Πέμπτη, 22 Απριλίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διευκρινίσεις οριστικής τοποθέτησης εκπαιδευτικών που υπηρετούν με θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διευκρινίσεις οριστικής τοποθέτησης εκπαιδευτικών που υπηρετούν με θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία – Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ.

Διευκρινίσεις οριστικής τοποθέτησης

Με την υπ. αρ. Πρωτ.: 39700/Ε2/07-04-2021 Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ παρέχονται διευκρινίσεις επί των αιτήσεων οριστικής τοποθέτησης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν με θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία

Το έγγραφο
ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις επί των αιτήσεων οριστικής τοποθέτησης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν με θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία

 Σε συνέχεια του υπ’ αριθ. 154697/Ε2/12-11-2020 (ΑΔΑ:66Κ446ΜΤΛΗ-3Σ0) διευκρινιστικού εγγράφου της υπηρεσίας μας σχετικά με τις αιτήσεις οριστικής τοποθέτησης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν με θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

1. Όσοι εκπαιδευτικοί υπάγονται

στην περίπτωση Περίπτωση Β1 του ανωτέρω εγγράφου και τους ζητήθηκε να δηλώσουν μαζί με την αίτηση οριστικής τοποθέτησης και το σχολείο της επιλογής τους, προκειμένου να τοποθετηθούν οριστικά κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σ’ αυτό (όπως ορίζουν οι διατάξεις της περίπτωσης (γ) της παρ. 4 του άρθ. 62 του ν. 4692/2020), έχουν τη δυνατότητα να τροποποιήσουν, εφόσον το επιθυμούν, την επιλογή τους, αν διαπιστώσουν, μετά την ανακοίνωση των οργανικών κενών από τα οικεία ΠΥΣΔΕ, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14 του ΠΔ50/1996, ότι δεν υπάρχει οργανικό κενό σε αυτό.

Όσοι εκπαιδευτικοί της ίδιας Περίπτωσης Β1 έκαναν αίτηση οριστικής τοποθέτησης, αλλά δεν δήλωσαν σχολείο επιλογής, οφείλουν να δηλώσουν, προκειμένου να τοποθετηθούν σύμφωνα με την ευνοϊκή ρύθμιση της ανωτέρω διάταξης.

2. Είναι προφανές ότι

οι τοποθετήσεις αυτές αφορούν σε σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης και όχι σχολεία ειδικού τύπου (Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Διαπολιτισμικά), οι οργανικές θέσεις των οποίων καλύπτονται με τη διαδικασία των μεταθέσεων από το ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ.

3. Οι έντυποι φάκελοι

των ανωτέρω εκπαιδευτικών εφόσον δεν έχουν ήδη αποσταλεί, θα πρέπει να αποσταλούν στις οικείες Δ/νσεις εκπαίδευσης. Επίσης, οι ηλεκτρονικοί φάκελοι θα μεταφερθούν στη περιοχή οριστικής τοποθέτησης.

4. Όσοι εκ των ανωτέρω εκπαιδευτικών

μετατέθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, εμπίπτουν στη διάταξη της παρ. 17 του άρθ. 19 του ν. 4692 (111Α΄), σύμφωνα με την οποία:

«17. Στη διάρκεια της θητείας του σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. ο εκπαιδευτικός δύναται να υποβάλει αίτηση μετάθεσης ή απόσπασης.

Αν ο εκπαιδευτικός μετατεθεί ή αποσπαστεί και αναλάβει υπηρεσία στον φορέα απόσπασης κατά τη διάρκεια της θητείας του, αυτή λήγει αυτοδικαίως.

Στις περιπτώσεις αυτές, ο εκπαιδευτικός δεν έχει δικαίωμα να υποβάλει αίτηση για τοποθέτηση σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. και υποψηφιότητα για την επιλογή σε θέση Διευθυντή Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. για τα επόμενα δύο (2) σχολικά έτη. Στη διάρκεια της θητείας του σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. ο εκπαιδευτικός δεν δικαιούται να υποβάλει υποψηφιότητα για πλήρωση κενής θέσης εκπαιδευτικού σε άλλο Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.».

Επομένως, οι εν λόγω εκπαιδευτικοί θα τοποθετηθούν οριστικά στις περιοχές μετάθεσής τους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Οι δε αιτήσεις οριστικής τοποθέτησης που υπέβαλαν αρχικά, δεν θα εξεταστούν.

5. Όσοι εκπαιδευτικοί λάβουν οριστική τοποθέτηση

βάσει των διατάξεων του αρ. 62, παρ. 4 του ν. 4692/2020, δύνανται να υποβάλουν αίτηση για μετάθεση ή «βελτίωση», εφόσον κατά τη διάρκεια του ενός έτους που απαιτείται για τη θεμελίωση, υπηρέτησαν στο ΠΠΣ.

Επισημαίνουμε δε,

ότι καθώς η βελτίωση αποτελεί μετάθεση από σχολείο σε σχολείο, εφαρμογή και σε αυτήν την περίπτωση έχουν οι διατάξεις της παρ. 17 του άρθ. 19 του ν. 4692/2020, ήτοι αυτοδίκαιη λήξη θητείας και διετής αποκλεισμός από τοποθέτηση σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.

Τέλος, σημειώνεται ότι

η εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων πραγματοποιείται στις περιπτώσεις που αυτές δεν εφαρμόστηκαν για τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς κατά τις οριστικές τοποθετήσεις του προηγούμενου έτους (σχετ. παρ.13 του άρθ. 62 του ν. 4692/2020, όπως προστέθηκε με το άρθρο 26 του ν. 4713/2020 (Α’ 147)).

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

 ΜΑΡΙΑ ΔΟΚΟΥ

Δείτε σε μορφή pdf το έγγραφο Διευκρινίσεις οριστικής τοποθέτησης εκπαιδευτικών Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων

Δείτε επίσης

15 ερωτήσεις και απαντήσεις για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των Λυκείων και το self-testing
Πως κάνουμε το self test βήμα-βήμα: Video με οδηγίες χρήσης
Νίκος Φίλης: “Τα σχολεία ανοίγουν χωρίς σχέδιο”

Πριν φύγετε

Ψηφιακή Μέριμνα-voucher 200 ευρώ: Αιτήσεις από Δευτέρα 05 Απριλίου 2021 | Η πλατφόρμα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση