Τρίτη, 29 Ιουλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στη Βουλή για ψήφιση το νομοσχέδιο με τις διατάξεις και για τις 3 βαθμίδες εκπ/σης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στη Βουλή για ψήφιση το νομοσχέδιο με τις διατάξεις και για τις 3 βαθμίδες εκπαίδευσης-Οργανικές ΚΕΔΑΣΥ/ΕΔΥ, Παράλληλη Στήριξη, Σχολικοί Νοσηλευτές, αξιολόγηση κ.α.

Στη Βουλή για ψήφιση το νομοσχέδιο

Κατατέθηκε στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση το ερανιστικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας “Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα», ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, ενίσχυση της ασφάλειας στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, διατάξεις για τον αθλητισμό, απονομή ισόβιας σύνταξης σε λογοτέχνες και καλλιτέχνες έτους 2025 και λοιπές ρυθμίσεις”, το οποίο περιέχει διατάξεις και για τις 3 βαθμίδες εκπαίδευσης.

Η πρώτη συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων την Παρασκευή 25.07.2025. 

Στο νομοσχέδιο περιέχονται μεταξύ άλλων διατάξεις με τις οποίες ρυθμίζονται θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως η επικαιροποίηση του πλαισίου παράλληλης υποστήριξης, οι νέες οργανικές θέσεις στα ΚΕΔΑΣΥ και στις ΕΔΥ, ο συνυπολογισμός του χρόνου απόσπασης από το σχολικό έτος 2020-2021 και εντεύθεν για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών ή μελών Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π., η εξειδίκευση των προϋποθέσεων παροχής σχολικού νοσηλευτή, ενώ ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), αναφορικά με τα έργα «ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι» και «ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ και το ολοκληρωμένο Ψηφιακό Πληροφοριακό Σύστημα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «eSchools».

Δείτε το νομοσχέδιο ΕΔΩ

Ακολουθούν άρθρα με τα οποία ρυθμίζονται θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Άρθρο 117  – Φοίτηση μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Αντικατάσταση παρ. 1 και προσθήκη παρ. 7 και 8 στο άρθρο 6 του ν. 3699/2008

Επικαιροποίηση του πλαισίου παράλληλης υποστήριξης για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και επεκτείνεται η δυνατότητα παροχής παράλληλης στήριξης και κατά το ολοήμερο σχολείο,

Άρθρο 118 – Βιβλία μαθητή για τη διδασκαλία μαθημάτων ξένων γλωσσών του δημοτικού σχολείου και του γυμνάσιου – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 6 ν. 2817/2000

Κάλυψη της δαπάνης για την προμήθεια από το ελεύθερο εμπόριο του βιβλίου μαθητή για τη διδασκαλία μαθημάτων ξένων γλωσσών του δημοτικού σχολείου και του γυμνασίου.

Άρθρο 119 – Διδασκαλία του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 10 ν. 4452/2017

Επανακαθορίζονται οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό για το διδακτικό αντικείμενο της κολύμβησης ως προς τις προσλήψεις, την τοποθέτηση και την απασχόληση τους προβλέποντας τον προγραμματισμό και την έγκαιρη κάλυψη των λειτουργικών κενών, σύμφωνα με το πρόγραμμα Σπουδών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Επιπλέον, προβλέπεται ο ορισμός συντονιστή κολύμβησης, για την καλύτερη δυνατή οργάνωση, συντονισμό και υλοποίηση του αντικειμένου τις κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής λαμβάνοντας υπόψη τη σύνθετη διαδικασία που απαιτείται καθώς και την εμπλοκή συναρμόδιων φορέων.

Άρθρο 120 – Ρυθμίσεις για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν με θητεία σε Πρότυπο Σχολείο ή Πειραματικό Σχολείο – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 61 του ν. 4692/2020

Παράταση της θητείας όσων εκπαιδευτικών υπηρετούν σε Πρότυπο Σχολείο (Π.Σ.) ή Πειραματικό Σχολείο (ΠΕΙ.Σ.) και δεν ολοκλήρωσαν την αξιολόγηση κατά το σχολικό έτος 2024-2025, λόγω μη ορισμού Συμβούλου Εκπαίδευσης του κλάδου/ειδικότητάς τους στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπάγεται το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.,

Άρθρο 121 – Μηχανισμός διάχυσης καλών πρακτικών και ανατροφοδότησης Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων – Προσθήκη άρθρου 19Α στον ν. 4692/2020

Καθιέρωση μηχανισμού διάχυσης καλών πρακτικών και ανατροφοδότησης των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., με σκοπό τη διάχυση των βέλτιστων εκπαιδευτικών μεθόδων, πρακτικών και εργαλείων που αναπτύσσονται στα σχολεία αυτά σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα,

Άρθρο 122 – Ολοκληρωμένο Ψηφιακό Πληροφοριακό Σύστημα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «eSchools» – Προσθήκη άρθρου 207Α στον ν. 4610/2019

Ανάπτυξη του Ολοκληρωμένου Ψηφιακού Πληροφοριακού Συστήματος (Ο.Ψ.Π.Σ.) της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την ονομασία «eSchools», με σκοπό τη δημιουργία κεντρικού μητρώου που διαχειρίζεται δεδομένα εκπαιδευτικών, υποδομών και φορέων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Άρθρο 123 – Αποδοχές και επιμίσθιο Αναπληρωτών Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού – Προσθήκη παρ. 7 στο άρθρο 14 του ν. 4415/2016

Παράταση της λήψης επιμισθίου στους αναπληρωτές Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού ανεξάρτητα από τον χρόνο θητείας τους στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό.

Άρθρο 124 – Επιστημονικές Επιτροπές Μουσικής και Καλλιτεχνικής Παιδείας – Τροποποίηση περ. Ι` παρ. 1 άρθρου 16 ν. 1824/1988

Σύνδεση του ρόλου του προεδρεύοντος των Επιστημονικών Επιτροπών Μουσικής και Καλλιτεχνικής Παιδείας με το αντικείμενο των ανωτέρω επιτροπών.

Άρθρο 125 – Χρόνος απόσπασης για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης για τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς ή μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 62 ν. 4589/2019

Συνυπολογισμός του χρόνου απόσπασης από το σχολικό έτος 2020-2021 και εντεύθεν για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών ή μελών Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π..

Άρθρο 126 – Οργανικές θέσεις Εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης – Προσθήκη άρθρου 15Α στον ν. 4823/2021

Στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Άρθρο 127 – Οργανικές θέσεις κλάδων προσωπικού για τη στελέχωση των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης των σχολικών μονάδων της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης – Προσθήκη άρθρου 17Α στον ν. 4823/2021

Στελέχωση των ΕΔΥ – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Άρθρο 128 –  Ρυθμίσεις αναφορικά με τα έργα «ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι» και «ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ»

Πρόβλεψη της δυνατότητας άσκησης δικαιωμάτων προαίρεσης, όπως έχουν προβλεφθεί στις έξι (6) εκτελεστικές συμβάσεις που έχει συνάψει η «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Μ.Α.Ε.» με αναδόχους στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου «ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ» και αφορούν στην παροχή υπηρεσιών τηλεκπαίδευσης στις δημόσιες σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, αναδρομικά, για το διάστημα από 18.9.2024 έως και 17.9.2025.

Άρθρο 142 – Ρυθμίσεις για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) – Προσθήκη παρ. 9 και 10 στο άρθρο 66 του ν. 4823/2021

Ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και ειδικότερα: Στη δυνατότητα ορισμού Συμβούλου Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης άλλης ειδικότητας ως αξιολογητή εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. σε περίπτωση που ο αρμόδιος Σύμβουλος Εκπαίδευσης της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης δεν υπάρχει, απουσιάζει ή κωλύεται, προκειμένου να διασφαλιστεί η δίκαιη μεταχείριση των αξιολογουμένων, καθώς και η αξιοπιστία της διαδικασίας της αξιολόγησης.

Άρθρο 151 – Εξειδίκευση των προϋποθέσεων παροχής σχολικού νοσηλευτή – Εξουσιοδοτική διάταξη – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 34 ν. 3699/2008

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Άρθρο 154 – Σύστημα πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας εκπαιδευτών ενηλίκων και εκπαιδευτών των εκπαιδευτών ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης – Μεταβατική διάταξη – Προσθήκη παρ. 22 στο άρθρο 45 του ν. 4115/2013

Σύστημα πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας εκπαιδευτών ενηλίκων και εκπαιδευτών των εκπαιδευτών ενηλίκων.

Άρθρο 155 – Σύστημα πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας εκπαιδευτών ενηλίκων και εκπαιδευτών των εκπαιδευτών ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης – Έγκριση καταβολής χρηματικών ποσών για συμμετοχή στη διαδικασία πιστοποίησης – Καταργούμενες διατάξεις- Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 46 του ν. 4115/2013

Νομοθετική πρόβλεψη και αναμόρφωση της διαδικασίας πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας εκπαιδευτών ενηλίκων και εκπαιδευτών των εκπαιδευτών ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης.

Δείτε επίσης

ΟΠΣΥΔ-διορθώσεις: Ερωτήσεις και Απαντήσεις από τους Αιρετούς ΚΥΣΕΕΠ Σ. Λάππα και Β. Βούγια 

Οδηγός εκπαιδευτικού 2024-25: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Αδειες-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25: Η ταυτότητα του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply