Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ζέττα Μακρή-Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών και Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών: Τα μείζονα θέματα εκπαίδευσης παιδιών με αναπηρία όρασης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ζέττα Μακρή-Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών και Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών: 2 συναντήσεις για τα μείζονα θέματα της εκπαίδευσης παιδιών με αναπηρία όρασης-Συζητήθηκε η επιτακτική ανάγκη στελέχωσης και ενίσχυσης του θεσμού των ΚΕΔΑΣΥ, με την ειδικότητα του κλάδου ΠΕ31 (Εκπαιδευτή Κινητικότητας, Προσανατολισμού και Δεξιοτήτων Καθημερινής Διαβίωσης και Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΑμεΑ).

Η Υφυπουργός Παιδείας κα Ζέττα Μακρή, πραγματοποίησε δυο συναντήσεις με εκπροσώπους της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών (ΕΟΤ) και του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών (ΠΣΤ), και συγκεκριμένα,

  • τον κύριο Νικόλαο Γιαλούρη, Πρόεδρο της ΕΟΤ,
  • τον κύριο Παναγιώτη Μαρκοστάμο, Αντιπρόεδρο της ΕΟΤ και μέλος του ΔΣ του ΚΕΑΤ,
  • την κυρία Παρασκευή Τσαβαλιά, Γενική Γραμματέα της ΕΟΤ,
  • την κυρία Άγκαθα Καρρά, Αναπληρώτρια Γενική Γραμματέα της ΕΟΤ, καθώς και με
  • τη Διοικήτρια του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών και Πρόεδρο του ΔΣ αυτού, κυρία Σοφία-Λευκή Χαμονικολάου.
Σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ

Και στις δύο συναντήσεις η εκτενής και εποικοδομητική συζήτηση αφορούσε μείζονα θέματα της εκπαίδευσης παιδιών με αναπηρία όρασης.

Το κυρίαρχο ζήτημα

και μέριμνα όλων των πλευρών ήταν η ενιαία και συμπεριληπτική εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, ανεξαιρέτως.

Συγκεκριμένα, για τους μαθητές με οπτική αναπηρία,

κρίθηκε αναγκαία η έγκαιρη χορήγηση σε αυτούς του απαραίτητου εξοπλισμού για την υποστήριξή τους στη μαθησιακή διδασκαλία, από την πρώτη κιόλας τάξη του δημοτικού.

Επί τάπητος τέθηκε και το θέμα της διάρκειας του χρόνου εξέτασης

στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς, επίσης, έγινε λόγος για τον τρόπο εξέτασης των μαθητών με οπτική αναπηρία, που θα πρέπει να γίνεται ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε μαθητή σε γραφή Braille ή με τη χρήση Η/Υ ή ακόμα και προφορικά, επιτυγχάνοντας έτσι την καλύτερη δυνατή επίδοση.

Στην ατζέντα των θεμάτων ήταν και η επείγουσα ανάγκη για διευθέτηση του προβλήματος προσβασιμότητας

των τυφλών ή με μερική όραση μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης Webex και e-class, οι οποίες αποτέλεσαν την κύρια εκπαιδευτική διαδικασία κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Η εκμάθηση της γραφής Braille, επιπλέον,

αναφέρθηκε ως υποχρεωτική για όλους τους μαθητές με αναπηρία όρασης, καθώς και για όσους έχουν πρόβλημα όρασης, το οποίο ιατρικώς οδηγεί εν δυνάμει σε ολική απώλεια της όρασης.

Τέλος, συζητήθηκε η επιτακτική ανάγκη

στελέχωσης και ενίσχυσης του θεσμού των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης  (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) με την ειδικότητα του κλάδου ΠΕ31 (Εκπαιδευτή Κινητικότητας, Προσανατολισμού και Δεξιοτήτων Καθημερινής Διαβίωσης και Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΑμεΑ).

Η Υφυπουργός κα Μακρή ευχαρίστησε θερμά

τους παρευρισκόμενους για την καταλυτική παρέμβασή τους και τη διεξοδική συζήτηση, που ήταν, πολύ καίρια και εύστοχα, προσανατολισμένη στην ανάδειξη του σημαντικού ρόλου της εκπαίδευσης των μαθητών μας και των νέων μας με οπτική αναπηρία για την προώθηση της ενταξιακής εκπαίδευσης και την αντιμετώπιση προκλήσεων στη νομοθεσία, στην εκπαιδευτική πολιτική και πράξη.

Η ίδια δε τόνισε την ειλικρινή της διάθεση και  δέσμευση

για την αδιάλειπτη προσπάθεια από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων έγκαιρης και αποτελεσματικής επίλυσης όσων θεμάτων συζητήθηκαν και εξακολουθούν να απασχολούν, με τη στενή συνεργασία του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.) και όλων των φορέων της αναπηρίας όρασης.

Δείτε επίσης

Ενταξιακή Εκπαίδευση: Δημιουργία Οδηγού-Πρότυπα έντυπα ΚΕΔΑΣΥ-Διαδικασίες ομαλής Μετάβασης
Νέα Δημοκρατία: Θέσπιση Προσωπικού Βοηθού για τα Ατομα με Αναπηρία-Η προγραμματική δέσμευση γίνεται πράξη
Συνάφεια με ειδική αγωγή και σχολική ψυχολογία μεταπτυχιακών: Τα έγγραφα που προσκομίζονται στο ΥΠΑΙΘ
Προσλήψεις 2022-Δημόσιο: Στο Υπουργικό Συμβούλιο η δυνατότητα μετατροπής 4700 αναπληρωτών εκπ/κών σε μόνιμους
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση