“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ζαχαράκη στο ΕΘΝΟΣ: Οι λόγοι των κενών-Κ.Λ. και Ψυχολόγοι για στήριξη σχολείων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ζαχαράκη στο ΕΘΝΟΣ: Γιατί υπάρχουν κενά – Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι για στήριξη σχολικής κοινότητας – Επανασύσταση Συντονιστικής Ομάδας για τον σχολικό εκφοβισμό.

Ζαχαράκη στο ΕΘΝΟΣ

Συνέντευξη παραχώρησε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη στο ΕΘΝΟΣ της Κυριακής.

Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε:

  • Στους λόγους της ύπαρξης κενών παρότι είχαμε προσλήψεις πολλών αναπληρωτών στα σχολεία.
  • Στην Γ Φάση πρόσληψης αναπληρωτών
  • Στην μοριοδότηση των δυσπρόσιτων σχολείων
  • Στην επανασύσταση σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας  συντονιστική οµάδας που θα ασχοληθεί µε την αντιµετώπιση του φαινοµένου  του σχολικού εκφοβισμού.
  • Στη βοήθεια των Ψυχολόγων και Κοινωνικών λειτουργών για τη στήριξη της σχολικής κοινότητας.

Δείτε αναλυτικά τις απαντήσεις της Υφυπουργού για:

Tα κενά των σχολείων παρά το γεγονός της πρόσληψης χιλιάδων αναπληρωτών

Οπως γνωρίζετε, αναλάβαµε το υπουργείο σε µια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, στις 9 Ιουλίου, και το πρώτο πράγµα που είχαµε να αντιµετωπίσουµε ήταν οι λανθασµένες επιλογές της προηγουµένης κυβέρνησης, επιλογές προχειρότητας και ελλιπούς προγραµµατισµού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, που εκτόξευσαν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Ενα ενδεικτικό παράδειγµα είναι αυτό της ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης λόγω της προσθήκης 4ης οµάδας προσανατολισµού και του 7ώρου στα µαθήµατα κατεύθυνσης.

Η προηγουµένη ηγεσία του υπουργείου είχε επίσης καταργήσει τη διπλή µοριοδότηση για τους υπηρετούντες σε αποµακρυσµένες σχολικές µονάδες, που είναι το κίνητρο µετακίνησης εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές.

Αποτέλεσµα να παραιτούνται πολλοί αναπληρωτές από τις θέσεις που τοποθετήθηκαν σε αποµακρυσµένες περιοχές.

Παρ’ όλες τις αντιξοότητες και µε µεγάλη προσπάθεια το υπουργείο ανταποκρίθηκε τάχιστα και αποτελεσµατικά στην κάλυψη των αναγκών, προχωρώντας στη µεγαλύτερη α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών -πάνω από 20.000 εκπαιδευτικοί- στις 5/9/2019.

Συνεχίσαµε µε επανακαταµέτρηση των κενών και προχωρήσαµε στη β’ φάση αναπληρωτών στις 27/9 και πλέον έπειτα από την έγκριση από τη Βουλή 1.800 νέων πιστώσεων, προχωρούµε το αµέσως επόµενο διάστηµα και στη γ’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών.

Ακόµη και υπό τις δύσκολες αυτές συνθήκες, µε πολλή δουλειά και µεγάλη προσπάθεια τα κενά αυτήν τη στιγµή στη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση είναι ήδη λιγότερα από πέρυσι και στην Πρωτοβάθµια παρεµφερή, δεδοµένων των αυξηµένων αναγκών, ενώ δροµολογείται η πλήρης κάλυψή τους.

συµβάντα σχολικού εκφοβισµού στα σχολεία όλης της χώρας.

Παρακολουθούµε µε µεγάλη προσοχή το θέµα της σχολικής βίας και ενηµερωνόµαστε άµεσα από τα στελέχη της Εκπαίδευσης για όποια κρούσµατα εκφοβισµού προκύπτουν στα σχολεία µας.

Πρέπει να σας πω ότι πρόκειται για ιδιαίτερα ευαίσθητα θέµατα που αφορούν νέα παιδιά και στόχος µας δεν είναι να σχολιάζουµε κάθε φορά το κάθε περιστατικό -θα ήταν και ανεύθυνο-,

αλλά να εξετάσουµε µε προσοχή το φαινόµενο και να προβούµε στις απαραίτητες ενέργειες που θα βοηθήσουν στην αντιµετώπισή του από τις σχολικές κοινότητες.

Εχουµε ήδη προχωρήσει, έπειτα από συναντήσεις µε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στις απαραίτητες ενέργειες για την ανανέωση του υλικού που µοιράζεται στα σχολεία από αυτό το υπουργείο και θα επανασυστήσουµε σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας µια συντονιστική οµάδα που θα ασχοληθεί µε την αντιµετώπιση του φαινοµένου,

και σε συνεχή συνεργασία µε τα συναρµόδια υπουργεία, µε τις Περιφερειακές ∆ιευθύνσεις και τους διευθυντές Εκπαίδευσης θα υπάρξει δραστική αντιµετώπιση και των όποιων περιστατικών αλλά και δράσεις ενηµέρωσης και εκπαίδευσης για την πρόληψη αυτών.

Με τη βοήθεια των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για τη στήριξη της σχολικής κοινότητας. Επιπρόσθετα είναι πρόθεσή µας στο πλαίσιο νέων εκπαιδευτικών θεµατικών που επεξεργαζόµαστε, όπως προανέφερα, να εισαγάγουµε την ενότητα του σεβασµού στον άλλον στα σχολεία µας.

Θέλουµε οι µαθητές µας να λαµβάνουν µια πολύπλευρη και σφαιρική µόρφωση για τη διαµόρφωση ολοκληρωµένων προσωπικοτήτων σε µια πραγµατικότητα που αλλάζει µε µεγάλες ταχύτητες.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη και με άλλα μη εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος θέματα εδώ

   ____________________

Δείτε

Συζήτηση για κενά – Πρόγραμμα ΕΠΑΛ στη Βουλή: 5 Επίκαιρες Ερωτήσεις τη Δευτέρα 4/11/2019
Πόσες είναι οι ΣΜΕΑΕ και τα Τμήματα Ενταξης: Αριθμοί μαθητών | Πίνακες
Προσλήψεις αναπληρωτών τριετίας στην Ειδική Αγωγή: Επίσημα στοιχεία Υπουργείου Παιδείας
Αριθμοί μονίμων σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ: Εκπαιδευτικοί Α/θμιας-Β/θμιας-ΕΕΠ-ΕΒΠ
Σχέδιο κατανομής 4500 θέσεων στην Ειδική Αγωγή: Με επίσημα στοιχεία του ΥΠΑΙΘ

  ____________________

Δείτε επίσης

Κεραμέως για νομοθετικό έργο Υπουργείου Παιδείας στη Βουλή
Ζαχαράκη στη Βουλή: Τι είπε για το νομοσχέδιο για Δομές και Στελέχη, διορισμούς, κενά, ΕΠΑΛ
Μοριοδότηση δυσπρόσιτων και ποινές μη ανάληψης υπηρεσίας: Τι είπαν Κεραμέως-Ζαχαράκη-Φίλης
Φίλης-Τζούφη: Τι είπαν στη Βουλή για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης
Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ: Ψεύδη και φτηνοί εντυπωσιασμοί από το ΥΠΑΙΘ – Ναρκοθετείται ο διάλογος

 ____________________

Πριν φύγετε

 Ολες οι έως σήμερα προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών – ΕΕΠ – ΕΒΠ για το 2019-20
Μητρώο Επιμορφωτών ΕΠΑΛ: 2η Πρόσκληση αίτησης ένταξης
Οδηγός εκπαιδευτικού: Αδειες, Ωράρια, Καθηκοντολόγια, Λειτουργία σχολείων, Ιδιωτικό Εργο κ.α.
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση