Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ζέτα Μακρή: Ο ρόλος του σχολικού περιβάλλοντος καθοριστικός στην αντιμετώπιση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ζέτα Μακρή: Ο ρόλος του σχολικού περιβάλλοντος καθοριστικός στην αντιμετώπιση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού – Συνάντηση στο ΥΠΑΙΘ με τον Κ. Γιαννόπουλο Προέδρου του οργανισμού “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και Προέδρου του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού.

Αντιμετώπιση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού

Tον κο Κώστα Γιαννόπουλο, με τη διπλή του ιδιότητα, ως Προέδρου του οργανισμού “Το Χαμόγελο του Παιδιού”, αλλά και ως Προέδρου του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού – ΕΑΝ European Antibullying Network, συνάντησε στο Υπουργείο Παιδείας η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μ. Μακρή.

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ

Η κ. Μακρή συζήτησε με τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού για τις δράσεις ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης παιδιών και ενηλίκων ως προς το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, που υλοποιεί το Δίκτυο.

Στόχος του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού,

που σήμερα αποτελείται από 21 φορείς – μέλη από 14 ευρωπαϊκές χώρες, είναι να παρακολουθεί και να επηρεάζει τις πολιτικές σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για τη διαμόρφωση μίας κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό στην Ευρώπη.

Η Υφυπουργός

συνεχάρη τον κ. Γιαννόπουλο για την πρωτοβουλία του ελληνικού οργανισμού “Το Χαμόγελο του Παιδιού” να συντονίζει δράσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού, αναπτύσσοντας συνεργασίες σε όλη την Ευρώπη. Η πρωτοβουλία αυτή οδήγησε το 2014 στη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού.

Η Υφυπουργός ανέφερε σχετικά:

“Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα συχνό φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας και αναφέρεται στην επιθετική συμπεριφορά μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών, που λαμβάνει τη μορφή λεκτικής, κοινωνικής, σωματικής ή ηλεκτρονικής βίας και εκφοβισμού.

Η προστασία κάθε παιδιού και η προάσπιση της παιδικής ευημερίας, σφαιρικά και πολυδιάστατα, είναι ευθύνη και χρέος όλων μας.

Ο ρόλος του σχολικού περιβάλλοντος, στενού και ευρύτερου, είναι καθοριστικός στην αντιμετώπιση περιστατικών, που μπορεί να προβληματίσουν και να πληγώσουν τα παιδιά. Τα περιστατικά αυτά δεν πρέπει να υποβαθμίζονται ή να αποσιωπούνται.

Μέσα από την ανάπτυξη βασικών κοινωνικών δεξιοτήτων απέναντι σε κινδύνους, όπως η κακοποίηση, η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός, προετοιμάζουμε τα παιδιά για να κοιτάξουν με θάρρος τη ζωή.

Μέσα από οργανωμένες, διαδραστικές και βιωματικές πρωτοβουλίες και με τη στήριξη εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, μπορούμε να προλάβουμε, να αντιμετωπίσουμε και να απαλύνουμε τον πόνο των παιδιών.

Και να τα βοηθήσουμε ουσιαστικά και άμεσα να κατανοήσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους, να θωρακιστούν απέναντι στους κινδύνους και να ενημερωθούν για το πού και πώς μπορούν να ζητήσουν βοήθεια.

Θέλουμε να βλέπουμε το φωτεινό χαμόγελο όλων των παιδιών ζωγραφισμένο στα πρόσωπά τους. Ευχαριστούμε, στηρίζουμε έμπρακτα και ενισχύουμε τις πρωτοβουλίες του κου Γιαννόπουλου, που έχουν στο επίκεντρο τα δικαιώματα των παιδιών”.

Δείτε επίσης

Σχολικός Εκφοβισμός: 15 μέτρα για την αντιμετώπισή του από το Υπουργείο Παιδείας
Σχολικός Εκφοβισμός–Επιθετικότητα στο σχολείο: Κατευθύνσεις και μέτρα αντιμετώπισης του φαινομένου

Δείτε ακόμη

Λειτουργία σχολείων και εκπαιδευτικών δομών από 08.02.2021 ανά Δημοτική ή Περιφερειακή ενότητα
ΦΕΚ: Τηλεκπαίδευση για μαθητές που συνοικούν με άτομα αυξημένου κινδύνου μετά από κρίση Επιτροπής
 Ψηφιακά απολυτήρια δευτεροβάθμιας με Τροπολογία στη Βουλή: 5 νέες διατάξεις στο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση