Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Βουλή: Συζήτηση για άδεια ανατροφής τέκνου νεοδιόριστων και ύλη προαγωγικών εξετάσεων Λυκείου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Βουλή: Συζήτηση για άδεια ανατροφής τέκνου νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και ύλη προαγωγικών εξετάσεων των τάξεων του Λυκείου, τη Δευτέρα 23 Μαΐου 2022.

Δυο (2) Επίκαιρες Ερωτήσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων θα συζητηθούν τη Δευτέρα 23 Μαΐου 2022 και ώρα 15:00’ μ.μ. στη Βουλή.

Α. Η με αριθμό 684/16-5-2022 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κου Ιωάννη Δελή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Την άδεια ανατροφής τέκνου των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών”.

Β. Η με αριθμό 673/13-5-2022 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Β2’ Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΜέΡΑ25 κου Κρίτωνα – Ηλία Αρσένη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Υπέρογκη ύλη τελευταία στιγμή στις προαγωγικές εξετάσεις των τάξεων του Λυκείου εν μέσω πανδημίας”.

Συζήτηση για άδεια ανατροφής τέκνου νεοδιόριστων
Ακολουθεί η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Για την άδεια ανατροφής τέκνου των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

Το Υπουργείο Παιδείας με αυθαίρετο τρόπο σε βάρος των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών, υπολογίζοντας τις άδειες ανατροφής με τη λογική του κόστους – οφέλους, εξέδωσε εγκύκλιο που τους αφαιρούσε το δικαίωμα να κάνουν χρήση της 9μηνης άδειας ανατροφής τέκνου.

Πιο συγκεκριμένα, ένας μόνιμος εκπαιδευτικός μπορεί να κάνει χρήση της 9μηνης άδειας ανατροφής τέκνου μέχρι να κλείσει τα 4 έτη το παιδί, ενώ για τους νεοδιοριζόμενους με μια εγκύκλιο ορίστηκε άδικα και αυθαίρετα μέχρι τα 2 έτη του παιδιού.

Οι εκπαιδευτικοί, στο καθεστώς αναπλήρωσης που έχουν επιβάλει όλες οι κυβερνήσεις αφού αποτελεί στρατηγική επιλογή η πολυετής ανακύκλωση, έχουν βιώσει την πολυετή περιπλάνηση, τη διάλυση των οικογενειών τους, το αβάσταχτο κόστος διαμονής τους σε άλλη περιοχή από αυτή της κατοικίας τους.

Επιπλέον, σε αυτό το δυσμενές πλαίσιο, έχουν λιγότερα δικαιώματα από αυτά που ισχύουν για τους μόνιμους συναδέλφους τους, ο αριθμός τους κάθε χρόνο δε προσδιορίζεται από τις πραγματικές ανάγκες αλλά από τις δημοσιονομικές προτεραιότητες, όπως επιβάλλονται από το γενικό οικονομικό πλάνο των μεγαλοεπιχειρηματιών και υλοποιούνται από τις κυβερνήσεις.

Με το διορισμό τους, έπειτα από πολυετή περιπλάνηση, οι ίδιοι εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν την αναλγησία και την τακτική της περικοπής των δικαιωμάτων, ακόμα και αυτών που είναι σε ισχύ, όπως της 9μηνης άδειας ανατροφής τέκνου.

Μάλιστα, η απόφαση του ΣτΕ ακύρωσε την συγκεκριμένη εγκύκλιο, όμως το Υπουργείο Παιδείας δε προχωρά ως όφειλε στην εφαρμογή της απόφασης αναδρομικά για όσους νεοδιόριστους είχαν παιδιά κάτω των 4 ετών από την ημέρα διορισμού τους.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός Παιδείας τι προτίθεται να κάνει ώστε:

– Να ισχύσει αναδρομικά ο νόμος για όσους νεοδιόριστους είχαν παιδί κάτω των 4 ετών κατά την ημερομηνία διορισμού τους.

– Να εξισωθεί το δικαίωμα άδειας ανατροφής τέκνου στους αναπληρωτές όπως ισχύει για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Δείτε σχετικά

Ακύρωση εγκυκλίου αδειών ανατροφής νεοδιόριστων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ | Εγγραφο 

Αδεια ανατροφής νεοδιόριστων-ΣτΕ: Η Απόφαση 2367/2021 που ακυρώνει την Εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας 

Αδεια ανατροφής σε νεοδιόριστο εκπαιδευτικό-ΕΕΠ-ΕΒΠ | Εγγραφο 

Προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Λυκείων: Ξεκινούν αύριο Δευτέρα 23 Μαΐου 2022

Δείτε επίσης

Αδειες μόνιμων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Αδειες αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Αδειες άνευ αποδοχών-νεοδιόριστοι: Δίδονται όπως και στους λοιπούς εκπαιδευτικούς-Όχι πάνω από 5 έτη

Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας: Επικαιροποιημένος – Οι αλλαγές στις άδειες

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση