Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Βουλή-Συζήτηση διετίας νεοδιόριστων και μείωση εξεταστέας ύλης Λυκείου | Δευτέρα 11.04

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Βουλή-Συζήτηση διετίας νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και μείωση εξεταστέας ύλης στις τάξεις του Λυκείου, τη Δευτέρα 11 Απριλίου 2022.

Δυο (2) Επίκαιρες Ερωτήσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων έχουν προγραμματισθεί να συζητηθούν στη Βουλή τη Δευτέρα 11 Απριλίου 2022 και ώρα 15:00΄, σύμφωνα με το Δελτίο Επίκαιρων Ερωτήσεων της Βουλής.

Οι Επίκαιρες Ερωτήσεις έχουν να κάνουν με την υποχρεωτικότητα διετούς παραμονής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στον τόπο διορισμού και με τη μείωση της ύλης στις τάξεις του Λυκείου.

Συγκεκριμένα θα συζητηθούν:

1. Η με αριθμό 604/4-4-2022 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κου Ιωάννη Δελή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Την κατάργηση της υποχρεωτικότητας διετούς παραμονής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στον τόπο διορισμού”.

Ο Βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά την Υπουργό ΠΑΙΘ τι μέτρα θα λάβει η Κυβέρνηση ώστε:

– Να καταργηθεί η συγκεκριμένη διάταξη της υποχρεωτικής διετούς παραμονής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και η μετατροπή της σε έναν χρόνο.

– Να δοθεί από τη φετινή σχολική χρονιά η δυνατότητα στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς να κάνουν αίτηση για μετάθεση ή απόσπαση, αφού τον Ιούνιο θα έχουν υπηρετήσει την οργανική τους για ένα έτος.

Δείτε τη συζήτηση για τη διετία των νεοδιόριστων ΕΔΩ

2. Η με αριθμό 599/3-4-2022 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Β2’ Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΜέΡΑ25 κου Κρίτωνα – Ηλία Αρσένη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Μείωση της ύλης στις τάξεις του Λυκείου“.

Ο Βουλευτής ρωτά την Υπουργό ΠΑΙΘ: 

“1. Θα περιορίσετε την εξεταστέα ύλη με ταυτόχρονη κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, έστω για την τρέχουσα σχολική χρονιά, απαλλάσσοντας τους, ήδη ψυχολογικά φορτισμένους, υποψηφίους από την επιπρόσθετη αγωνία της ελλιπούς προετοιμασίας για να δοθεί η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να προσαρμόσουν τη διδασκαλία στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών και μαθητριών του Λυκείου, με στόχο την κάλυψη των κενών που δημιουργήθηκαν;

2. Θα καταργήσετε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να εγγραφούν σε ιδιωτικές σχολές, να μπορούν να φοιτήσουν στα δημόσια δωρεάν εκπαιδευτικά ιδρύματα;”.

Δείτε τη συζήτηση για τη μείωση της εξεταστέας ύλης Λυκείου ΕΔΩ 

Δείτε την Επίκαιρη Ερώτηση ΚΚΕ
Θέμα: Για την κατάργηση της υποχρεωτικότητας διετούς παραμονής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στον τόπο διορισμού

Με το άρθρο 62 του Ν. 4589/2019 επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το άρθρο 42 του Ν. 4722/2020 επί Κυβέρνησης Ν.Δ., οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάση γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται».

Η παραπάνω διάταξη έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διορίστηκαν το καλοκαίρι του 2021 και η περιοχή διορισμού τους βρίσκεται μακριά από τον μόνιμο τόπο κατοικίας τους, από την περιοχή ενδιαφέροντός τους.

Τους στερεί τη δυνατότητα να κάνουν αίτηση για απόσπαση ή μετάθεση για δύο χρόνια, σε μια περίοδο που το κόστος διαβίωσης είναι τεράστιο, η ακρίβεια σε βασικά είδη συνεχίζεται και αυξάνεται και οι μετακινήσεις έχουν γίνει δυσβάσταχτες για τους όλους τους εργαζόμενους, πόσο μάλλον για τους εκπαιδευτικούς που μπορεί να εργάζονται σε παραπάνω από ένα σχολεία και μετακινούνται συνεχώς.

Μάλιστα, όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί, που περίμεναν και πάλεψαν για μόνιμη και σταθερή δουλειά για πάνω από 11 χρόνια, σαν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν υπηρετήσει πολλές φορές μακριά από τις οικογένειές τους, έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα για να καλύψουν τα χιλιάδες κενά που υπήρχαν όλα αυτά τα χρόνια, τώρα χτυπιούνται για άλλη μία φορά αφού αναγκάζονται να παραμείνουν και για δεύτερο χρόνο στην περιοχή διορισμού.

Επίσης, είναι γνωστό σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ότι χιλιάδες από αυτούς τους εκπαιδευτικούς αναγκάζονται να διατηρούν και να συντηρούν δύο κατοικίες, λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων, γεγονός που στις μέρες που διανύουμε αποτελεί ασήκωτο βάρος.

Όπως χαρακτηριστικά λένε οι ίδιοι σε επιστολή τους προς το Υπουργείο, «το όνειρο μετατράπηκε σε εφιάλτης» και η συγκεκριμένη διάταξη τους εξουθενώνει, όταν μάλιστα κατά τη διάρκεια των διορισμών δε δόθηκαν ούτε καλύφθηκαν όλα τα οργανικά κενά.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι μέτρα θα λάβει η Κυβέρνηση ώστε:

– Να καταργηθεί η συγκεκριμένη διάταξη της υποχρεωτικής διετούς παραμονής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και η μετατροπή της σε έναν χρόνο.

– Να δοθεί από τη φετινή σχολική χρονιά η δυνατότητα στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς να κάνουν αίτηση για μετάθεση ή απόσπαση, αφού τον Ιούνιο θα έχουν υπηρετήσει την οργανική τους για ένα έτος.

Δείτε την Επίκαιρη Ερώτηση του ΜέΡΑ25
Θέμα: Μείωση της ύλης στις τάξεις του Λυκείου

Η εισαγωγή της τηλεκπαίδευσης στη σχολική ζωή, σε συνδυασμό με τις ευρύτερες αρνητικές ψυχολογικές επιδράσεις του φαινομένου της πανδημίας, έχουν δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα για όλους τους μαθητές και ειδικότερα για εκείνους που πρόκειται αυτή τη χρονιά, να εξεταστούν με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Παρόλα αυτά, η ύλη για τις πανελλαδικές του 2022 είναι ίδια ή και αυξημένη σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή. Υπάρχουν αλλαγές σε μαθήματα π.χ. στην Ομάδα Ανθρωπιστικού προσανατολισμού, η Κοινωνιολογία έχει αντικατασταθεί από τα Λατινικά τα οποία έχουν περισσότερη ύλη και πιο δύσκολη εξέταση.

Δεν έχει ληφθεί καθόλου υπόψη από το Υπουργείο Παιδείας ότι η προετοιμασία των φετινών αποφοίτων είναι ελλιπέστατη εξαιτίας των δύο χρόνων τηλεκπαίδευσης.

Στη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, έχουν χαθεί πολλές διδακτικές ώρες για τους μαθητές και μαθήτριες, λόγω της ασθένειας τόσο των παιδιών όσο και των καθηγητών που προσβλήθηκαν από τον κορονοϊό.

Προφανώς, αυτές οι ώρες δεν είναι ίδιες για όλους τους μαθητές με συνέπεια η κάλυψη των κενών που δημιουργήθηκαν να είναι δύσκολη. Σε πολλά μαθήματα η Τράπεζα Θεμάτων, η οποία αφορά την Α΄ και Β Λυκείου, είναι ελλιπής.

Στο ΕΠΑΛ, για παράδειγμα, ελάχιστα θέματα είχαν αναρτηθεί για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.

Η λογική της Τράπεζας Θεμάτων, υποχρεώνει όλη τη διαδικασία της διδασκαλίας να προσαρμοστεί στα συγκεκριμένα θέματα, αφαιρώντας από τους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τα θέματά τους στις ανάγκες των μαθητών και στην ιδιαιτερότητα που παρουσιάζει η κάθε τάξη.

Αν προστεθούν στα παραπάνω οι ώρες που χάθηκαν εξαιτίας της κακοκαιρίας, τότε γίνεται σαφές ότι η εκπαιδευτική διαδικασία τη φετινή σχολική χρονιά διεξήχθη μετ’ εμποδίων και κάθε άλλο παρά φυσιολογική μπορεί να χαρακτηριστεί.

Η κοινή λογική επιβάλλει να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας σε περιορισμό της ύλης καθώς είναι πρακτικά αδύνατη η προσαρμογή των προγραμμάτων των σχολείων προκειμένου να καλυφθεί η διδακτέα ύλη με βάση τις προβλέψεις της Τράπεζας Θεμάτων.

Σε αυτό το δυστοπικό περιβάλλον, έρχεται να προστεθεί και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Πάνω από 15.000 μαθητές, πέρυσι, αποκλείστηκαν από την τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω της Ε.Β.Ε και όσοι είχαν την οικονομική δυνατότητα, στράφηκαν στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω που συνθέτουν, τα τελευταία δύο χρόνια, το ιδιαίτερα δυσμενές περιβάλλον για την εκπαιδευτική κοινότητα,

Ερωτάται η κ. Υπουργός

1. Θα περιορίσετε την εξεταστέα ύλη με ταυτόχρονη κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, έστω για την τρέχουσα σχολική χρονιά, απαλλάσσοντας τους, ήδη ψυχολογικά φορτισμένους, υποψηφίους από την επιπρόσθετη αγωνία της ελλιπούς προετοιμασίας για να δοθεί η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να προσαρμόσουν τη διδασκαλία στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών και μαθητριών του Λυκείου, με στόχο την κάλυψη των κενών που δημιουργήθηκαν;

2. Θα καταργήσετε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να εγγραφούν σε ιδιωτικές σχολές, να μπορούν να φοιτήσουν στα δημόσια δωρεάν εκπαιδευτικά ιδρύματα;

Δείτε επίσης

Ενημέρωση Υπουργείου Παιδείας για 9 διατάξεις του νόμου 4823/2021 

Κεραμέως: Επεξεργαζόμαστε νέο σύστημα διορισμών πιο δίκαιο-Προκηρύξεις ΑΣΕΠ τις επόμενες εβδομάδες 

Διαδικασία επιλογής Συμβούλων Εκπαίδευσης: Η Κανονιστική Απόφαση για την επιλογή και τοποθέτηση 

ΙΕΠ: Επιμόρφωση ειδικής αγωγής Γ Φάση-Εγγραφές και δήλωση μαθημάτων από την Τετάρτη 13.04.2022 

Επιμόρφωση-Διαφοροποιημένη διδασκαλία: Παράταση υποβολής αιτήσεων έως 18.04.2022 

Εγκύκλιος αποσπάσεων εκπαιδευτικών 2022: Αιτήσεις από 05.04 μέχρι 15.04.2022 

Εγκύκλιος αποσπάσεων σε υπηρεσίες και φορείς Υπουργείου Παιδείας 2022

Οδηγός: Αδειες μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ

15η Τροποποίηση απόφασης συνάφειας μεταπτυχιακών ΕΑΕ και Σχολικής Ψυχολογίας 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση