Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εξωστρέφεια Πανεπιστημίων: “Τα ΑΕΙ μπορούν πλέον να κατακτήσουν στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη τη θέση που τους αξίζει”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εξωστρέφεια Πανεπιστημίων:Τα ΑΕΙ μας έχουν πλέον το θεσμικό πλαίσιο, τα χρηματοδοτικά εργαλεία και κάθε στήριξη να κατακτήσουν στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη τη θέση που τους αξίζει” – Τι είπε η Υπουργός ΠΑΙΘ Ν. Κεραμέως στο Φόρουμ των Δελφών.

Εξωστρέφεια Πανεπιστημίων

Το πλέγμα των μεταρρυθμίσεων της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για την ενίσχυση της εξωστρέφειας του εκπαιδευτικού μας συστήματος ανέπτυξε κατά την ομιλία της στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Σύμφωνα με Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ

Την προτεραιοποίηση της εξωστρέφειας του εκπαιδευτικού συστήματος εν συνόλω, από το άνοιγμα των εκπαιδευτικών δομών στην κοινωνία και τη σύνδεσή τους με τους τοπικούς και εθνικούς αναπτυξιακούς στόχους, ως τη σύναψη διεθνών συμφωνιών για τα Πανεπιστήμιά μας και την ανάδειξη της χώρας μας σε περίοπτη θέση του διεθνούς ακαδημαϊκού χάρτη επεσήμανε η Νίκη Κεραμέως. Η Υπουργός εστίασε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ανέλυσε τους τρεις άξονες επί των οποίων αναλήφθηκαν οι σχετικές πρωτοβουλίες.

Πρώτος άξονας, η θέσπιση ευρέως και ευέλικτου νομοθετικού πλαισίου το οποίο επιτρέπει την δημιουργία αυτόνομων και χωρίς γραφειοκρατικά βάρη ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών που προσελκύουν φοιτητές από το εξωτερικό στα Πανεπιστήμιά μας. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στα ΑΕΙ να συστήνουν προγράμματα που οδηγούν σε κοινά και διπλά πτυχία, θερινά προγράμματα, να εκπονούν κοινά ερευνητικά προγράμματα και να συγκροτούν ερευνητικά κέντρα συμπράττοντας με Ιδρύματα του εξωτερικού. Δυνατότητες απλές και αυτονόητες, που όμως δεν προβλέπονταν, σημείωσε η Υπουργός, η οποία αναφέρθηκε και στη θεσμοθέτηση από κοινού ίδρυσης εταιρίας των ΑΕΙ για την προβολή τους στο εξωτερικό.

Δεύτερος άξονας, η αύξηση των χρηματοδοτικών εργαλείων. Πέραν της αναγκαίας θεσμικής ευελιξίας, απαιτούνται και πόροι για τα εγχειρήματα αυτά, τους οποίους το Υπουργείο εξασφάλισε, με την πεποίθηση ότι η εξωστρέφεια ευνοεί σύσσωμη την ακαδημαϊκή κοινότητα, τόνισε η Υπουργός, φέρνοντας ενδεικτικά ως παράδειγμα την πρόσκληση για υποβολή αιτήσεων στο πλαίσιο του έργου των επισκεπτών καθηγητών και ερευνητών του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προϋπολογισμού άνω των 85 εκ. ευρώ, καθώς και τη διάθεση πάνω από 220 εκ. ευρώ την τελευταία τετραετία για την κινητικότητα -και όχι μόνο- των φοιτητών μας σε προγράμματα ERASMUS+.

Τρίτος άξονας, οι στρατηγικές συνεργασίες. Η κα Κεραμέως αναφέρθηκε στην επίσκεψη, τον περασμένο Νοέμβριο στη χώρα μας, εκπροσώπων από  30 κορυφαία Πανεπιστήμια των ΗΠΑ, όπως τα Yale, Harvard, Columbia, κ.ά., προκειμένου να προωθήσουν συνεργασίες με τα ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά και στις συνέργειες με πανεπιστήμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου. Τόσος πλούτος για την επιστήμη, για την έρευνα, για τους νέους μας, τόσες ευκαιρίες να ανοίξουν τα φτερά τους στον κόσμο, υπογράμμισε, τονίζοντας παράλληλα τη σημασία  της  θεσμοθέτησης της αυτόματης ακαδημαϊκής αναγνώρισης τίτλων εξωτερικού.

Κλείνοντας την τοποθέτησή της, η Υπουργός επεσήμανε ότι το κυριότερο όφελος των μεταρρυθμίσεων είναι η ίδια η ανάδειξη των δυνατοτήτων των ΑΕΙ μας να κατακτήσουν τη θέση που τους αξίζει στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στα λόγια του διεθνούς φήμης καθηγητή Jeffrey Sachs. Στο πλαίσιο της Συνόδου του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για το Μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης στη Νέα Υόρκη το Σεπτέμβριο του 2022, ο καθηγητής εξήρε τις μεταρρυθμίσεις και τις καινοτομίες της τελευταίας τετραετίας στην Παιδεία στη χώρα μας, σημειώνοντας ότι δεν μπορεί να φανταστεί γιατί οποιοσδήποτε φοιτητής από οποιαδήποτε γωνία της γης δεν θα ήθελε να έρθει στην Ελλάδα, έναν εκπαιδευτικό κόμβο παγκοσμίως, έναν φωτεινό φάρο γνώσης και επιστήμης.

Δείτε επίσης

Μητσοτάκης-Πρόγραμμα παιδείας: Αύξηση μισθών εκπ/κών-4000 με 5000 διορισμοί το χρόνο και άλλες 11 εξαγγελίες 

Πανελλαδικές εξετάσεις 2023 Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ): Η Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ με όλες τις λεπτομέρειες της διαδικασίας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση