Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ωράριο ΕΔΥ Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων: Επιστολή του Συλλόγου ΕΕΠ-ΕΒΠ Αν. Μακεδονίας-Θράκης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ωράριο ΕΔΥ Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων: Επιστολή του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αν. Μακεδονίας-Θράκης προς ΠΔΕ ΑΜΘ.

Ωράριο ΕΔΥ

Tην απαρέγκλιτη εφαρμογή του σχετικού ΦΕΚ για την προστασία του εργασιακού ωραρίου των κλάδων ΕΕΠ στα γενικά σχολεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ζητά με επιστολή του προς ΠΔΕ ΑΜΘ, ΔΙΠΕ-ΔΙΔΕ ΑΜΘ, ΚΕΔΑΣΥ ΑΜΘ, ΣΔΕΥ ΑΜΘ, ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αν. Μακεδονίας-Θράκης.

Ακολουθεί η επιστολή

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ – Μ.ΣΕΡΡΩΝ 1ΚΟΜΟΤΗΝΗ

e-mail:syllogoseepevpamth@gmail.com

Κομοτηνή: 04-10-2023

Αρ.Πρωτ.:25

ΠΡΟΣ: ΠΔΕ ΑΜΘ – Α/θμιες & Β/θμιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης – ΚΕΔΑΣΥ ΑΜΘ – ΣΔΕΥ ΑΜΘ – Τοπικοί Σύλλογοι ΣΕΕΠΕΒΠ – ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Κοινοπ.: Μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ

ΘΕΜΑ: ” Ωράριο ΕΔΥ (Ψυχολόγων- Κοινωνικών Λειτουργών)

Αξιότιμοι,

Έπειτα από καταγγελίες που δεχθήκαμε από συναδέλφους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους (ΕΔΥ) και αφορούν στο ωράριο λειτουργίας στα γενικά σχολεία ευθύνης τους, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι οι Κανόνες μέσω των εκπαιδευτικών διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία των σχολικών μονάδων ισχύουν για κάθε συνάδελφο εκπαιδευτικό, ΕΕΠ- ΕΒΠ, που εργάζεται στην ειδική και γενική εκπαίδευση έχει ως εξής:

Ωράριο ΕΕΠ ΕΒΠ

Σύμφωνα με την υπ. Αριθμ. 66079/Δ3/ υπουργική απόφαση όπως δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1585/8-5-2018 αναφέρεται το εξής:

Υποστηρικτικό – Διδακτικό ωράριο

«Καθορίζουμε το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο υποστηρικτικού έργου, των παρακάτω κλάδων, οι οποίοι εργάζονται σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης καθώς και σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής κι επαγγελματικής εκπαίδευσης, ως εξής:

Των κλάδων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ):

25 ώρες αν έχουν μέχρι 5 έτη υπηρεσίας

24 ώρες αν έχουν μέχρι 10 έτη υπηρεσίας

23 ώρες αν έχουν μέχρι 15 έτη υπηρεσίας

22 ώρες αν έχουν μέχρι 20 έτη υπηρεσίας

21 ώρες αν έχουν πάνω από 20 έτη υπηρεσίας

Όλο το προσωπικό των ανωτέρω κλάδων, αλλά και των εκπαιδευτικών παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες του υποχρεωτικού ωραρίου υποστηρικτικού έργου, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του Κεφαλαίου ΣΤ ́του άρθρου 11, του ν. 1566/1985 (Α ́167) για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού, η καταχώρηση – ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η ενημέρωση των ατομικών φακέλων των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με το εκπαιδευτικό ή ειδικό εκπαιδευτικό ή ειδικό βοηθητικό προσωπικό, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων. . Οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία ή αύξηση του ωραρίου θα είναι σε αντίθεση με το ΦΕΚ και με τις υπογραφόμενες συμβάσεις του προσωπικού.

Η παραμονή του προσωπικού στις σχολικές μονάδες ορίζεται επακριβώς, είναι στο πνεύμα του αρ. 11, του ν. 1566 και η υποχρέωση αυτή αφορά το σύνολο του προσωπικού, Εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., χωρίς διακρίσεις και διαφοροποιήσεις.

Οπότε οι ΕΔΥ, οι οποίες αποτελούνται από μέλη ΕΕΠ, που εργάζονται στη γενική εκπαίδευση τηρούν αυστηρά τις ώρες εβδομαδιαίως, όπως αναλογεί σύμφωνα με τα έτη προϋπηρεσίας, που διαθέτουν.

Οι ανώτατες ώρες υποστηρικτικού έργου, που ισοδυναμεί με το διδακτικό είναι 25 ώρες εβδομαδιαίως, άρα 5 ώρες την ημέρα. Συνεπώς το ωράριο των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών χωρίς κενό κατά τη διάρκεια της ημέρας λήγει στις 12.25 μμ, ενώ με κενό στη 13.15μμ.

Η παραμονή των ΕΕΠ παραπάνω ώρες στο σχολικό περιβάλλον υπολογίζεται ως εργασιακό ωράριο και θα πρέπει να ανατίθεται διοικητικό έργο, αλλά το γεγονός αυτό θα πρέπει να αφορά σε όλο το Σύλλογο Διδασκόντων.

Ζητάμε την απαρέγκλιτη εφαρμογή του συγκεκριμένου ΦΕΚ για την προστασία του εργασιακού ωραρίου των κλάδων ΕΕΠ στα γενικά σχολεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Εν κατακλείδι, επιφυλασσόμεθα και διατηρούμε το δικαίωμα για κάθε νόμιμη διευθέτηση του θέματος του ωραρίου, εφόσον και αν συνεχιστεί να καταπατάται το δικαίωμα τήρησης ωραρίου, όπως συμβαίνει σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ

Η Πρόεδρος                                    Η Γραμματέας

Παρασχάκη Μαρία-Ευαγγελία     Σόκορη Μαρία Ειρήνη

Δείτε επίσης

Εργασιακό και διδακτικό ωράριο εκπαιδευτικών: Παράθεση κείμενης νομοθεσίας 

Ωράριο μόνιμων και αναπληρωτών εκπ/κών-ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπ/γεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-Ειδικά-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ 

ΕΔΥ-Νομοθεσία: Ολα όσα αφορούν στη λειτουργία και στελέχωσή τους-Κανον. Λειτουργίας-Διευκρινίσεις 

Αδειες μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ και ποιος τις χορηγεί 

Αδειες εκπαιδευτικών ΑμεΑ-Ωράριο: Ολο το νομοθετικό πλαίσιο 

Πριν φύγετε

Μισθοδοσία μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ: Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις 

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία

Οδηγός νέου αναπληρωτή: Γενικές οδηγίες-Πριν και μετά την πρόσληψη-Προς την απόλυση 

Νεοδιόριστοι 2023-24: Ολα όσα πρέπει να γνωρίζουν όσοι διορίζονται-Της Γ. Μπουλμέτη και του Β. Βούγια 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply