Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Βιομηχανικά Διδακτορικά και Επισκέπτες Καθηγητές/Επισκέπτες Ερευνητές: Προχωρά η υλοποίηση του νόμου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Βιομηχανικά Διδακτορικά και Επισκέπτες Καθηγητές/Επισκέπτες Ερευνητές: Προχωρά η υλοποίηση του νόμου 4957/2022 “Νέοι Ορίζοντες” με εντολή Κεραμέως.

Βιομηχανικά Διδακτορικά και Επισκέπτες Καθηγητές/Επισκέπτες Ερευνητές

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ η υλοποίηση του νόμου «Νέοι Ορίζοντες» (νόμος 4957/2022) και ως προς την εκπόνηση  Βιομηχανικών Διδακτορικών και την απασχόληση των Επισκεπτών Καθηγητών/Επισκεπτών Ερευνητών, δράσεις οι οποίες χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προχωρά, με εντολή της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Νίκης Κεραμέως.

Ειδικότερα, τα ως άνω έργα εντάσσονται στον 3ο πυλώνα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», στον οποίο οι επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την ενίσχυση της καινοτομίας των ελληνικών Πανεπιστημίων και των επιδόσεών τους στην έρευνα και την προώθηση ερευνητικών προγραμμάτων, συγχρηματοδοτούμενων από τον ιδιωτικό τομέα καθώς και της ποιότητας της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, περιλαμβανομένης και της σύνδεσής της με την αγορά εργασίας.

Το πρώτο από τα έργα

Το πρώτο από τα παραπάνω έργα, απευθύνεται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας, σε συνεργασία με Επιχειρήσεις ή Βιομηχανίες, και αφορά σε χρηματοδότηση Βιομηχανικών Διδακτορικών για υποψήφιους διδάκτορες που πληρούν τις προϋποθέσεις εγγραφής σε προγράμματα διδακτορικών σπουδών, και τη διεξαγωγή βιομηχανικής ή εφαρμοσμένης έρευνας. Στόχος είναι η εξαγωγή ερευνητικών αποτελεσμάτων για την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων ή υπηρεσιών, καθώς και η διεξαγωγή ενός ερευνητικού έργου βιομηχανικά εστιασμένου σε επί μέρους κατηγορίες επιστημονικών πεδίων όπως Φυσικές Επιστήμες, Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία, Ιατρική και Επιστήμες Υγείας, Γεωπονικές Επιστήμες και Κτηνιατρική.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 34,8 εκ. ευρώ, έχει σχεδιαστεί προκειμένου να ενισχύει τη δημιουργία γόνιμων δεσμών ανάμεσα στον ακαδημαϊκό και τον βιομηχανικό χώρο, στη σύνδεση και αξιοποίηση του παραγόμενου ακαδημαϊκού έργου για τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, στη συμβολή στην επιχειρηματική καινοτομία και ανάπτυξη στην Ελλάδα καθώς και στην εκπαίδευση και ανάπτυξη ταλέντων Ερευνητών στη Βιομηχανική Έρευνα. Επιπλέον, το έργο θα συμβάλλει στη συνεργασία της επιστημονικής κοινότητας με τον παραγωγικό τομέα, προκειμένου να τονωθεί η καινοτομία εντός των ελληνικών πανεπιστημίων. Η συνεργασία αυτή αναμένεται να ενισχύσει και να βελτιώσει την ανάπτυξη ανθρώπινου κεφαλαίου και τη μεταφορά γνώσης στην πραγματική οικονομία.

Το δεύτερο από τα έργα

Το δεύτερο από τα παραπάνω έργα, συνολικού προϋπολογισμού 83,5 εκ. ευρώ, απευθύνεται επίσης στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Ελλάδας της Χώρας, για την χρηματοδότηση του Επισκέπτη Καθηγητή/ Επισκέπτη Ερευνητή για την παροχή διδακτικού/ερευνητικού έργου που τους ανατίθεται βάσει της Απόφασης της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος, καθώς και για την χρηματοδότηση συνεργαζόμενων επιχειρήσεων από την Ελλάδα ή το εξωτερικό, με στόχο να υλοποιήσουν ένα ερευνητικό έργο από κοινού με έναν Επισκέπτη Καθηγητή/Επισκέπτη Ερευνητή. Τα ΑΕΙ της Χώρας, θα πραγματοποιήσουν ανοιχτές προσκλήσεις για έμπειρους ακαδημαϊκούς/ερευνητές για την εισαγωγή νέων επιστημονικών αντικειμένων ή προσεγγίσεων στη διάρθρωση και τη διδασκαλία των προγραμμάτων σπουδών ή νέων ερευνητικών πεδίων και αντικειμένων της ερευνητικής δραστηριότητας του Ιδρύματος.

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ

Στην κατεύθυνση της υλοποίησης των δράσεων, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με σκοπό την παρουσίασή τους, από τον Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Οδυσσέα Ζώρα, με τη συμμετοχή του Υφυπουργού κου Άγγελου Συρίγου, με τους Αντιπρυτάνεις Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης – Πρόεδρους των ΕΛΚΕ των ΑΕΙ καθώς και τους Προϊστάμενους των Μονάδων Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης (ΜΟΔΥ) των ΕΛΚΕ. Κατά τη συνάντηση, παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι ως άνω εμβληματικές και πρωτόγνωρες για τα Πανεπιστήμια δράσεις, το πλαίσιο και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και δόθηκε η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους, προκειμένου να εκδοθούν τις επόμενες ημέρες οι προβλεπόμενες για την έναρξη των έργων προσκλήσεις.

Δείτε σχετικά

Νόμος 4957/2022 για τα ΑΕΙ 

Δείτε επίσης

Κεραμέως για θάνατο μαθητή-πότε θα έχουμε νέους Διευθυντές σχολείων-νέες θέσεις καθηγητών στα Πανεπιστήμια

Αδεια προστασίας μητρότητας 9 μηνών για υπαλλήλους ΙΔΟΧ με ή χωρίς οργανική θέση: Εγκύκλιος Υπ. Εσωτερικών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση