Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ωράριο και ωρίμανση: Πόλεμος ανακοινώσεων ΟΙΕΛΕ και Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ)

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ωράριο και ωρίμανση: Πόλεμος ανακοινώσεων Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) και Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ).

Ωράριο και ωρίμανση

Δυο νέες Ανακοινώσεις είχαμε από τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) και την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), σχετικά με το θέμα της αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών και της κατάργησης της ωρίμανσης που έθεσαν οι εκπρόσωποι των Ιδιωτικών Σχολείων την Παρασκευή 07-02-2020 και την απάντηση της ΟΙΕΛΕ.

Με Δελτίο Τύπου που εξέδωσε εχθές 10/02/2020, ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ):

  • Δηλώνει πως πέρασαν οι εποχές όπου οι Υπουργοί Παιδείας νομοθετούσαν καθ‘ υπαγόρευση της ΟΙΕΛΕ..
  • Θεωρεί πως κατέχει θέση υπεύθυνου φορέα, με τεράστια τεχνογνωσία πάνω στην παροχή πραγματικά ποιοτικής εκπαίδευσης.
  • Αναφέρει πως τα σχολεία που εκπροσωπεί κατέγραψαν υψηλές επιδόσεις σε όλα τα πεδία του PISA 2015 και 2018
  • Επισημαίνει το θέμα του κόστους της κρατικής εκπαίδευσης σε σχέση με την χαμηλή απόδοση και προτείνει την κατάργηση της ωρίμανσης και την σύγκλιση του ωραρίου των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις επισημάνσεις του ΟΟΣΑ.
  • Καταγράφει ως μοναδικό λόγο για τον οποίο αναγκάζονται να φεύγουν οι εκπαιδευτικοί από τα ιδιωτικά σχολεία μόλις διορίζονται αναπληρωτές την ποινή που αντιμετωπίζουν σε περίπτωση που δεν δεχτούν.
  • Απαντάει στην ΟΙΕΛΕ στα περί υποσαχάριας Αφρικής λέγοντας πως σε καμία χώρα δεν απαγορεύεται σε έναν εργοδότη να αντικαταστήσει έναν εργαζόμενο που δεν αποδίδει.

Απαντώντας η ΟΙΕΛΕ αναφέρει πως:

  • Δεν έχει δει όλα αυτά τα χρόνια τις επιστημονικές-ερευνητικές θέσεις του ΣΙΣ με την «τεράστια τεχνογνωσία» για την Παιδεία.
  •  Ο ΣΙΣ έχει αναγορεύσει ως μοναδικό του στόχο το κέρδος και έχει πανικοβληθεί από τον ξεσηκωμό  του κόσμου της εκπαίδευσης απέναντι στο νέο αντικοινωνικό-αντιεκπαιδευτικό του παραλήρημα.
  • Προδίδονται από την απόλυτη ασχετοσύνη τους σχετικά με το χώρο της παιδείας και καλό θα ήταν  να δουν τα σοβαρά ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν ως χώροι παροχής εκπαίδευσης, πολιτισμού και αγωγής, με σεβασμό στους εμπλεκόμενους.
  • Για το πλήθος διαπιστωμένων παρανομιών στην ιδιωτική εκπαίδευση το τελευταίο διάστημα, ούτε μια κουβέντα από τον ΣΙΣ.
  • Απολύσεις εκπαιδευτικών και γενικώς εργαζόμενων δεν νοούνται χωρίς αιτιολόγηση κι εξέταση από εξειδικευμένους επιστήμονες.
  • Η Μπανανία του 2014-16 δεν θα επανέλθει.

____________

Δείτε αναλυτικά τα Δελτία Τύπου του ΣΙΣ και της ΟΙΕΛΕ

Ωράριο και ωρίμανση

 Δελτίο Τύπου ΣΙΣ

«Να υπενθυμίσουμε στην ΟΙΕΛΕ…»

Η ΟΙΕΛΕ σε ανακοίνωση της Παρασκευής, 7/2/2020, καταγγέλλει -σε… δραματικούς  τόνους- την παρέμβαση του ΣΙΣ για το πρόβλημα των αναπληρωτών, κατηγορώντας τα ιδιωτικά σχολεία ότι δήθεν «υπαγορεύουν» πολιτικές στο Υπουργείο Παιδείας.

Οφείλουμε, πρώτα από όλα, να υπενθυμίσουμε ότι πέρασαν οι εποχές όπου τα δελτία τύπου των Υπουργών Παιδείας της προηγούμενης κυβέρνησης είχαν ηλεκτρονικό αποτύπωμα συντάκτη «oiele» και οι Υπουργοί νομοθετούσαν καθ‘ υπαγόρευση της ΟΙΕΛΕ..

Ο ΣΙΣ ουδέποτε επιδίωξε να ασκήσει πολιτική, αλλά είναι ένας υπεύθυνος φορέας, με τεράστια τεχνογνωσία πάνω στην παροχή πραγματικά ποιοτικής εκπαίδευσης.

Ο ΣΙΣ εκπροσωπεί τα ιδιωτικά σχολεία, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που κράτησαν ψηλά τη σημαία της αριστείας στην χώρα μας αυτή τη δύσκολη δεκαετία, αυτά των οποίων οι μαθητές πέτυχαν σε όλα τα πεδία του PISA 2015 και 2018 υψηλότερες βαθμολογίες όχι μόνο από τον μέσο όρο των δημοσίων σχολείων αλλά και από τον μέσο όρο όλων των ιδιωτικών σχολείων των χωρών μελών του ΟΟΣΑ (έρευνα διαΝΕΟσις 11/2019), αυτά των οποίων οι μαθητές προηγούνται των συνομηλίκων τους στα κρατικά, κατά δύο εκπαιδευτικά έτη.

Εκπροσωπώντας εκπαιδευτικούς οργανισμούς με αυτή την τεχνογνωσία, υπενθυμίσαμε τις προτάσεις του ΟΟΣΑ για εξορθολογισμό της σχέσης κόστους και απόδοσης της κρατικής εκπαίδευσης.

Το θέμα του κόστους της κρατικής εκπαίδευσης, πράγματι, δεν είναι ένα θέμα που αφορά άμεσα τα ιδιωτικά σχολεία, όμως απασχολεί κάθε Έλληνα πολίτη που βλέπει την τεράστια δαπάνη που επωμίζεται να έχει χαμηλή απόδοση και αναρωτιέται για τους λόγους.

Προφανώς, οι κύριοι της ΟΙΕΛΕ, ως (εκτός κάθε λογικής) μισθοδοτούμενοι από τον κρατικό προϋπολογισμό, διεγείρονται αρνητικά σε κάθε πρόταση μείωσης κρατικών δαπανών, ξεχνώντας τις περιπέτειες στις οποίες μπήκε η χώρα μας στο παρελθόν εξαιτίας πρακτικών αλόγιστης κρατικής σπατάλης.

Η κατάργηση της ωρίμανσης δεν είναι μια πρόταση του ΣΙΣ, αλλά είναι καλή πρακτική που μπορεί να βοηθήσει στη σύγκλιση του ωραρίου, να απαντήσει στο καμπανάκι που επί χρόνια χτυπάει ο ΟΟΣΑ και ταυτόχρονα να απελευθερώσει πόρους ώστε η κρατική εκπαίδευση να αναβαθμιστεί.

Επιχειρούν να απαντήσουν, όμως, οι κύριοι της ΟΙΕΛΕ, και σε κάτι ακόμα: στο ερώτημα για ποιο λόγο φεύγουν οι εκπαιδευτικοί από τα ιδιωτικά σχολεία όταν διορίζονται αναπληρωτές.

Στην ανακοίνωσή τους, απαριθμούν δήθεν αιτίες που ταιριάζουν με τον διαχρονικό πόλεμο λάσπης και τους μύθους με τους οποίους επιδιώκουν να σπιλώνουν τα ιδιωτικά σχολεία.

Όμως τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά:

ο μοναδικός λόγος για τον οποίο αναγκάζονται να φεύγουν οι εκπαιδευτικοί από τα ιδιωτικά σχολεία μόλις διορίζονται αναπληρωτές, είναι η ποινή που αντιμετωπίζουν σε περίπτωση που δεν δεχτούν, είτε μέσω αποκλεισμού από τους πίνακες, είτε μέσω απώλειας μοριοδότησης.

Και η πρότασή μας, είναι ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση: να μην «τιμωρείται» ο ευσυνείδητος εκπαιδευτικός που δεν θέλει να εγκαταλείψει την τάξη του στη μέση της χρονιάς, αντίθετα, να μοριοδοτείται κανονικά.

Το συνδικαλιστικό όργανο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, αν πραγματικά ενδιαφερόταν για το συμφέρον τους, θα έπρεπε να είναι δίπλα σε αυτή την πρόταση.

Τέλος, μέσα στην -βιαστική- τους ανακοίνωση, η ΟΙΕΛΕ αναρωτιέται… «σε ποια χώρα, πλην της υποσαχάριας Αφρικής ίσως, απαγορεύεται να παραιτείται κάποιος από τη δουλειά του

 Απάντηση:

φυσικά σε καμία. Ακριβώς όπως σε καμία δεν απαγορεύεται σε έναν εργοδότη να αντικαταστήσει έναν εργαζόμενο που δεν αποδίδει.

Καιρός λοιπόν να απαλλαχθούμε από τις στρεβλώσεις που κληρονόμησε η εχθρότητα προς την ιδιωτική εκπαίδευση, καιρός να πάψουμε να ζούμε με πρακτικές… υποσαχάριας Αφρικής.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

____________

Ωράριο και ωρίμανση

Δελτίο Τύπου ΟΙΕΛΕ

“ΟΙΕΛΕ προς ΣΙΣ: Το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι το κέρδος, δεν έχετε θέσεις για την Παιδεία”

Αντιλαμβανόμαστε ότι οι εκπρόσωποι της συντεχνιακής ομάδας που έχει αναγορεύσει ως μοναδικό της στόχο το κέρδος (πού είναι όλα αυτά τα χρόνια, άραγε, οι επιστημονικές-ερευνητικές θέσεις του Συνδέσμου των σχολαρχών με την «τεράστια τεχνογνωσία» για την Παιδεία, πέραν αυτών για ελεύθερες απολύσεις, μειώσεις μισθών και αυξήσεις ωραρίου;) έχουν πανικοβληθεί από τον ξεσηκωμό ολόκληρου του κόσμου της εκπαίδευσης απέναντι στο νέο αντικοινωνικό-αντιεκπαιδευτικό τους παραλήρημα (ας ρίξουν μια ματιά στο τι λένε οι πολίτες στα social media και σε ενημερωτικές ιστοσελίδες για το νέο «κατόρθωμά» τους…)

Θα τους συμβουλεύαμε, αντί να προδίδονται για την απόλυτη ασχετοσύνη τους σχετικά με το χώρο της παιδείας, να γυρίσουν και να δουν τα σοβαρά ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν ως χώροι παροχής εκπαίδευσης, πολιτισμού και αγωγής, με σεβασμό στο παιδί, στο γονιό και στα ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα εκπαιδευτικών και λοιπών εργαζόμενων.

ΥΓ1

Για την ταμπακέρα (το πλήθος διαπιστωμένων παρανομιών στην ιδιωτική εκπαίδευση το τελευταίο διάστημα), ούτε κουβέντα…

ΥΓ2

Στις χώρες, πλην αυτών του Τρίτου Κόσμου που αυτοί φαντασιώνονται, απολύσεις εκπαιδευτικών και γενικώς εργαζόμενων δεν νοούνται χωρίς αιτιολόγηση κι εξέταση από εξειδικευμένους επιστήμονες. Η Μπανανία του 2014-16 δεν θα επανέλθει, παρά τους ευσεβείς τους πόθους…

Αθήνα ,10 Φεβρουαρίου 2020

Δείτε σχετικά

Αύξηση ωραρίου ζητά ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων για να φανούν τα πραγματικά κενά εκπαιδευτικών

Δείτε επίσης

Τοποθετήσεις Κεραμέως στα θέματα που έθεσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ
Απαντήσεις Υπουργείου Παιδείας στα ζητήματα που έθεσε το ΔΣ της ΔΟΕ
Αξιολόγηση: Οι φάσεις υλοποίησης σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας

Πριν φύγετε

Νεοδιοριζόμενοι ΕΕΠ-ΕΒΠ: Ενημέρωση επί της διαδικασίας – Μεταθέσεις – Μετατάξεις
Αύξηση μισθών από 1-1-2020: Για ποιους λόγους συμβαίνει
Χορήγηση επιδόματος γέννησης: Οι προϋποθέσεις στον νόμο 4659/2020
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply