Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ζαχαράκη-ειδικά σχολεία στη Βουλή: Αναμένουμε την απάντηση της επιτροπής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Ζαχαράκη-ειδικά σχολεία στη Βουλή: Αναμένουμε την απάντηση της επιτροπής του ΕΟΔΥ-Καταθέσαμε αίτημα-Τι απάντησε στην Επίκαιρη Ερώτηση για την ειδική αγωγή και την πανδημία κορονοϊού

Ζαχαράκη-ειδικά σχολεία

Πραγματοποιήθηκε η συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Γιάννη Δελή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα “Οι μεγάλες συνέπειες στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση από την επιδημία. Με ευθύνη του Υπουργείου να ληφθούν μέτρα”.
Επίσης συζητήθηκε και η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Μανώλη Συντυχάκη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα “Αναγκαία μέτρα για τα σχολεία του Γενικού Λυκείου και του Επαγγελματικού Λυκείου Κισσάμου”.
Και στις δύο Ερωτήσεις απάντησε η αρμόδια Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Σοφία Ζαχαράκη.

________________

Η συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης για την Ειδική Αγωγή και την πανδημία κορονοϊού
Ο Βουλευτής του ΚΚΕ κος Γ. Δελής ανέφερε σχετικά με την Επίκαιρη Ερώτηση
Η Ειδική Αγωγή – εκπαίδευση και τα παιδιά με αναπηρία, εν μέσω πανδημίας, δέχτηκαν το σφοδρότερο πλήγμα από τις συνέπειές της καθώς δεν αποκόπηκαν βίαια μόνο από μια ειδική μαθησιακή διαδικασία αλλά στερήθηκαν όλην την αναγκαία, σύνθετη διεπιστημονική παρέμβαση, που έτσι κι αλλιώς, προ κορονοϊού, λάμβαναν πλημμελώς, καθώς οι προσλήψεις προσωπικού είναι, διαχρονικά, αναντίστοιχες των πραγματικών αναγκών.
Στο πλαίσιο των περιοριστικών μέτρων, για τη διασφάλιση της υγείας των παιδιών, έκλεισαν τα Κέντρα ειδικής παρέμβασης, με αποτέλεσμα τα παιδιά με αναπηρία να κλειστούν στο σπίτι τους για όλο αυτό το διάστημα.
Στο πλαίσιο, λοιπόν, εγκλεισμού τους, για όλο αυτό το διάστημα, προκλήθηκαν σοβαρές δυσκολίες στην όλη εξέλιξή τους, παρουσιάζοντας, πολλά από αυτά, προβλήματα υποτροπής και με τις οικογένειές τους να αναλαμβάνουν, με όρους ατομικής ευθύνης, όπως τους έθεσε η κυβέρνηση, την φροντίδα των παιδιών τους.
Από την άλλη, δεν λήφθηκε κανένα ουσιαστικό μέτρο από το υπουργείο Παιδείας για τη στοιχειώδη στήριξη παιδιών και οικογενειών.
Ερωτάται η κα Υπουργός τι προτίθεται να κάνει η Κυβέρνηση για:
Α. Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, ώστε σε ενδεχόμενη έξαρση της πανδημίας να υπάρχει το ανάλογο μόνιμο επιστημονικό και παιδαγωγικό προσωπικό, ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα ακόμα και κατ’ οίκον επιστημονικής παρέμβασης για όσα παιδιά, μετά από τεκμηριωμένη άποψη των ειδικών, χρειαστεί να παραμείνουν σπίτι τους, λαμβάνοντας, φυσικά, όλα τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας τόσο για το επιστημονικό δυναμικό όσο για τα παιδιά και τις οικογένειές τους.
Β. Έκτακτη χρηματοδότηση, πρόσληψη όλου του αναγκαίου μόνιμου επιστημονικού και παιδαγωγικού προσωπικού, τα ανάλογα αυξημένα μέτρα προφύλαξης για τη ζωή και την ασφάλεια της ευπαθούς ομάδας, των παιδιών με αναπηρία, ώστε να μη στερηθούν την ειδική παιδαγωγική στήριξη, την ψυχολογική, τη συμβουλευτική, τις αναγκαίες θεραπείες, την εργοθεραπευτική, φυσιοθεραπευτική, κάθε άλλου είδους, επιστημονική στήριξη.
Γ. Την πλήρη στελέχωση όλων των δομών ειδικής αγωγής (Ειδικά σχολεία, Τμήματα Ενταξης, Παράλληλη Στήριξη, ΚΕΣΥ), με μαζικές μόνιμες προσλήψεις όλου του αναγκαίου προσωπικού (παιδαγωγικό-ΕΕΠ-ΕΒΠ).

Ζαχαράκη-ειδικά σχολεία

Η απάντηση της Υφυπουργού Παιδείας κας Σοφίας Ζαχαράκη
  • Εχουμε ανησυχία και προβληματισμό για το ποια θα είναι η εισήγηση των ειδικών για την επαναλειτουργία των Ειδικών σχολείων.
  • Δεχόμαστε επιστολές-κραυγές αγωνίας από γονείς και αναμένουμε την απόφαση της Επιτροπής, η οποία έως τώρα ήταν αρνητική για την επαναλειτουργία των Ειδικών σχολείων.
  • Ακολουθήσαμε και ακολουθούμε τις υποδείξεις των ειδικών.
Τι κάναμε έως τώρα
  • Στις 19.03.2020 αποστείλαμε εγκύκλιες οδηγίες για την εξ αποστάσεως υποστήριξη των μαθητών ΑμεΑ.
  • Αποστείλαμε οδηγίες και πρόσβαση σε υλικό για μαθητές ΑμεΑ με συμβολή των ΚΕΣΥ στην υποστήριξη τους.
  • Στις 16.04.2020 με Εγκύκλιο πιστοποιημένοι διερμηνείς δουλεύουν στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση της ΕΡΤ.
Στη Δευτερολογία της η κα Ζαχαράκη είπε:
  • Ολα τα εγχειρίδια του ΥΠΑΙΘ είναι προσβάσιμα σε ΑμεΑ μαθητές.
  • Αναφορικά με την εξ αποστάσεως ειδική αγωγή, 4.408 λογαρΙασμοί ανοίχτηκαν στο ΠΣΔ, στην πλατφόρμα e-me  ήταν 483 σχολεία ειδικής αγωγής, 2.982 εκπαιδευτικοί και είχαμε 7.627 μαθήματα.
  • Δρομολογούμε και τους υπόλοιπους μόνιμους διορισμούς εκτός από τους 1.040 ΕΕΠ-ΕΒΠ.
  • Για πρόσληψη ΕΕΠ-ΕΒΠ διατέθηκαν 5.231 πιστώσεις φέτος, εκ των οποίων οι 3.943 στις 04.09.2019.
  • Εχουμε Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς στη Γενική εκπαίδευση, 1.610 ΕΕΠ-ΕΒΠ και 448 στα ΚΕΣΥ.
  • Υποβάλαμε αίτημα για τα Ειδικά σχολεία στην Επιτροπή του ΕΟΔΥ και αναμένουμε απάντηση.

Δείτε επίσης

Τσιόδρας-ειδικά σχολεία: Θα επαναλειτουργήσουν αν αποφασισθεί κάτι τέτοιο για τα Δημοτικά
Παιδιά με αναπηρίες και κορονοϊός: Βρέθηκαν σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση την περίοδο της πανδημίας
Ειδική Αγωγή και πανδημία κορονοϊού: Μεγάλες οι συνέπειες-Λήψη μέτρων | Ερώτηση στη Βουλή

Πριν φύγετε

Aδεια ειδικού σκοπού σε μονογονείς & γονείς εκπαιδευτικούς: Ερώτηση στη Βουλή
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Χριστιάνα σε

    Έχουν δει αυτοί οι άνθρωποι ειδικά σχολεία στην πράξη; Είναι δυνατόν να ανοίξουν αφού είναι δεδομε ο ότι δε θα τηρούνται οι αποστάσεις;! Οι εκπαιδευτικοί δηλαδη δεν πρέπει να προστατευτούν;

Γράψτε μία απάντηση