Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Υπουργείο Παιδείας-αξιολόγηση: Προχωρά κανονικά-Διευκρινίσεις για δημοσιεύματα για δήθεν αναβολές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Υπουργείο Παιδείας-αξιολόγηση: Προχωρά κανονικά-Διευκρινίσεις για δημοσιεύματα για δήθεν αναβολές στη διαδικασία αξιολόγησης στην εκπαίδευση.

Υπουργείο Παιδείας-αξιολόγηση

Σε ανακοίνωση προχώρησε το ΥΠΑΙΘ, σχετικά με δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία η διαδικασία αξιολόγησης σχεδιάζεται να γίνει σε δόσεις ξεκινώντας από την άνοιξη, εξαιτίας καθυστέρησης στις διαδικασίες ανάδειξης των αξιολογητών, αλλά και αντιδράσεων εν μέσω προεκλογικής περιόδου – ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Το ΥΠΑΙΘ ξεκαθαρίζει πως η αξιολόγηση προχωρά κανονικά, συνιστώντας βασική δέσμευση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου ως εργαλείο βελτίωσης της εκπαίδευσης.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ

Κανονικά προχωρά η αξιολόγηση στην εκπαίδευση

Σχετικά με δημοσιεύματα για δήθεν αναβολές στη διαδικασία αξιολόγησης στην εκπαίδευση, διευκρινίζονται τα εξής:

Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση, που πρώτη φορά υλοποιείται καθολικά σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα, δομείται σε τρεις πυλώνες και προχωρά ως εξής:

  1. Αξιολόγηση σχολικής μονάδας και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: βρισκόμαστε ήδη στη δεύτερη χρονιά υλοποίησης, αφού, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις συνδικαλιστικών κύκλων, ολοκληρώθηκε ήδη η πρώτη εφαρμογή της κατά το σχολικό έτος 2021-2022, με σχεδόν απόλυτη συμμετοχή των σχολείων, της τάξης του 99%.
  2. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος – «ελληνική Pisa»: ολοκληρώθηκε ήδη ο πρώτος κύκλος -και προετοιμάζεται ο δεύτερος- των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα που διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, που αποτυπώνουν το βαθμό ανταπόκρισης των μαθητών στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, σύμφωνα με τους στόχους που θέτουν τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών/-τριών.
  3. Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: έχουν γίνει όλα τα αναγκαία βήματα (διαμόρφωση ειδικής πλατφόρμας και ειδικού επιμορφωτικού προγράμματος) για την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης. Η ατομική αξιολόγηση θα ξεκινήσει εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, όπως ήταν προγραμματισμένο, με την ολοκλήρωση της επιλογής των νέων Συμβούλων Εκπαίδευσης η οποία είναι σε τελική φάση. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης θα είναι και οι πρώτοι που θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς (εν συνεχεία θα αξιολογήσουν και οι Διευθυντές σχολείων) και οι πρώτοι αξιολογούμενοι θα είναι οι πρόσφατα διορισθέντες εκπαιδευτικοί.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει αποδείξει ότι, παρά τις αντιξοότητες και τις παγκόσμιες κρίσεις, όπως η υγειονομική, έχει υλοποιήσει μία προς μία τις εξαγγελίες του, όπως

–    επέκταση του νηπιαγωγείου από την ηλικία των 4 ετών

–    αγγλικά στο νηπιαγωγείο

–    Εργαστήρια Δεξιοτήτων

–    διπλασιασμός των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων

–    166 νέα προγράμματα σπουδών

–    οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών

–    τράπεζα θεμάτων

–    25.000 μόνιμοι διορισμοί

–    πρότυπα επαγγελματικά λύκεια

–    θεματικά και πειραματικά δημόσια ΙΕΚ

–    ψηφιακός μετασχηματισμός εκπαίδευσης και διαδικασιών

–    απελευθέρωση του θεσμικού πλαισίου των ΑΕΙ

–    αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, περισσότερη αυτονομία σε εκπαιδευτικούς, σχολεία, πανεπιστήμια.

Έτσι προχωρά και η αξιολόγηση, που συνιστά βασική δέσμευση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου ως εργαλείο βελτίωσης της εκπαίδευσης εν συνόλω: συστηματικά, μεθοδικά, οργανωμένα, με στοχοπροσήλωση και αποτελεσματικότητα.

Δείτε σχετικά

Αναβολή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών λόγω δυσκολιών του εγχειρήματος 

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ-θέσεις: 5.124 διορισμοί-Πίνακας με την κατανομή από το Υπ. Εσωτερικών 

Μακρή: Μονιμοποίηση με αξιολόγηση-Ανακαλούνται διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης Δ/νσεων Εκπ/σης 

Εισαγωγική επιμόρφωση εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Διαδικασία-Αιτήσεις-Πρόγραμμα | Απόφαση 

ΟΚΑΝΑ-προκήρυξη 20 Ψυχολόγων: Αιτήσεις 22 Νοεμβρίου έως 11 Δεκεμβρίου 2022

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση