Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Χρονοδιάγραμμα ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης ζητά ο ΣΑΤΕΑ από το Υπουργείο Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Χρονοδιάγραμμα ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης ζητά ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Αίτημα αναφορικά με την ανακοίνωση χρονοδιαγράμματος για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης απέστειλε ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) στο ΥΠΑΙΘ.

Ο Σύλλογος επισημαίνει πως οι μήνες αναμονής για την ίδρυση των νέων Τ.Ε. είναι πάνω από 9, η σχετική εγκύκλιος δεν έχει εκδοθεί, ούτε και έχει ανακοινωθεί σχετικό χρονοδιάγραμμα.

Σύμφωνα με το αίτημα του ΣΑΤΕΑ η ίδρυση αυτή πρέπει να πραγματοποιηθεί πριν τη διενέργεια των μόνιμων διορισμών στην ΕΑΕ, ώστε να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στον χώρο της ΕΑΕ.

Επίσης κρίνεται αναγκαίο να ανακοινωθεί έγκαιρα το ακριβές χρονοδιάγραμμα για την ίδρυση των νέων Τ.Ε., με συμπληρωματική Εγκύκλιο μεταθέσεων.

Ακολουθεί το αίτημα του ΣΑΤΕΑ
Αίτημα προς τα αρμόδια τμήματα του ΥΠΑΙΘ για άμεση ανακοίνωση χρονοδιαγράμματος για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης

Η δομή των Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) είναι μια πολύ σημαντική δομή για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), καθώς μέσω αυτής και του εκπαιδευτικού που υπηρετεί αυτή τη θέση, μπορεί να προαχθεί η συμπεριληπτική κουλτούρα εντός της σχολικής κοινότητας του γενικού σχολείου, κάτι που είναι ζητούμενο γιατί προσφέρει στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρίες μία πιο ολοκληρωμένη εκπαίδευση, ισότιμη, χωρίς διακρίσεις.

Με τον τρόπο αυτό, συμβάλλει σημαντικά στη μαθησιακή και κοινωνική εξέλιξη όλων των μαθητών. Γι’ αυτό το λόγο, ως Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) θεωρούμε πολύ σημαντική την ύπαρξη και λειτουργία Τ.Ε. σε κάθε σχολική μονάδα.

Παράλληλα, κρίνεται αναγκαία η σύσταση και δεύτερου Τ.Ε., σε σχολικές μονάδες στις οποίες ο αριθμός των μαθητών που χρήζουν υποστήριξης ξεπερνάει τον αριθμό των μαθητών που μπορεί να υποστηρίξει ο εκπαιδευτικός που υπηρετεί στο ήδη υπάρχον Τ.Ε..

Επίσης, κυρίως στο χώρο των νηπιαγωγείων η λειτουργία των Τ.Ε. κρίνεται εξαιρετικά σημαντική για την έγκαιρη διάγνωση και την πρώιμη παρέμβαση για την καλύτερη δυνατή εξέλιξη των μαθητών.

Μία πολύ σημαντική και θετική εξέλιξη, όσον αφορά τη δομή του Τ.Ε. συνέβη στις 27/04/2021 όταν και εκδόθηκε η εγκύκλιος με θέμα «Υποβολή προτάσεων για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε δημόσιες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» με την οποία οι δομές αυτές μπορούν να εξαπλωθούν και να λειτουργήσουν σε περισσότερες σχολικές μονάδες.

Η λήξη των αιτήσεων της συγκεκριμένης εγκυκλίου ορίστηκε στις 20/05/2021, ενώ οι τελικές προτάσεις με όλα τα δικαιολογητικά βρίσκονται στη διάθεση του υπουργείου από τις 26/07/2021, όπως ορίζεται από την εγκύκλιο με Αρ. Πρωτ.: 48132/Δ3/27-4-2021.

Συγκρίνοντας το χρόνο της διαδικασίας της παραπάνω έκδοσης, σε σχέση με την τελευταία ίδρυση Τ.Ε., η οποία πραγματοποιήθηκε το 2016, εξάγεται το συμπέρασμα ότι έχει καθυστερήσει ιδιαίτερα.

Πιο συγκεκριμένα η προηγούμενη εγκύκλιος είχε εκδοθεί στις 02/03/2016 και ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του ίδιου έτους.

Δυστυχώς όμως σήμερα, με πάνω από 9 μήνες αναμονής για την ίδρυση των νέων Τ.Ε., η σχετική εγκύκλιος δεν έχει εκδοθεί, ούτε και έχει ανακοινωθεί σχετικό χρονοδιάγραμμα, στο οποίο μπορεί να γίνει αναφορά στις εκκρεμότητες που απομένουν, αλλά και σε σχετική εκτίμηση για το πότε αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και να εκδοθεί η σχετική εγκύκλιος.

Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπόψη, οι μαθητές που αναμενόταν να φοιτήσουν στις νεοϊδρυθέντες δομές κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, παρέμειναν δίχως την απαιτούμενη εκπαιδευτική στήριξη, ενώ κινδυνεύει να συμβεί το ίδιο και την επόμενη σχολική χρονιά, εάν τα νέα Τ.Ε. δεν εγκριθούν εγκαίρως, πριν την έναρξη της.

Η επικείμενη ίδρυση των νέων Τ.Ε. αφορά και τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στην ΕΑΕ.

Για το λόγο αυτό ευελπιστούμε και προτείνουμε η ίδρυση αυτή να πραγματοποιηθεί πριν τη διενέργεια των μόνιμων διορισμών στην ΕΑΕ, ώστε να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στον χώρο της.

Οι μόνιμοι διορισμοί, οι οποίοι είναι επιτακτική ανάγκη να υλοποιηθούν, πρέπει να στοχεύουν στην πλήρη κάλυψη όλων των οργανικών κενών που υπάρχουν στην ΕΑΕ και όχι στην αποσπασματική κάλυψή τους.

Με αυτόν τον τρόπο θα διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ακόμη, αμέσως μετά την ίδρυσή τους, προτείνεται να εκδοθεί συμπληρωματική εγκύκλιος στα πρότυπα του Ν. 4638/2019 όπως ορίζεται στο Άρθρο 8, Παρ. 2., η οποία θα αφορά τις μεταθέσεις που διενεργήθηκαν τη φετινή χρονιά.

Τέλος, δεδομένων των χαμηλών μισθών και την πολύ πιθανή μετεγκατάσταση ακόμη και ολόκληρων οικογενειών, κρίνεται αναγκαίο να ανακοινωθεί έγκαιρα το ακριβές χρονοδιάγραμμα σχετικά με όλα τα παραπάνω θέματα, δηλαδή την ίδρυση των νέων Τ.Ε., την ύπαρξη συμπληρωματικής εγκυκλίου μεταθέσεων, τους μόνιμους διορισμούς όλων των οργανικών κενών.

Με εκτίμηση,

ΔΣ ΣΑΤΕΑ

Δείτε σχετικά

Τμήματα Ενταξης: Eπιτακτική η ανάγκη ίδρυσης τους-Οι 395 αποφάσεις Δήμων για τη λειτουργία τους 

Iδρυση νέων τμημάτων ένταξης: Ερώτηση στη Βουλή 29 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ 

Δείτε επίσης

Προκηρύξεις 3ΕΑ-4ΕΑ-5ΕΑ/2022: Τα προσόντα ένταξης και διορισμού, κατά κλάδο και ειδικότητα 

Εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά αναπληρωτών εκπαιδευτικών από 15.04 έως 02.05.2022 

Εκπτωση 50% στα ΚΤΕΛ και τραίνα για αναπληρωτές ανακοίνωσε το Υπ. Παιδείας, από 15.04 έως 02.05.2022 

Οργανικά κενά Πρωτοβάθμιας Ειδικής Αγωγής 2022 σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΑΣΥ μετά την ολοκλήρωση των μεταθέσεων 

Οργανικά κενά Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής 2022 | Πίνακες 

Οργανικά κενά-Μεταθέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Οπως δόθηκαν στις ΠΔΕ από το Υπουργείο Παιδείας για έλεγχο 

Οδηγός: Αδειες μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση