Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ζαχαράκη εφ όλης της ύλης: Διορισμοί, αλλαγές στην Παιδεία και…Αλέξης Τσίπρας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ζαχαράκη εφ όλης της ύλης: Διορισμοί, επιμόρφωση, νέα βιβλία και θεματικές, εκδρομές, απουσίες, γρίπη, κοροναϊός, κρούσμα βίας στο ΕΠΑΛ και…Αλέξης Τσίπρας | Video.

Ζαχαράκη εφ όλης της ύλης

Συνέντευξη παραχώρησε στο newsit.gr και στην Μάγδα Τσέγκου η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Σοφία Ζαχαράκη.

Η κα Ζαχαράκη μίλησε εφ όλης της ύλης και μεταξύ άλλων:

Για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

Προανήγγειλε ότι ξεκινάει ένα εκτεταμένο διευρυμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης το οποίο θα το τρέξουν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής από το Σεπτέμβριο και αφορά για αρχή περίπου 16.000 εκπαιδευτικούς .

Χαρακτηριστικά είπε:

“Θα είναι πολύ σημαντική και για τους νεοδιόριστους, αυτούς τους ανθρώπους που τώρα θα διοριστούν για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια στο δημόσιο σχολείο, αλλά και για τους νηπιαγωγούς οι οποίοι θα έχουν νέα προγράμματα σπουδών και καλώς εχόντων των πραγμάτων μία νέα προσέγγιση στο προνήπιο και το Νηπιαγωγείο”.

Για τους 15.000 μόνιμους διορισμούς

“Για την προκήρυξη της Ειδικής Αγωγής έχουν ήδη αναρτηθεί οι δύο πρώτες κατηγορίες, ήδη από το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο, αυτοί οι άνθρωποι είναι το ειδικό εκπαιδευτικό και το Ειδικό βοηθητικό προσωπικό».

«…Οι διαβεβαιώσεις είναι ότι στους επόμενους μήνες θα τελειώσουν και με την μεγάλη προκήρυξη ειδικής αγωγής τελικοί πίνακες, έτσι ώστε έγκυρα με την νέα σχολική χρονιά να έχουμε τους 4.500 εκπαιδευτικούς, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό στα σχολεία. Αρα αριθμοί και ημερομηνίες».

Για τη Γενική Εκπαίδευση

Για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια διορίζονται εκπαιδευτικοί στην γενική εκπαίδευση.

Η προκήρυξη αναρτήθηκε μέσα στα Χριστούγεννα και ήδη οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας κάνουν τις αιτήσεις τους ηλεκτρονικά στο asep.gr και πηγαίνουν και καταθέτουν τα δικαιολογητικά τους στις κατά τόπους διευθύνσεις, από τις αρχές Φεβρουαρίου ξεκινούν και οι καθηγητές δευτεροβάθμιας. Αυτό θα τρέξει μέχρι 24 Φεβρουαρίου.

Για την μονιμοποίηση αναπληρωτών και αδιόριστων εκπαιδευτικών

“..Αυτή τη στιγμή, τρέχουν οι προκηρύξεις για να κάνουν τα χαρτιά τους για την γενική εκπαίδευση, για την πρωτοβάθμια.

Ξέρουν τις ημερομηνίες από αρχές Φεβρουαρίου και για την δευτεροβάθμια και ξέρουμε λοιπόν ότι από αυτούς τους χιλιάδες ανθρώπους που στήριξαν τα σχολεία, 10.500 θα είναι στα επόμενα χρόνια στη σχολική τάξη, ως μόνιμοι πλέον και προσμετρώνται προφανώς και τα ακαδημαϊκά κριτήρια και προϋπηρεσία και λοιπά ούτως ή άλλως κριτήρια τα οποία αναλυτικά, αναφέρονται μας προκηρύξεις”.

“Για το 2020 υπάρχουν οι πιστώσεις για τους εκπαιδευτικούς αυτούς για το πρώτο κύμα των 5.250 εκπαιδευτικών στην γενική όπως υπάρχουν βέβαια και πιστώσεις για την ειδική αγωγή που όπως σας είπα είμαστε στο τελικό στάδιο με την ήδη αναρτημένη λίστα των τελικών αποτελεσμάτων σε δύο προκηρύξεις και στην άλλη μία την μεγάλη που περιμένουμε.

Αρα λεφτά υπάρχουν για αυτά και ο πρωθυπουργός ο ίδιος έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτή την προκήρυξη και βέβαια ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την συνέχεια της διαδικασίας των διορισμών”.

Για τις αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης και τα νέα βιβλία

“Ξεκινάει ένα νέο πλαίσιο στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία και είναι πολύ σημαντικό ήταν προεκλογική δέσμευση να έχουμε ένα μεγαλύτερο δίκτυο πρότυπων και πειραματικών, δεν είναι το ίδιο πράγμα πολλές φορές το συγχέουμε, περισσότερα ανά την Ελλάδα.

“Γιατί για μας, είναι η ουσία της ισότητας στην ευκαιρία. Το να μπορέσουν τα παιδιά να πάνε σε σχολεία που μπορούν να μάθουν μέσα από καινοτόμους μεθόδους ή σχολεία τα οποία προκρίνεται η καλή επίδοση είναι σημαντικό, να αλλάξουμε προγράμματα σπουδών, νέα προγράμματα σπουδών λοιπόν”.

Τα νέα βιβλία

«θα είναι άμεσα έτοιμα, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, υπάρχει η κατεύθυνση για νέα βιβλία τα οποία προφανώς δε γίνονται με μαγικά ραβδάκια, χρειάζονται το χρόνο τους και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ξέρει το χρονοδιάγραμμα που πρέπει να τα ετοιμάσει”.

Οι νέες θεματικές ενότητες

“Μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, καλλιέργεια ηπίων δεξιοτήτων, μέσα από μαθήματα όπως η οδική ασφάλεια, το μάθημα του εθελοντισμού, το μάθημα της διαπαιδαγώγησης στο πώς να σέβεσαι τον άλλον.

Πράγματα τα οποία βλέπουμε ότι ταλανίζουν την σχολική κοινότητα, γεγονότα βίας σε όλα τα μαθήματα αυτά θα βοηθήσουν τα παιδιά να ενστερνιστούν και ένα νέο τρόπο το πως βλέπουν την διπλανή και το διπλανό τους, το πώς να αντιμετωπίζουν φυσικές καταστροφές, πράγματα τα οποία συμβαίνουν γύρω μας και θέλουμε τα παιδιά μας να είναι έτοιμα να τα αντιμετωπίσουν, το τι γίνεται δηλαδή στον κόσμο γύρω τους.
Μόρφωση έξω απ’ το σχολείο πολύ σημαντικά μαθήματα, μαθήματα επιχειρηματικότητας και μάλιστα με μία διάσταση στο επιχειρείν.

Οχι γιατί όλοι θα γίνουν επιχειρηματίες αλλά γιατί είναι πολύ σημαντικό να ξέρουν να τολμούν και να αντιμετωπίζουν και την αποτυχία, γιατί ούτως ή άλλως είναι πάρα πολύ σημαντικό να παίρνεις ρίσκο και αυτή η καλλιέργεια αυτών των δεξιοτήτων είναι ένας διάλογος να ξέρετε που ούτως ή άλλως διεξάγεται εδώ και καιρό σε Ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον ειδικά στο κομμάτι της εκπαίδευσης άρα νομίζω ότι είναι η στιγμή να μπορέσουμε να συμπεριλάβουμε μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα και αυτές ενότητες θα γίνει από τη νέα χρονιά πιλοτικά σε πολλά σχολεία”.

Για τον κορονοϊό, την εποχική γρίπη και τις σχολικές απουσίες

Eίχε έγκαιρη ενημέρωση από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας και εστάλησαν οδηγίες την Πέμπτη σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας. Εστάλησαν δύο διαφορετικές εγκύκλιοι, μία για τον κορονοϊό και μία για την γρίπη.

Για τα κλειστά σχολεία είπε:

“Την απόφαση αυτή την λαμβάνει ο Δήμος. Και σε συνεργασία με την σχολική μονάδα, βλέποντας και τον αριθμό των κρουσμάτων, αλλά και την ροή που έχει ούτως ή άλλως η εποχική γρίπη, αποφασίζουν το κλείσιμο των σχολείων.

Εγώ θα έλεγα να παίρνουν αυτή την απόφαση έχοντας όλα τα στοιχεία, να είμαστε πολύ προσεκτικοί με το κλείσιμο των σχολείων, αλλά συγχρόνως και με την εγκύκλιο που έδωσα για τις απουσίες, αυτές τις πέντε ημέρες που μπορούν να δικαιολογηθούν μαζί με το χαρτί, δίνουμε την περίοδο που χρειάζεται να μείνει το παιδάκι στο σπίτι υπό την μέριμνα των γονιών για να μπορέσει να αποτραπεί και η περαιτέρω διαδικασία και ταλαιπωρία στο σχολείο.

Οι απουσίες αυτές δεν υπολογίζονται αλλά καταγράφονται”.

Για τις αλλαγές στις εκδρομές και στις απουσίες

“Νομοθετήθηκε μια πολύ σημαντική αλλαγή για το κομμάτι των εκδρομών, την οποία μας την ζητούσαν τα σχολεία, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών και οι δάσκαλοι”

“Μεγαλύτερη αυτονομία στις εκδρομές έτσι ώστε να μειωθεί η γραφειοκρατία, δε χρειάζεται να έρθει στο γραφείο της Υπουργού το χαρτί μιας εκδρομής, υπάρχουν υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί, υπεύθυνος Σύλλογος Διδασκόντων, ο Διευθυντής του σχολείου, και η Διεύθυνση Εκπαίδευσης για να αποφασίσει αν θα γίνει μία εκδρομή ή όχι και δε μιλάμε για ένα σχολικό περίπατο αλλά για τις μεγαλύτερες εκδρομές”.

“Είναι ένα πρώτο βήμα, ένα τεκμήριο θα έλεγα, για το πως εμπιστευόμαστε την σχολική μονάδα, τον διευθυντή σχολείου, έτσι ώστε να πάρει τις αποφάσεις που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα του σχολείου”.

Για τις απουσίες είπε:

“Αυτή τη στιγμή στο δημοτικό, επιτρέπεται το 50% του χρόνου το παιδί να βρίσκεται εκτός. Αυτό πιστεύουμε όλοι ότι θέλει περιορισμό, οπότε θέλουμε να δούμε ακριβώς τον αριθμό ο όποιος θα είναι η σωστή και η δίκαιη ποσόστωση”.

“Βέβαια αυτό συνδέεται και θεωρώ πολύ σημαντικό που έκανε και Υφυπουργός Εργασίας πριν από λίγες ημέρες με το επίδομα. Το να συνδέεται και το θέμα του επιδόματος με την παρουσία στο σχολείο. Και συνδέεται αυτό το ζήτημα με το να παρακολουθούν τα παιδιά και την φοίτηση των παιδιών στο σχολείο”.

Ζαχαράκη εφ όλης της ύλης

Για το κρούσμα βίας στο ΕΠΑΛ και την προσωπική εμπειρία στα 24 της

“Ήταν σοκαριστικό».

«Ηταν η ένταση τέτοια, αντιλαμβάνεστε ότι έχοντας δουλέψει σε σχολείο, δεν ήταν κάτι το οποίο μου είναι ξένο, η ένταση ήταν πράγματι κάτι που δεν έχω χρειαστεί και ως εκπαιδευτικός έτσι να αντιμετωπίσω, αλλά ήταν ένα περσινό βίντεο όπως ούτως ή άλλως αποκαλύφθηκε μετά από ένα χρόνο. Εμένα με ενδιαφέρει πάρα πολύ οι σχέσεις και ισορροπία των σχέσεων μέσα στο σχολείο».

Προανήγγειλε ότι θα επανεκκινήσουν μία ομάδα που υπήρχε στο Υπουργείο, το παρατηρητήριο βίας, που έχει να κάνει με την προστασία του παιδιού με όλες τις εκφάνσεις που μπορεί να πάρει η σχολική βία.

Η προσωπική της εμπειρία όταν ήταν 24 ετών σε ένα σχολείο μεταλυκειακής κατάρτισης.

«Ηταν σε ένα σχολείο με μεγαλύτερα παιδιά, μεταλυκειακής κατάρτισης και υπήρχε ένα έντονο περιστατικό, το οποίο ξέρετε όταν είσαι μικρός, εγώ ήμουνα 24 ετών, δούλευα αμέσως μετά από το πανεπιστήμιο, είχε αυτό το παιδί μεγάλη ένταση από ένα δικό του περιστατικό και πιέστηκε ίσως από τις δικές μου παραινέσεις η τάξη να είναι πιο ήσυχη και λειτουργική, ξέσπασε όχι έτσι προφανώς, αλλά εκεί χρειάζεται ψυχραιμία από τη δική μας πλευρά.

Εγώ δεν αντέδρασα εκείνη τη στιγμή, μίλησα μαζί του στο διάλειμμα, νομίζω ότι εκείνη τη στιγμή πρέπει να το αντιμετωπίσεις, δεν είναι εύκολο καθόλου. Φάνηκε με την συζήτηση αμέσως μετά ότι λύθηκαν τα πράγματα.

Οφείλω βέβαια να σας πω, ότι ξανακοιτώ και πάλι όλο το πλαίσιο για τις ποινές τα σχολεία, για να μπορέσουμε να βρούμε μια χρυσή ισορροπία έτσι ώστε να έχει και την δύναμη ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο διευθυντής να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα που έχουν πειθαρχικά συνέπειες.

Για τον πατέρα της και αν ήταν Διευθυντής του Αλέξη Τσίπρα

«Ο μπαμπάς μου ήταν θεολόγος, διευθυντής στο διπλανό σχολείο του Αλέξη Τσίπρα. Αρα ο πρώην Πρωθυπουργός πήγαινε σε κοντινά σχολεία που πήγαινα και εγώ δίπλα στο γενικό λύκειο της περιοχής μας αλλά όχι δεν ήταν ο διευθυντής του”.

“Αντιλαμβάνομαι ότι ο Τσίπρας ήτανε επαναστάτης για την εποχή του, στην μετέπειτα πορεία πρέπει να σας πω βέβαια, θα έλεγα ότι διέψευσε τις προσδοκίες για τον κόσμο που τον πίστεψε και την ελπίδα που θέλησε να καλλιεργήσει, αλλά με την διακυβέρνηση δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες”.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη

Με πληροφορίες από newsit.gr

Δείτε επίσης

Κεραμέως στην Καλαμάτα: Ενημέρωση – video
Ανάκληση εγγράφου Ημερίδας της Χριστιανικής Αγωγής από την Υπουργό Παιδείας
Κεραμέως για αναπληρωτές: Διάταξη για διπλή μοριοδότηση δυσπρόσιτων και διετία αντί τριετίας η ισχύς Πινάκων
Βουλή: Συζήτηση 8 Επίκαιρων Ερωτήσεων Υπουργείου Παιδείας τη Δευτέρα 3/2/2020
Κατανομή θέσεων υπαλλήλων Κεντρικής Υπηρεσίας Υπουργείου Παιδείας

Πριν φύγετε

Πρόγραμμα Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών: Νέες Θεματικές, Συντονιστές Σχολ. Σύμβουλοι, Σχολ. Σύμβουλοι, Στελέχη εκπ/σης κ.α.
Μεταθέσεις και διορισμοί εκπαιδευτικών: Τέλη Μαρτίου, το νωρίτερο, οι Οριστικοί 3ΕΑ – Τι θα γίνει με τις Μεταθέσεις 2019-20 ;
Χαρισματικά παιδιά: Δεν υπάρχουν δημόσια προγράμματα να τα στηρίξουν στην Ελλάδα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση