Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Βίαιες και παραβατικές συμπεριφορές μαθητών: Αρθρο του Αθ. Γρίβα, Δ/ντή του 18ου Δ. Σ. Αμαρουσίου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Βίαιες και παραβατικές συμπεριφορές μαθητών: Αρθρο του Αθανάσιου Γρίβα, Διευθυντή του 18ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου.

Βίαιες και παραβατικές συμπεριφορές μαθητών: Τι έχετε κάνει κύριοι και κυρίες του υπουργείου Παιδείας;

Αρθρο του Αθανάσιου Γρίβα, Διευθυντή του 18ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου

Το τελευταίο χρονικό διάστημα αρκετά μεγάλο πλήθος παραβατικών συμπεριφορών μαθητών μικρών ηλικιών προβληματίζουν όλη την ελληνική κοινωνία και κάνουν πολλούς να αναρωτιούνται πως έχουμε φτάσει σε ένα τέτοιο σημείο εκδήλωσης βίαιων και επιθετικών συμπεριφορών.

Θα ήθελα να καταθέσω σαν εκπαιδευτικός με 35 έτη πείρα και καθώς βρίσκομαι σε μάχιμες θέσεις, τις απόψεις μου σχετικά με τα θέματα αυτά τα οποία τουλάχιστον εμένα δεν με κάνουν να πέφτω από τα σύννεφα, όπως πολλά στελέχη του Υπουργείου Παιδείας η άλλους, οι οποίοι ασχολούνται με την εκπαίδευση μόνον όταν το μαχαίρι φτάνει στο κόκκαλο.

Καταρχάς όμως πρέπει να επισημάνουμε ότι τα τελευταία χρόνια η ελληνική Πολιτεία δεν έχει κάνει κάτι επί του συγκεκριμένου θέματος, αφού έχει επιλέξει να λειτουργεί με κατασταλτικό και όχι προληπτικό τρόπο.

Εδώ και αρκετό καιρό με άρθρα μου, έχω υπογραμμίσει το σημαντικό ρόλο το οποίο θα έπρεπε να παίξει η πολιτεία και περισσότερο η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, προωθώντας και τονίζοντας θετικές συμπεριφορές οι οποίες γίνονται σε όλη την επικράτεια καθ όλη τη διάρκεια του έτους σε πολλές σχολικές μονάδες, θα μπορούσε δηλαδή να καθιερωθούν επισκέψεις ανθρώπων π.χ. παραολυμπιακών αθλητών οι οποίοι παρά τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν, κατάφεραν να υπερνικήσουν τις αδυναμίες και της μειονεξίες τους, και να γίνουν οι ήρωες τη δική τους εποχή.

Θα έπρεπε να δημιουργήσουμε στους μαθητές μας θετικά πρότυπα, τα οποία θα τους έσπρωχναν, να ταυτιστούν με αυτούς τους ήρωες, τους ζωντανούς ήρωες της καθημερινότητας και όχι με τους εικονικούς ήρωες που τα διάφορα παιχνίδια ηλεκτρονικού περιεχομένου τους παρουσιάζουν.

Οι πραγματικοί ήρωες είναι αυτοί που παλεύουν για να αλλάξουν το μέλλον τους, και όχι αυτοί οι οποίοι σκοτώνουν, τραυματίζουν και βραβεύονται για τις δράσεις αυτές στα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας, θα μπορούσαν να εισαχθούν στα σχολεία διάφορες δράσεις ,οι οποίες είχαν να κάνουν με τη φιλοζωία, με επίσκεψη σχολείου σε διάφορα ιδρύματα και με την επαφή των παιδιών ,μία πραγματικότητα της οποίας οι ήρωες δεν είναι ψεύτικοι αλλά πραγματικοί.

Θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε τους εκπαιδευτικούς ,που τους εξοντώνουμε με διάφορες εκθέσεις αξιολογήσεις, ή αύξηση της ύλης, να τους δίναμε χρόνο και ελεύθερες ώρες ώστε να μπορούν να συζητήσουν με τους μαθητές τους τα προβλήματά τους, να εντάξουν στη διδασκαλία τους διάφορα θέματα τα οποία απασχολούν τους μικρούς τους μαθητές, έπρεπε να τους δίνουμε ελεύθερες ώρες ώστε να μπορούνε μία ή δύο φορές το μήνα, με κλειστά σχολεία να δέχονται για πολλές ώρες τους γονείς, έτσι ώστε να κουβεντιάζουμε μαζί τους και να χαράζουν δρόμους ,για την επίλυση προβλημάτων που υπάρχουν σε όλες τις οικογένειες.

Θα πρέπει να είχαμε ήδη φύγει από μία στερεοτυπική μάθηση, της οποίας τα αποτελέσματα δεν θα είναι δημιουργικά, και δεν θα βοηθούν στην επίλυση προβλημάτων τα οποία δημιουργούνται στα σχολεία.

Θα έπρεπε να βοηθήσουμε τους εκπαιδευτικούς, να μην αισθάνονται απροστάτευτοι μπροστά στην κάθε καταγγελία που ο κάθε γονέας κάνει σε αυτούς μία απλή κόλλα χαρτί να τους στηρίξουμε, να τους θωρακίσουμε να μη φοβούνται ότι θα μπλέξουν αν καταγγείλουν συμπεριφορές οι οποίες, θα δημιουργήσουν σίγουρα στο μέλλον μεγάλα προβλήματα σε όλο το σχολικό περιβάλλον.

Η πολιτεία είναι υπεύθυνη, για την απαξίωση που τρέφουν και εκφράζουν κάποιοι γονείς των μαθητών στο πρόσωπο των εκπαιδευτικών τόσο, γιατί οι οικονομικές απολαβές των εκπαιδευτικών υστερούν ,αλλά και γιατί προβάλλονται όχι πρωτότυπες και πρωτόλειες πρωτοβουλίες που πολλοί εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν ,παρά μόνο θέματα τα οποία έχουν να κάνουν με κάποιους κακούς εκπαιδευτικούς τα οποία μεγεθύνονται , τόσο από τα Μ.Μ.Ε στην ευρύτερη κοινωνία με αποτέλεσμα ,αφού ήδη οι γονείς θεωρούν ότι οι δεν πρέπει να σέβονται τους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους, και πολλές φορές οι κρίσεις τους γίνονται μπροστά στους μικρούς μαθητές δηλαδή στα παιδιά τους, καλλιεργούν έτσι και στους ίδιους τους μαθητές να μια συμπεριφορά απαξίωσης των δασκάλων τους.

Όχι κύριοι υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης, εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί δεν πέσαμε από τα σύννεφα βλέποντας αυτές τις βίαιες παραβατικές συμπεριφορές των μαθητών μας ,τις περιμέναμε και περιμένουμε ακόμη χειρότερες.

Εάν δεν κάνουμε τίποτα στο να βελτιωθεί η υφιστάμενη κατάσταση, γνωρίζουμε την απαξία που κάποιοι από εσάς τρέφουν ως προς το επάγγελμα ή λειτούργημά όπως θέλετε να το λέτε στο πρόσωπο των εκπαιδευτικών.

Γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει πλέον ελεύθερος χρόνος ώστε να γίνει σωστό το παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών γιατί σίγουρα, δεν είναι μόνο αξιολόγηση και γραφειοκρατικές διαδικασίες. Η εκπαίδευση περιλαμβάνει το πλησίασμα των μαθητών, την αγάπη σε αυτούς την εμπιστοσύνη τόσο των ίδιων όσο και των γονιών τους για την εκμυστήρευση προβλημάτων και την προσπάθεια επίλυσης τους.

Όχι αγαπητοί κύριοι όσο εσείς δεν επαναφέρεται κάποια πρότυπα της κοινωνίας τα οποία θα λειτουργήσουν θετικά στους μαθητές τότε οδηγούμαστε σε μία κοινωνία στην οποία η βία και η πραγματικότητα θα έχουν τον πρώτο λόγο και αυτές θα επιβραβεύονται κάνοντας αυτούς τους μαθητές να θεωρούνται οι Άριστοι, στα μάτια των συμμαθητών τους.

Πολλές φορές έχω τονίσει ότι θα πρέπει να βρούμε και να τονίσουμε προς όλους ότι θέλουμε στο σχολείο ο άριστος μαθητής είναι αυτός που έχει ενσυναίσθηση, είναι αυτός που θα βοηθήσει το συμμαθητή του, που θα κουβεντιάζει με τους δασκάλους τους ,που θα εμπιστευτεί στην τάξη του το πρόβλημα του, όπου θα συνεργαστεί για το καλό της τάξης και σε ευρύτερο Πλαίσιο του σχολείου και της κοινωνίας στην οποία ζει.

Αυτός είναι ο άριστος μαθητής οι βαθμολογίες και τα τεστ δεν αποδίδουν στην πραγματικότητα και δεν αποτυπώνουνονται μόνο στη συμπεριφορά του αλλά στην προσπάθεια τροποποίησης αυτής. Έρχεται μία νέα χρονιά.

Δυστυχώς φοβάμαι ότι τίποτα δεν θα αλλάξει αφού αντί να γίνουν κινήσεις ,με σκοπούς μείωσης των παραβατικών συμπεριφορών υπάρχει μία πλήρη αδιαφορία, ένας φόβος στην εκπαιδευτική κοινότητα με δημοσιοποίηση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης μόνο των παραβατικών συμπεριφορών σεόλους τους τομείς της εκπαίδευσης και μία κατασυκοφάντηση από πολλούς για δασκάλους τεμπέληδες οι οποίοι κάθονται δύο μήνες το καλοκαίρι και ένα μήνα τις γιορτές.

Όχι κύριοι δεν μπορεί να συνεχίσουμε έτσι. Εάν δεν επαναδιατυπώσουμε την αξία του σχολικού περιβάλλοντος.

Εάν δεν γνωρίζουμε τι θέλουμε να κάνουμε στο μέλλον, Τότε σίγουρα, Δυστυχώς θα δούμε πράγματα που ακόμη δεν τα φανταζόμαστε και θα εξακολουθούμε να πέφτουμε από τα σύννεφα όπως γίνεται κάθε φορά. .

Πολύ Φοβάμαι. Για αυτό που έρχεται και φοβάμαι γιατί δεν βλέπω καμία αντίδραση, παρόλες τις εισηγήσεις που κάνουν οι μάχιμοι δάσκαλοι, αν εξακολουθούν κάποιοι να ακούνε τους διάφορους συμβούλους, των οποίων ο μόνος λόγος είναι να χαϊδεύουν αυτιά για να παραμείνουν στη θέση τους, χωρίς να έχουν καμιά πρόταση για τη βελτίωση της ζωής τόσο των παιδιών όσο και των οικογενειών τους καθώς και των εκπαιδευτικών στο σχολείο δεν πρόκειται να υπάρχει μέλλον στην εκπαίδευση.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΡΙΒΑΣ Δ/ΝΤΗΣ 18 Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

Δείτε επίσης

Σε αργία στέλεχος εκπαίδευσης από τη Ν. Κεραμέως: Κατηγορείται για ασέλγεια σε βάρος της κόρης του 

 Αργίες 2023 και αργίες-διακοπές στα σχολεία τον νέο χρόνο

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση