Δευτέρα, 19 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση ΔΟΕ με Ζαχαράκη: Διορισμοί-Προκηρύξεις-Αναπληρωτές-Αξιολόγηση-Πειθαρχικά-Εκπ/κοί ΑμεΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση ΔΟΕ με Ζαχαράκη: Διορισμοί-Προκηρύξεις-Αναπληρωτές-Αξιολόγηση-Πειθαρχικά Συμβούλια-Εκπαιδευτικοί ΑμεΑ.

Συνάντηση ΔΟΕ με Ζαχαράκη

Ενημέρωση για τη συνάντηση της ΔΟΕ με την Υπουργό Παιδείας κα Σοφία Ζαχαράκη παρέχουν οι εκπρόσωποι του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών Π.Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ Γιώργος Τρούλης και Γιάννης Ρούπας και τα μέλη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. Γιώτα Βενετοπούλου  και Θανάσης Κικινής, με 2 ξεχωριστές ανακοινώσεις.

Σύμφωνα με τις ενηερώσεις από την πλευρά της ΔΟΕ τέθηκαν όλα τα επίκαιρα και καίρια ζητήματα του Κλάδου, ενώ η Υπουργός Παιδείας μίλησε μεταξύ άλλων για μείωση της χρονικής απόστασης Α και Β φάσης αναπληρωτών, για διορισμούς 10.000 εκπαιδευτικών με έμφαση στην Πρωτοβάθμια, για έκδοση των Προκηρύξεων Ειδικής Αγωγής σύντομα, για μείωση της γραφειοκρατίας με συγκεκριμένα μέτρα, για μόνιμη δομή Επιμόρφωσης, για τροποποίηση της ρύθμισης για τις μεταθέσεις των ΑΜΕΑ, για “βελτιώσεις” της διαδικασίας αξιολόγησης και για οριζόντια νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Εσωτερικών για τα Πειθαρχικά Συμβούλια.

Ακολουθεί η Ενημέρωση από τους εκπρόσωπους του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών Π.Ε. 

Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τη νέα Υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη.

Από την πλευρά της ΔΟΕ τέθηκαν όλα τα επίκαιρα και καίρια ζητήματα του Κλάδου:

  • Μισθοί – ακρίβεια-προβλήματα στέγασης.
  • Δηλώσεις Μητσοτάκη για απολύσεις εκπαιδευτικών και προθέσεις της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ για να προχωρήσουν τα πειθαρχικά.
  • Ζητήματα που αφορούν τα αναλυτικά προγράμματα.
  • Μόνιμοι διορισμοί.
  • Κατάργηση αιρετών από τα πειθαρχικά συμβούλια.
  • Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
  • 9μηνη άδεια ανατροφής στις αναπληρώτριες μητέρες.
  • Κατοχύρωση ωραρίου στα νηπιαγωγεία και ολιγοθέσια σχολεία
  • Παραιτήσεις εκπαιδευτικών λόγω συνθηκών εργασίας.
  • Γονική άδεια για το 3ο παιδί.
  • Μεταθέσεις για ειδικές κατηγορίες.
  • Αναμόρφωση πλαισίου υπηρεσιακών μεταβολών.
  • Συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών.
  • Λειτουργία σχολείων π.χ. ζητήματα ασφάλειας ως προς το κτηριακό- υποδομές-αντισεισμικοί έλεγχοι κ.ά
  • Υποχρηματοδότηση και προβλήματα με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών.
  • Αύξηση γραφειοκρατίας.
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
  • Μείωση μαθητών στα τμήματα και κατάργηση των συγχωνεύσεων.
  • Αντιμετώπιση του συνδικάτου από την Κυβέρνηση.
  • Αύξηση παραβόλου για πίνακες ΑΣΕΠ
  • Τοπικές προσκλήσεις συμβάσεων
  • Επίδομα ανεργίας (50% σε κάρτα) + αύξηση ενσήμων.
  • Πλάνο για την κάλυψη των κενών.
  • Διάλογος με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες.

Η Υπουργός Παιδείας απάντησε τα κάτωθι:

* Μείωση της χρονικής απόστασης Α και Β φάσης αναπληρωτών.

* Διορισμούς 10.000 εκπαιδευτικών φέτος με μεγαλύτερο ποσοστό κάλυψης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

* Μείωση της γραφειοκρατίας με συγκεκριμένα μέτρα προς το τέλος του 2025 με αρχές ή μέσα του 2026

* Οικονομικά δεν υπάρχει κάτι να δηλώσει, καθώς έχουνε δοθεί αυξήσεις (εδώ γελάμε)!

* Επιμόρφωση θα επιχειρηθεί να υπάρξει μόνιμη δομή.

* Προκήρυξη της Ειδικής Αγωγής θα τρέξει άμεσα.

* Τροποποίηση της ρύθμισης για τις μεταθέσεις των ΑΜΕΑ εκπαιδευτικών.

* Η αξιολόγηση είναι θέμα προτεραιοποίησης της κυβέρνησης και θα συνεχίσει ίσως με κάποιες “βελτιώσεις” (έκφραση της υπουργού).

* Σχετικά με τα πειθαρχικά που τρέχουν υπάρχουν λόγω πρόβλεψης στο νόμο.

* Επίκειται οριζόντια νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου εσωτερικών (χωρίς να μας προσδιοριστεί χρονικά) για αλλαγή του νόμου σχετικά με τα πειθαρχικά.

* Για όλα τα υπόλοιπα ζητήματα δεν υπάρξει κάποια δέσμευση ή πρόταση.

Κι από αυτή τη συνάντηση αποδεικνύεται ότι είναι πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης:

Ο εκπαιδευτικός να αμείβεται με μισθούς φτώχειας (τελευταίοι σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης).

Κανένα σχέδιο και χρηματοδότηση για την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών και της ασφάλειας τους.

Να ενταθεί ο αυταρχισμός και η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.

Οι εκπρόσωποι του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών Π.Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ

Γιώργος Τρούλης

Γιάννης Ρούπας

Ακολουθεί η Ενημέρωση από τους εκπρόσωπους της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Πραγματοποιήθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025 η προγραμματισμένη συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τη νέα Υπουργό Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη.

Ως μέλη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε και το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. συνολικά, θέσαμε στην Υπουργό αναλυτικά και τεκμηριωμένα το σύνολο των ζητημάτων που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ζητώντας απαντήσεις. Συγκεκριμένα:

– Τη μισθολογική εξαθλίωση σε συνδυασμό με την ακρίβεια με την οποία βρίσκονται αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί, αδυνατώντας να ζήσουν με αξιοπρέπεια από τον μισθό τους (ο εισαγωγικός μισθός ανέρχεται στα 780€, αρνητικό ρεκόρ σε όλη την Ευρώπη, ενώ παράλληλα υπάρχει οξύτατο πρόβλημα στέγασης).

– Το ζήτημα αυταρχισμού και πειθαρχικών διώξεων που εκδηλώνεται στον χώρο της εκπαίδευσης, με αποκορύφωμα τις δηλώσεις του πρωθυπουργού περί απολύσεων, κατά την επίσκεψή του στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

– Τη δυσβάσταχτη καθημερινότητα την οποία βιώνουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία η οποία προκαλεί πλήθος παραιτήσεων (εντεινόμενη γραφειοκρατία, εργασιακό άγχος, αύξηση αριθμού μαθητών στα τμήματα, συγχωνεύσεις, επιθέσεις από γονείς, ανεξέλεγκτη εισαγωγή ποικίλων δράσεων και «καινοτομιών» που δυναμιτίζουν τη μαθησιακή διαδικασία, ζητήματα ασφάλειας κτηρίων και υποδομών…) και την ανάγκη θωράκισής τους κατά την άσκηση του έργου τους.

– Την επιτακτική ανάγκη αλλαγής του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης για την οποία ο κλάδος έχει θέση και επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη.

– Την ανάγκη ικανοποίησης σημαντικών και δίκαιων διεκδικήσεων (χορήγηση 3/μηνης άδειας σε τρίτεκνους/ες και άνω εκπαιδευτικούς, χορήγηση 9/μηνης άδειας ανατροφής στις αναπληρώτριες μητέρες, εξίσωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών των ολιγοθέσιων σχολείων με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών, μεταθέσεις νεοδιόριστων των ειδικών κατηγοριών, άρση της κατάργησης των μετατάξεων για τους εκπαιδευτικούς, συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών…).

– Την ανάγκη πραγματοποίησης όλων των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση και την έγκαιρη πρόσληψη των αναπληρωτών (εδώ τέθηκαν και τα ζητήματα της αύξησης του παραβόλου  της αίτησης ένταξης στους πίνακες του Α.Σ.Ε.Π., των τοπικών προσλήψεων και της χορήγησης του επιδόματος ανεργίας σε ποσοστό 50% με κάρτα).

– Το πρόβλημα της κλιμακούμενης ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης.

– Το ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

– Το ζήτημα της ελλιπούς χρηματοδότησης σε συνδυασμό με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών.

– Το αίτημα επαναφοράς των αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια.

– Το θέμα της υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

– Το φαινόμενο της παρεμπόδισης της συνδικαλιστικής δράσης.

Η Υπουργός Παιδείας απάντησε ότι:

  • Τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί από την παρούσα κυβέρνηση 38.000 διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών (υπενθύμισε ότι επί της θητείας της έγιναν οι πρώτοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή), ενώ φέτος θα πραγματοποιηθούν 10.000 ακόμη με μεγαλύτερο ποσοστό κάλυψης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Οι αναπληρωτές προσλαμβάνονται, πλέον, έγκαιρα και θα επιδιωχθεί φέτος η αύξηση της κάλυψης των αναγκών από την πρώτη φάση με παράλληλη μείωση της χρονικής απόστασης μεταξύ Α και Β φάσης προσλήψεων αναπληρωτών.
  • Θα ανακοινωθεί άμεσα η προκήρυξη της Ειδικής Αγωγής.
  • Θα επιδιωχθεί η μείωση της γραφειοκρατίας με νέο νομικό πλαίσιο (έχουν ζητηθεί προτάσεις από τα Στελέχη της Εκπαίδευσης) προς το τέλος του 2025 – αρχές του 2026.
  • Θα γίνει προσπάθεια (και με προτάσεις από τις Ομοσπονδίες) για τη βελτίωση της επιβαρυμένης καθημερινότητας των εκπαιδευτικών.
  • Αναγνωρίζει την οικονομική κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί αλλά δόθηκαν αυξήσεις στους δημοσίους υπαλλήλους (;;;).
  • Πιστεύει στον θεσμό της Επιμόρφωσης και θα επιδιώξει να υπάρξει μόνιμος μηχανισμός Επιμόρφωσης εστιασμένης στις ανάγκες των εκπαιδευτικών.
  • Θα λυθεί το ζήτημα των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε Ειδικές Κατηγορίες.
  • Θα υπάρξει λύση στο ζήτημα χορήγησης των 3/μηνων αδειών.
  • Η αξιολόγηση θα προχωρήσει αλλά θα γίνουν βελτιωτικές κινήσεις στο υπάρχον πλαίσιο (αναγνώρισε ότι η αξιολόγηση περιορίζει σημαντικά τον υποστηρικτικό ρόλο των Συμβούλων Εκπαίδευσης και γι’ αυτό θα επιδιώξει να αυξηθεί ο αριθμός τους).
  • Τα πειθαρχικά, υπάρχουν γιατί προβλέπονται από τον νόμο.
  • Αναμένεται (δεν δόθηκε χρονοδιάγραμμα) οριζόντια νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Εσωτερικών για συνολική αλλαγή του πλαισίου των πειθαρχικών.

Είναι σαφές ότι οι απαντήσεις που δόθηκαν αλλά και αυτές που δεν δόθηκαν απαιτούν την επαγρύπνηση του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού κινήματος τόσο ως προς την υλοποίηση των δεσμεύσεων όσο και, κυρίως, προς τη διεκδίκηση της αλλαγής των πολιτικών που πλήττουν το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς καθώς και της ικανοποίησης των δίκαιων αιτημάτων του Κλάδου.

Τα μέλη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Βενετοπούλου  Γιώτα

Κικινής Θανάσης

Δείτε επίσης

Πρωθυπουργός για αρνητές αξιολόγησης: Θα παραπέμπονται με ποινή οριστικής απόλυσης στα νέα Πειθαρχικά 

ΔΟΕ για τα περί απόλυσης όσων διαφωνούν με την αξιολόγηση-Συνάντηση με Υπ. Παιδείας την Τετάρτη 14.05 

Πριν φύγετε

Αξιολόγηση Δημοσίων Υπηρεσιών από πολίτες: Σε λειτουργία η πλατφόρμα-Και για σχολεία μίλησε ο Πρωθυπουργός 

Αναστολή εκτέλεσης απόφασης για Χρύσα Χοτζόγλου: Διερεύνηση της μη παρουσίας του Δημοσίου στη διαδικασία 

Ακρόαση για δυνητική αργία για Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου | Ανακοίνωση

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply