Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση ΟΛΜΕ-πολιτικής ηγεσίας Υπουργείου Παιδείας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση ΟΛΜΕ-πολιτικής ηγεσίας Υπουργείου Παιδείας για η διαμόρφωση του νέου νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθηση (ΔΒΜ).

Συνάντηση ΟΛΜΕ-πολιτικής ηγεσίας Υπουργείου Παιδείας

Ανακοινώσεις εξέδωσαν το ΥΠΑΙΘ και η ΟΛΜΕ αναφορικά με τη συνάντηση που είχαν αναφορικά με τη διαμόρφωση του νέου νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθηση (ΔΒΜ).

  • Η κα Κεραμέως υπογράμμισε την πιλοτική λειτουργία των Πρότυπων ΕΠΑΛ και Πειραματικών ΙΕΚ, επισημαίνοντας πως σκοπός είναι  οι συντονισμένες παρεμβάσεις στον τομέα της ΕΕΚ να οδηγήσουν σε μεγαλύτερη απορροφητικότητα των νέων στην αγορά εργασίας και να συνδεθούν με αύξηση της παραγωγικότητας.
  • Από την πλευρά της η ΟΛΜΕ επισήμανε τα κύρια σημεία διαφωνίας με βάση τις πάγιες θέσεις της ΚΑΙ επιφυλάχθηκε να απαντήσει στο Υπουργείο, μετά την συνεδρίασή του ΔΣ, σχετικά με τα ζητήματα που τέθηκαν, συνολικά.

______________________

Συνάντηση ΟΛΜΕ-πολιτικής ηγεσίας
Η Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ
Συνάντηση με την ΟΛΜΕ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση

Τη διαμόρφωση του νέου νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθηση (ΔΒΜ) συζήτησαν στη συνάντησή τους

  • η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως,
  • ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης κ. Γεώργιος Βούτσινος και
  • η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κα Σίσσυ Γκίκα

 

με αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).

Στη συζήτηση αναλύθηκε εκτενώς η υφιστάμενη κατάσταση της ΕΕΚ και τα βασικά χαρακτηριστικά της σκοπούμενης μεταρρύθμισης.

Ο κ. Βούτσινος

επεσήμανε την επικείμενη καθιέρωση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.), το οποίο θα αναπτύσσεται στα πεδία 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με αυτά του Ευρωπαϊκού.

Η Υπουργός

τόνισε πως βασικοί στόχοι είναι η αλλαγή της νοοτροπίας αναφορικά με την ΕΕΚ και η άμεση σύνδεσή της με την αγορά εργασίας. Η κα Κεραμέως υπογράμμισε την πιλοτική λειτουργία των Πρότυπων ΕΠΑΛ και Πειραματικών ΙΕΚ.

Η Υπουργός δήλωσε:

«Συνεχίζεται ο διάλογος με φορείς για το νέο νομοσχέδιο, που αποτελεί μία συνεκτική και ολιστική προσέγγιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης.

Σκοπός μας, οι συντονισμένες παρεμβάσεις στον τομέα της ΕΕΚ να οδηγήσουν σε μεγαλύτερη απορροφητικότητα των νέων στην αγορά εργασίας και να συνδεθούν με αύξηση της παραγωγικότητας

______________________

Η Ανακοίνωση της ΟΛΜΕ
Συνάντηση ΟΛΜΕ-πολιτικής ηγεσίας

Ο.Λ.Μ.Ε.                       

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255

www.olme.gr

e-mail:olme@otenet.gr                                                            Αθήνα, 15/07/2020

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΤΙΣ 14 ΙΟΥΛΙΟΥ 2020

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 14 Ιουλίου 2020 συνάντηση της ΟΛΜΕ με την Υπουργό Παιδείας κ. Κεραμέως, τον Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης κ. Βούτσινο και την Γ. Γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης κ. Γκίκα, με θέμα την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) και την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ).

Εισαγωγικά η κ. Υπουργός και ο κ. Γενικός

αναφέρθηκαν στην αναγκαιότητα των αλλαγών στην ΤΕΕ και ΕΕΚ, στη μη αποτελεσματικότητά της σήμερα, στη χαμηλή απορρόφηση των αποφοίτων της στην αγορά εργασίας και στην έλλειψη σύνδεσής της με αυτήν.

Επισήμαναν επίσης το στόχο να μεγαλώσει το ποσοστό των αποφοίτων Γυμνασίων που ακολουθούν την ΕΕΚ. Στη συνέχεια περιέγραψαν τους βασικούς άξονες και ζήτησαν τις θέσεις της ΟΛΜΕ σχετικά με αυτούς.

Διευκρίνισαν ότι το νομοσχέδιο για την ΕΕΚ – το οποίο δεν θα ψηφιστεί πριν τον Σεπτέμβριο – θα παρουσιαστεί για διαβούλευση και θα κληθούν και πάλι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να διατυπώσουν τις απόψεις τους.

Τα βασικότερα σημεία στα οποία έγινε αναφορά είναι τα παρακάτω:
  • Προτείνεται η ίδρυση ή μετατροπή υπαρχόντων ΕΠΑΛ σε Πρότυπα ΕΠΑΛ, ένα σε κάθε Περιφέρεια της χώρας αρχικά, με διαφορετικές και νέες ειδικότητες, οι οποίες θα έχουν μεγαλύτερη συσχέτιση με την αγορά – αναφέρθηκε ο όρος «ταύτιση με τις ανάγκες της αγοράς» – και τις τοπικές παραγωγικές ανάγκες.

 

Ο αριθμός των Προτύπων ΕΠΑΛ δεν έχει προσδιοριστεί.

Αυτά τα ΕΠΑΛ θα είναι πιλοτικά και στόχος είναι, σε βάθος τριετίας, να επεκταθεί ο θεσμός σε όλα τα ΕΠΑΛ. Οι μαθητές θα επιλέγονται με βάση το βαθμό απολυτηρίου Γυμνασίου.

  • Στα Πρότυπα ΕΠΑΛ θα διδάσκουν εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ, με την αναγκαία επιμόρφωση όπου χρειάζεται.
  • Θα υπάρξει, για τα Πρότυπα ΕΠΑΛ, ένα Κεντρικό Συμβούλιο που θα αποφασίζει, πλαισιωμένο από μία κεντρική Επιστημονική Επιτροπή και μετά τις εισηγήσεις των Τοπικών Συμβουλίων, τις ειδικότητες και τον εκσυγχρονισμό εν γένει της ΤΕΕ, σε σύνδεση με τις ανάγκες της αγοράς.

 

Στο συμβούλιο αυτό – και κατ αναλογία στα τοπικά συμβούλια- θα συμμετέχουν Υπουργεία (Παιδείας, Εργασίας, κ.α.), τριτοβάθμιες οργανώσεις, κοινωνικοί εταίροι, ο ΕΟΠΠΕΠ, ο ΟΑΕΔ, ΟΤΑ κλπ

  • Στα ΕΠΑΛ δεν θα αλλάξει κάτι, το νομοσχέδιο δεν θα αναφέρεται σε ό,τι αφορά στη δομή- Β΄ τάξη- εσωτερική λειτουργία- εξαγωγή βαθμών- Ε.Κ., στους τομείς και στον τρόπο εξέτασης  Δεν προβλέπεται αλλαγή στα ποσοστά εισακτέων στα ΑΕΙ αποφοίτων ΕΠΑΛ, ούτε ηλικιακό όριο για εγγραφή σε αυτά.

 

  • Ιδρύονται Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης με Μαθητεία (ΕΣΚ), μεταγυμνασιακές και χωρίς ηλικιακό όριο.

 

Στόχος

να καλύψουν τη ζήτηση σε χαμηλών προσόντων εργαζόμενους, επιπέδου 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, που ζητά η αγορά. Θα μπορούν να είναι και ιδιωτικές. Θα εργάζονται εκεί εκπαιδευτικοί της ΤΕΕ.

Θα ανήκουν στο ΥΠΑΙΘ, αλλά και σε άλλα Υπουργεία. Οι απόφοιτοι των ΕΣΚ θα έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ.

  • Αλλάζουν τα επίπεδα των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ και οι απόφοιτοί τους θα παίρνουν το επίπεδο 3 – αντί του 4 ως τώρα. Οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ θα συνεχίσουν να λαμβάνουν το επίπεδο 4 και οι των ΙΕΚ και 4ου μεταλυκειακού έτους μαθητείας των ΕΠΑΛ το 5.

 

  • ΕΟΠΠΕΠ (Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού):

 

θα γίνουν νέοι Οδηγοί Κατάρτισης, θα επικαιροποιηθούν τα Επαγγελματικά Περιγράμματα, θα αλλάξει ο τρόπος πιστοποίησης και εξετάσεων, γιατί οι σημερινές δεν συμβαδίζουν με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και δεν γίνονται σωστά.

Στόχος

να οδηγηθούμε σε ένα νέο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων.

  • Θα δημιουργηθεί ένα ΕΝΙΑΙΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ-ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
  • Στα ΙΕΚ δημιουργούνται νέοι Οδηγοί Κατάρτισης, ενώ ήδη έχει ψηφιστεί και καταρτίζεται Μητρώο Εκπαιδευτών, και με ιδιώτες εκπαιδευτές, απ όπου θα αντλείται το προσωπικό των ΙΕΚ.
  • Θα επαναπροσδιοριστεί η λειτουργία των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης.

 

  • Μαθητεία: δεν αλλάζει σ αυτό το νομοσχέδιο κάτι. Θα δοθεί βάρος στην αποτελεσματικότερη σύνδεση με την αγορά και τις τοπικές κοινωνίες

 

  • Η ΜΝΑΕ (μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ) έχει θετικό αποτύπωμα και θα συνεχιστεί.

 

  • Τα διετή Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης για αποφοίτους ΕΠΑΛ εντός των ΑΕΙ, παραμένουν σε αναστολή.

 

Η Ομοσπονδία από την πλευρά της επισήμανε τα κύρια σημεία διαφωνίας με βάση τις πάγιες θέσεις της, και κυρίως τη μη αποδοχή κατάρτισης πριν την ολοκλήρωση της φοίτησης σε λυκειακή βαθμίδα, την ανάγκη υπαγωγής όλων των σχολείων της ΤΕΕ στο Υπουργείο Παιδείας, τη διαφωνία της με τη δημιουργία Προτύπων σχολείων, καθώς επιμένει στην ύπαρξη μόνο Πειραματικών.

Παράλληλα δήλωσε ότι  απορρίπτει  τη Τράπεζα Θεμάτων και εμμένει στην αρνητική θέση της για τον κυρίαρχο ρόλο της αγοράς στην ΤΕΕ και εν γένει στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επιφυλάχθηκε να απαντήσει στο Υπουργείο, μετά την συνεδρίασή του σχετικά με τα ζητήματα που τέθηκαν, συνολικά.

Δείτε επίσης

Συνάντηση με φορείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ
Συνάντηση Φορέων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: “Τακτικισμοί και κινήσεις δημιουργίας εντυπώσεων”– Ανακοίνωση ΔΟΕ
ΟΛΜΕ για συνάντηση φορέων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Προσχηματικός ο διάλογος του ΥΠΑΙΘ
Δελτίο Τύπου ΠΟΣΕΕΠΕΑ για συνάντηση φορέων σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση