Δευτέρα, 19 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ζαχαράκη για παρελάσεις: Η εκπαίδευση είναι συμπεριληπτική, δεν εξαιρεί μαθητές από τη συμμετοχή τους

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ζαχαράκη για παρελάσεις: Η εκπαίδευση είναι συμπεριληπτική, δεν εξαιρεί μαθητές από τη συμμετοχή τους – Απάντηση στη Βουλή.

Ζαχαράκη για παρελάσεις

«Δεδομένου ότι η εκπαίδευση είναι συμπεριληπτική, δεν εξαιρεί μαθητές/τριες από τη συμμετοχή τους σε εκδηλώσεις και υποχρεώσεις της σχολικής μονάδας που αφορούν όλους, ενώ ο στόχος είναι η διασφάλιση αυτών των εκδηλώσεων», απάντησε η Υπουργός ΠΑΙΘΑ κα Σοφία Ζαχαράκη στη Βουλή στην Ερώτηση της ανεξάρτητης Βουλευτού, μέλος του Κινήματος Δημοκρατίας, κας Κυριακής Μάλαμα, σχετικά με το, όπως αναφέρει, αναχρονιστικό και διακριτικό πλαίσιο επιλογής μαθητών για συμμετοχή στις μαθητικές παρελάσεις, το οποίο εξακολουθεί να βρίσκεται σε ισχύ.

Η πρωτοβουλία της Βουλευτού ήρθε μετά από δημοσιεύματα για ένα πρόσφατο περιστατικό σε Γυμνάσιο της Πάτρας, σύμφωνα με τα οποία Γυμναστής φέρεται να έθεσε σεξιστικά και προσβλητικά κριτήρια για την επιλογή μαθητριών στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου, ζητώντας να είναι ΄΄ψηλές, αδύνατες και κατά προτίμηση καστανές΄΄.

Τι είπε η Υπουργός

Το πλαίσιο και οι διαδικασίες για την πραγματοποίηση των παρελάσεων στις Εθνικές επετείους περιγράφονται στην υπό στοιχεία Γ4/150/24-2-2000 Υ.Α. με θέμα «Ορισμός του τρόπου σύνθεσης των τμημάτων της σπουδάζουσας και μαθητιώσας νεολαίας κατά τις παρελάσεις στις Εθνικές επετείους και του τρόπου επιλογής σημαιοφόρου και παραστατών στα σχολεία Β/θμιας Εκπαίδευσης» (Β΄246) και σύμφωνα με την Υπουργό, η εν λόγω απόφαση αποτελεί οδηγό για τις σχολικές παρελάσεις και καθορίζει τις προϋποθέσεις συμμετοχής των μαθητών/τριών, τις διαδικασίες προετοιμασίας, τους κανόνες συμπεριφοράς, αμφίεσης κ.λπ., διασφαλίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την τήρηση των κανόνων και την εύρυθμη διεξαγωγή τους σε εθνικές εορτές.

Ειδικότερα, στην περίπτωση δ’ της παραγράφου «Σύνθεση τμημάτων παρέλασης» περιγράφεται ότι «Τα τμήματα των σχολείων κατά την παρέλαση θα παρουσιάζουν ένα ομοιόμορφο σύνολο και η εμφάνιση θα είναι αυτή που θα αρμόζει σε μαθητές-τριες».

Περαιτέρω, αναφέρεται ότι

«Επειδή η παρέλαση γίνεται για ανάμνηση αλλά και για να τιμηθούν πρόσωπα και γεγονότα μιας ορισμένης χρονικής περιόδου που έχει αξία για μας σήμερα θα πρέπει η ποιότητα αυτής της εκδήλωσης να είναι η υψηλότερη.»

Επιπλέον, δεν αποκλείονται οι μαθητές με αναπηρία. Αντιθέτως δίνεται η δυνατότητα σε όλους να μετέχουν εφόσον το επιθυμούν οι ίδιοι και οι γονείς τους. Το περιεχόμενο της διάταξης ρυθμίζει ώστε να υπάρχει στάθμιση των εκάστοτε περιστατικών.

Τέλος αναφέρει η κα Ζαχαράκη, όπως προκύπτει από το με αρ. πρωτ. Φ. 2.1.Δ./4815/26-03-2025 έγγραφο της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας, έχει διαταχθεί άμεσα ΕΔΕ για το συγκεκριμένο συμβάν, τα αποτελέσματα της οποίας αναμένονται εντός του προβλεπόμενου εκ του νόμου χρονικού διαστήματος.

Δείτε σχετικά

Διακρίσεις στις μαθητικές παρελάσεις και αναχρονιστικό το πλαίσιο επιλογής μαθητών-Ερώτηση στη Βουλή 

Παρελάσεις στις Εθνικές Επετείους – Τρόπος επιλογής Σημαιοφόρου και Παραστατών

Τι ισχύει για μαθητικές παρελάσεις-τρόπο επιλογής σημαιοφόρου και παραστατών-Το νομοθετικό πλαίσιο 

Δείτε επίσης

Νέοι διορισμοί στην εκπαίδευση: Τι ισχύει για παλαιούς και νέους υποψήφιους 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply