Πέμπτη, 24 Απριλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Βουλή-απορριπτέοι ΕΒΠ: “Kαταρρέουν οι ισχυρισμοί του ΑΣΕΠ περί αναρμοδιότητάς του”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Βουλή-απορριπτέοι ΕΒΠ: “Kαταρρέουν οι ισχυρισμοί του ΑΣΕΠ περί αναρμοδιότητάς του” – Ερώτηση της Βουλευτού της Ελληνικής Λύσης κας Σοφίας Ασημακοπούλου, σχετικά με επιστολή των απορριπτέων υποψηφίων αναπληρωτών ΕΒΠ λόγω “έλλειψης τίτλου σπουδών”.

Βουλή-απορριπτέοι ΕΒΠ

Ερώτηση κατατέθηκε στη Βουλή στα πλαίσια Κοινοβουλευτικού Ελέγχου της Βουλευτού της Ελληνικής Λύσης κας Σοφίας Ασημακοπούλου, σχετικά με επιστολή των απορριπτέων υποψηφίων αναπληρωτών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) λόγω “έλλειψης τίτλου σπουδών”, στα πλαίσια της διαδικασίας επιλογής της Προκήρυξης 1ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ.

Η Βουλευτής ρωτά την Υπουργό ΠΑΙΘ κα Ν. Κεραμέως και τον Υπουργό Εσωτερικών κο Μ. Βορίδη σε ποιες άμεσες κινήσεις σκοπεύουν να προβούν έτσι ώστε οι ως υποψήφιοι αναπληρωτές ΕΒΠ, που απορρίφθηκαν λόγω “έλλειψης τίτλου σπουδών” να δικαιωθούν και να ενταχθούν στους οριστικούς πίνακες κατάταξης, σύμφωνα με τα σύννομα κριτήρια και προσόντα τους.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 08/09/2022

Της: Σοφίας – Χάιδως Ασημακοπούλου, Βουλευτού Β΄ Πειραιά

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων –  Τον κ. Υπουργό Εσωτερικών

ΘΕΜΑ: «Kαταρρέουν οι ισχυρισμοί του ΑΣΕΠ περί αναρμοδιότητάς του όπως καταγγέλλουν οι απορριπτέοι αναπληρωτές ΕΒΠ της διαδικασίας 1ΕΑ/2022»

Κυρία και Κύριε Υπουργοί,

Σύμφωνα με σχετική επιστολή των απορριπτέων υποψηφίων αναπληρωτών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) λόγω «έλλειψης τίτλου σπουδών», στα πλαίσια της διαδικασίας επιλογής: «1ΕΑ/2022», του ΑΣΕΠ, επισημαίνεται ότι:

«Οι ατομικοί μας φάκελοι στον Ο.Π.Σ.Υ.Δ. είναι έγκυροι και επικαιροποιημένοι, και πολύ εύκολα ο Α.Σ.Ε.Π. διασταυρώνει τα ατομικά μας στοιχεία και προσόντα μέσω αυτού, συνεπώς δε συντρέχει καμία προσπάθεια εξαπάτησης, παραπλάνησης ή αλλοίωσης αποτελεσμάτων εκ μέρους μας. Το ΑΣΕΠ δε μας έχει ενημερώσει ποιοί είναι, ειδικά εφέτος, οι έκτακτοι και επείγοντες λόγοι για τους οποίους οι προσλήψεις αναπληρωτών γίνονται μέσω των προσωρινών πινάκων κατάταξης, εκτός από τη ζέση και εμμονή του Υπουργείου Παιδείας να γίνουν άρον-άρον οι προσλήψεις, ώστε να φανεί ο μικρότερος δυνατός αριθμός κενών εκπαιδευτικών ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Επίσης, δε μας έχει αιτιολογήσει το γεγονός ότι οι διαδικασίες δεν ξεκίνησαν αρκετά νωρίτερα, ούτως ώστε να υπάρχει εύλογο χρονικό διάστημα για την εξέταση όλων των ενστάσεων, την έκδοση των οριστικών πινάκων κατάταξης, επομένως και την πρόσληψη αναπληρωτών με αξιολογικούς και έγκυρους πίνακες. Σε πολύ μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών αιτήσεων, το πεδίο του κωδικού τίτλου σπουδών ήταν προσυμπληρωμμένο με την τιμή «201», και δε δινόταν καμία άλλη επιλογή προς συμπλήρωση.

Το γεγονός ότι ακόμη και οι προσωρινοί πίνακες της προκήρυξης 1ΕΑ/2022 ανακοινοποιήθηκαν δύο φορές, όπως και ότι εμπεριέχουν σωρεία λαθών (πάντα με ευθύνη του ΑΣΕΠ), φανερώνει με τον πιο εύγλωττο τρόπο ότι τα πληροφοριακά συστήματα του ΑΣΕΠ δεν λειτουργούν όπως θα ήταν αναμενόμενο, και ότι είναι «ευάλωτα» και «επιρρεπή» σε αστοχίες, όπως συνέβη και στη δική μας περίπτωση».

Συνεχίζουν, υπογραμμίζοντας ότι:

«Πλήθος συναδέλφων επικοινώνησε τηλεφωνικά με το ΑΣΕΠ, για να λάβουν την καθησυχαστική απάντηση των υπαλλήλων του πως θα γίνει διασταύρωση του τίτλου σπουδών τους μέσω του ΟΠΣΥΔ. Φυσικά, οι υπάλληλοι αυτοί αρνούνταν να δώσουν το ονοματεπώνυμό τους, ώστε να γνωρίζει ο κάθε υποψήφιος με ποιον έχει μιλήσει.

Στη συνέχεια, μετά την έκδοση των προσωρινών πινάκων, η συμπεριφορά των υπαλλήλων ήταν άκρως απαράδεκτη καθώς, εκτός από την παραπάνω άρνηση, έκλειναν το τηλέφωνο χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις, με αποκορύφωμα το Αποκεντρωμένο Τμήμα Θεσσαλονίκης του ΑΣΕΠ, στο οποίο το τηλεφωνικό κέντρο μάλλον έχει πάψει να λειτουργεί από τις 10 Αυγούστου.

Θα πρέπει όλοι να έχουμε υπόψη ότι πίσω από τους αριθμούς αυτούς, όσο μικρό ποσοστό επί του συνόλου κι αν είναι, βρίσκονται ανθρώπινες ζωές, οικογένειες, σύζυγοι και παιδιά, και ο αποκλεισμός τους από τους πίνακες κατάταξης για 2 (δύο) έτη λόγω ενός τεχνικού σφάλματος – για το οποίο ουδεμία ευθύνη φέρουν – θα αποτελέσει καίριο πλήγμα στην οικογενειακή και οικονομική σταθερότητά τους. Επίσης, το γεγονός ότι η αστοχία του πληροφοριακού συστήματος σημειώθηκε σε ένα ποσοστό μόνο των ηλεκτρονικών αιτήσεων δεν αναιρεί αφ’ εαυτής την πιθανότητα ότι το σύστημα παρουσιάζει επιπλοκές, ούτε επειδή δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα σε άλλα σημεία της αίτησης ακυρώνεται η πιθανότητα αστοχίας σε ένα μόνο σημείο της ηλεκτρονικής αίτησης.

Τέλος, φαίνεται ξεκάθαρα η απροθυμία του ΑΣΕΠ να δώσει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την εξέταση των ενστάσεων και την έκδοση των οριστικών πινάκων, γεγονός που παρατείνει την αβεβαιότητα και την αγωνία των απορριφθέντων αναπληρωτών».

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

Σε ποιες άμεσες κινήσεις σκοπεύετε να προβείτε, έτσι ώστε οι ως άνω υποψήφιοι αναπληρωτές ΕΒΠ, που απορρίφθηκαν λόγω «έλλειψης τίτλου σπουδών: «να δικαιωθούν και να ενταχθούν στους οριστικούς πίνακες κατάταξης», σύμφωνα με τα σύννομα κριτήρια και προσόντα τους;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Δείτε επίσης

Τι είπε το ΑΣΕΠ για ενστάσεις και Οριστικούς Πίνακες των Προκηρύξεων στον ΣΕΕΠΕΑ Αττικής

Ανάγκη σύστασης οργανικών θέσεων ΕΒΠ: 43 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ το ζητούν από το ΥΠΑΙΘ 

Ραγκούσης προς Υπουργό Παιδείας: Να αποκατασταθούν τα άδικα απορριφθέντα μέλη ΕΒΠ από την 1ΕΑ/2022 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply