προωθούμε την αξιοποίηση εργαλείων, όπως το πολλαπλό βιβλίο, που προάγουν την κριτική σκέψη και άλλες ήπιες δεξιότητες των μαθητών.

Ενίσχυση ήπιων δεξιοτήτων μαθητών

Η ενίσχυση των ήπιων δεξιοτήτων των μαθητών, όπως η ομαδική δουλειά, η συνεργατικότητα και η κριτική σκέψη, είναι θεωρώ επιβεβλημένη.

Επιπλέον εφόδια για ανάλυση γνώσης

Εκτός από την σφαιρική προσέγγιση και την εμβάθυνση σε γνωστικά αντικείμενα, πρέπει να παρέχονται στους νέους επιπλέον εφόδια που θα τους επιτρέπουν να αναλύουν και να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση και να προσαρμόζονται ευέλικτα σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο επαγγελματικό και κοινωνικό περιβάλλον.

Αυτονομία στις σχολικές μονάδες

Τέλος, υλοποιήσαμε ήδη και δρομολογούμε μία σειρά από ρυθμίσεις που αποσκοπούν στο να δώσουν μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στις σχολικές μονάδες, π.χ. αναφορικά με τη διενέργεια σχολικών εκδρομών και τη συμμετοχή μαθητών σε διεθνείς διαγωνισμούς.

Σχετικά με το bullying στα σχολεία

Η κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην πρόληψη ως βασικό τμήμα της λύσης.

Εφαρμογή Σχολικών Κανονισμών σε κάθε σχολική μονάδα

Μεταξύ άλλων, εξετάζουμε δέσμη μέτρων πρόληψης όπως η σύνταξη και εφαρμογή Σχολικών Κανονισμών σε κάθε μονάδα, με τη συμμετοχή και των μαθητών, όπου θα καταγράφονται οι κανόνες που θα διέπουν τη σχολική ζωή και θα κοινοποιούνται σε όλους τους εμπλεκόμενους.

Συναντήσεις επικοινωνίας

Επίσης, στους σχεδιασμούς μας είναι η καθιέρωση τακτικών συναντήσεων επικοινωνίας μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων σε κάθε τάξη, η ενίσχυση του συνεργατικού πνεύματος μέσω των ομαδικών δημιουργικών δραστηριοτήτων στο σχολείο και των μαθητικών ομίλων.

Εμπλουτισμός διδακτέας ύλης

Ταυτόχρονα, εμπλουτίζουμε τη διδακτέα ύλη με ενότητες σχετικές με τα δικαιώματα, τις ευθύνες και τις κοινωνικές σχέσεις των μαθητών, εισάγουμε στις νέες θεματικές ενότητες τις αξίες του αλληλοσεβασμού και της αξιοπρέπειας.

Αξιοποίηση Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών

Παρέχουμε τη δυνατότητα σε κάθε σχολείο να αξιοποιεί εκπαιδευτικούς με ειδικές γνώσεις (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.ά.).

Δάσκαλος/Καθηγητής Εμπιστοσύνης

Μελετούμε τον θεσμό του «Δάσκαλου/Καθηγητή Εμπιστοσύνης», στον οποίο θα μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά, ενώ τέλος ενισχύουμε τα μέτρα προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο σχολείων στα οποία παρατηρούνται παραβατικές συμπεριφορές.

Εθνικό απολυτήριο – Τράπεζα θεμάτων – Εισαγωγή στις Πανελλαδικές

Στο εθνικό απολυτήριο θα συνυπολογίζονται με διαβαθμισμένη, αυξανόμενη βαρύτητα, οι επιδόσεις του μαθητή και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, αποκαθιστώντας έτσι την αξία και τον παιδαγωγικό ρόλο των τελευταίων σχολικών τάξεων.

Εθνικό απολυτήριο

Το εθνικό απολυτήριο, σε ένα ποσοστό, θα συνυπολογίζεται κατά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με προϋπόθεση βεβαίως την προηγούμενη διασφάλιση ενός αντικειμενικού συστήματος βαθμολόγησης των μαθητών.

Τράπεζα Θεμάτων

Από το ερχόμενο  σχολικό έτος, σκοπεύουμε να επαναφέρουμε την Τράπεζα Θεμάτων, με ορισμένες ωστόσο προσαρμογές, ώστε να αξιοποιηθεί η εμπειρία και να διορθωθούν ζητήματα που προέκυψαν από την προηγούμενη εφαρμογή της.

Η Τράπεζα Θεμάτων αποτελεί μια σημαντική τομή στο νέο εξεταστικό σύστημα, καθώς βοηθά στην καταπολέμηση της «παπαγαλίας» και την ενίσχυση της κριτικής σκέψης, ενώ παράλληλα διασφαλίζει διαφάνεια, αδιαβλητότητα, κοινούς βαθμούς δυσκολίας και αντικειμενικότητα.

 Δείτε επίσης

Ζαχαράκη εφ όλης της ύλης: Διορισμοί, αλλαγές στην Παιδεία και…Αλέξης Τσίπρας
Κεραμέως στην Καλαμάτα: Ενημέρωση – video
Ανάκληση εγγράφου Ημερίδας της Χριστιανικής Αγωγής από την Υπουργό Παιδείας
Κεραμέως για αναπληρωτές: Διάταξη για διπλή μοριοδότηση δυσπρόσιτων και διετία αντί τριετίας η ισχύς Πινάκων
Βουλή: Συζήτηση 8 Επίκαιρων Ερωτήσεων Υπουργείου Παιδείας τη Δευτέρα 3/2/2020

Πριν φύγετε

Πρόγραμμα Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών: Νέες Θεματικές, Συντονιστές Σχολ. Σύμβουλοι, Σχολ. Σύμβουλοι, Στελέχη εκπ/σης κ.α.
Μεταθέσεις και διορισμοί εκπαιδευτικών: Τέλη Μαρτίου, το νωρίτερο, οι Οριστικοί 3ΕΑ – Τι θα γίνει με τις Μεταθέσεις 2019-20 ;
Χαρισματικά παιδιά: Δεν υπάρχουν δημόσια προγράμματα να τα στηρίξουν στην Ελλάδα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση