Παρασκευή, 7 Μαΐου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Βιώσιμο παγκάκι: Σχεδιάστηκε από μαθητές της ομάδας RAISE του ΓΕΛ Φιλοθέης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Βιώσιμο παγκάκι: Σχεδιάστηκε από μαθητές της ομάδας RAISE του ΓΕΛ Φιλοθέης με αφορμή την 21η Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, και την 22η Απριλίου, Διεθνής Ημέρα Γης.

Βιώσιμο παγκάκι

Το πρωτοποριακό τους, βιώσιμο παγκάκι παρουσίασαν στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, οι μαθητές της ομάδας RAISE (Reusable – Advanced – Innovative – Safe – Economical) του Γενικού Λυκείου Φιλοθέης, με αφορμή την 21η Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, και την 22η Απριλίου, Διεθνής Ημέρα Γης.

Στο πλαίσιο του 1ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Επιχειρηματικότητας Νέων

με Προσανατολισμό στην Αειφόρο Ανάπτυξη, τα παιδιά σχεδίασαν ένα καινοτόμο παγκάκι, κατασκευασμένο από συμπιεσμένα ανακυκλωμένα υλικά (χαρτοπολτό και πριονίδι), προάγοντας την επαναχρησιμοποίηση υλικών μετά το πέρας του ορίου ζωής τους.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ

Το παγκάκι είναι βαμμένο με φωτοκαταλυτικά χρώματα, τα οποία απορροφούν ατμοσφαιρικούς ρύπους, ενώ ταυτόχρονα δεσμεύουν διοξείδιο του άνθρακα.

Επιπλέον,

το παγκάκι παρέχει υποδοχές για τη φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών, δύο κάδους ανακύκλωσης, ηλιακά πάνελ, βιοδιασπώμενες σακούλες και φτυαράκια για τη συλλογή των απορριμμάτων των κατοικίδιων.

Οι κάδοι ανακύκλωσης

φέρουν αισθητήρες πληρότητας που ειδοποιούν τα απορριμματοφόρα λίγο πριν γεμίσουν οι κάδοι, ελαχιστοποιώντας τα δρομολόγια τους και εξοικονομώντας ορυκτούς πόρους, σύστημα κλειδώματος όταν γεμίσουν, ώστε να μην ρυπαίνεται ο περιβάλλων χώρος από την υπερχείλισή τους και αισθητήρες για ανέπαφη χρήση.

Ο σχεδιασμός έγινε

από μαθητές και κατασκευάστηκε από μαραγκό, ενώ το όλο εγχείρημα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της καραντίνας μέσω της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

“Έμπνευσή μας αποτέλεσαν οι καθηγητές μας και το σχολείο μας”, είπαν οι μαθητές, καθώς παρατήρησαν ότι στο σχολείο τα παγκάκια χρησιμοποιούνται πολύ συχνά και ότι ένα κοινό παγκάκι μπορεί να μετατραπεί σε οικολογικό.

Συνεργάστηκαν με το Πολυτεχνείο,

ενημερώθηκαν για τα χρώματα, ο καθένας προσέθεσε μία καινοτομία και έφτασαν στο τελικό αποτέλεσμα, ενώ έχουν ήδη οργανώσει υποομάδες διαχείρισης του έργου, όπως μάρκετινγκ, δημοσίων σχέσεων, τεχνολογικής υποστήριξης κ.ά.

Μάλιστα, περισσότερα από 2.000 παγκάκια έχουν ήδη παραγγελθεί από δήμους και ξενοδοχεία.

Η Νίκη Κεραμέως δήλωσε:

Παρά τις δυσκολίες της πανδημίας, μέσω του διαγωνισμού, μαθητές μας ήρθαν κοντά στην πραγματική πρόκληση της προστασίας του περιβάλλοντος και της εφεύρεσης λύσεων, για ένα καλύτερο παρόν και μέλλον.

Οργανώθηκαν, συνεργάστηκαν, δημιούργησαν, κατέληξαν σε ένα πρωτοπόρο και καινοτόμο προϊόν, που κατάφεραν ήδη να προωθήσουν στην αγορά.

Το παράδειγμά τους μας γεμίζει με αισιοδοξία. Η βιωματική εκπαίδευση, η σφαιρική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση και η ενεργός συμμετοχή των παιδιών μας αποτελούν προτεραιότητα.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, εντάξαμε στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, ήδη από φέτος πιλοτικά σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, με στόχο από το επόμενο σχολικό έτος να επεκταθούν σε όλη τη χώρα, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με θεματικές όπως η επιχειρηματικότητα, η ρομποτική, οικολογική συνείδηση και το ευ ζην.

Συγχαρητήρια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για την προσπάθεια και το αποτέλεσμα“.

Δείτε επίσης

Οδικός χάρτης Υπουργείου Παιδείας: Συνολικός προγραμματισμός για τη συνέχιση και λήξη της σχολικής χρονιάς
Παπαευαγγέλου-Πανελλαδικές: Είναι ρίσκο η επιστροφή στο σχολείο;-Θα υπάρξει ειδική μέριμνα για μαθητές που θα νοσήσουν;
Προγραμματισμός διάθεσης self test: Ημερομηνίες για Δημόσιο-εκπαιδευτικούς-μαθητές-κληρικούς
Μετακινήσεις το Πάσχα: ΦΕΚ με μέτρα περιορισμού της υπερτοπικής κυκλοφορίας έως και τη Δευτέρα 10.05.2021
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση