Σάββατο, 18 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΥΡΙΖΑ-Ερώτηση στη Βουλή για κενά στην Ειδική Αγωγή-μόνιμους διορισμούς-απαξίωση Κοινοβουλίου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΥΡΙΖΑ-Ερώτηση στη Βουλή για κενά στην Ειδική Αγωγή-μόνιμους διορισμούς-απαξίωση Μέσων Κοινοβουλευτικού Ελέγχου από το Υπουργείο Παιδείας.

ΣΥΡΙΖΑ-Ερώτηση στη Βουλή

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, κος Γιάννης Ραγκούσης και 29 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με αντικείμενο, όπως αναφέρουν,  την απαξίωση του δημόσιου σχολείου, των γονέων και των μαθητών της ειδικής αγωγής, αλλά και του ίδιου του Κοινοβουλίου.

Ειδικότερα, οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία στην ερώτησή τους επισημαίνουν:

“Την απαξίωση των Μέσων Κοινοβουλευτικού Ελέγχου από την Υπουργό ΠΑΙΘ κα Κεραμέως, η οποία οκτώ μήνες μετά την κατάθεση ερώτησης(11-11-2020) για την ύπαρξη εκατοντάδων κενών στην ειδική αγωγή των σχολείων του Πειραιά δεν απάντησε ποτέ, απαξιώνοντας έτσι μαθητές και γονείς αυτής της ιδιαίτερα ευάλωτης κοινωνικής ομάδας και το ίδιο το δημόσιο σχολείο που δήθεν αναβαθμίζει με την πολιτική της”.

Επιπρόσθετα, όπως αναφέρουν, την καλούν:
  • Να τους ενημερώσει για το πόσα κενά ειδικής αγωγής των Τμημάτων Ένταξης και της Παράλληλης Στήριξης έμειναν χωρίς εκπαιδευτικούς και στις δυο βαθμίδες του Πειραιά ολόκληρο το διδακτικό έτος που πέρασε,
  • Για το τι προτίθεται να πράξει σχετικά με τους μόνιμους διορισμούς των 15.000 εκπαιδευτικών που είχε δρομολογήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και την ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης και
  • Nα ζητήσει συγνώμη από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για την διαμορφωθείσα κατάσταση.

_____________

Ακολουθεί ολόκληρη η ερώτηση:

Αθήνα, 5 Ιουλίου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: “Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων απαξιώνοντας το Κοινοβούλιο, απαξιώνει και τα δημόσια σχολεία αφήνοντάς τα με κενά εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή ολόκληρο το διδακτικό έτος 2020-21 στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση Πειραιά και χωρίς ορίζοντα για μόνιμους διορισμούς τουλάχιστον των 15.000 εκπαιδευτικών που είχε προγραμματίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ’

Σε ερώτηση και στο αίτημα κατάθεσης εγγράφων που κατατέθηκε στη Βουλή στις 11-11-2020 από 38 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με θέμα «Δύο μήνες μετά το άνοιγμα των σχολείων και παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του ΥΠΑΙΘ καταγράφονται πάρα πολλά κενά εκπαιδευτικών στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση», τέθηκαν ερωτήματα προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στην Α/θμια και στη Β/θμια Εκπαίδευση Πειραιά και ειδικά στην Ειδική Αγωγή, ενώ τα σχολεία είχαν ήδη δύο μήνες λειτουργίας.

Επισημαίναμε, τότε,

«…Στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά παραμένουν πολλά σχολεία με κενά εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή, στα Τμήματα Ένταξης και στην Παράλληλη Στήριξη. Χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνονται καθημερινά στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά. Σύμφωνα με τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πειραιά και τους Συλλόγους Γονέων, περισσότερα από 40 Τμήματα Ένταξης και άνω των 200 εγκεκριμένων Παράλληλων Στηρίξεων, χωρίς να υπολογιστούν οι 141 νέες εγκρίσεις που αναμένονται, παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικούς.»

Και παρακάτω:

«…Στη δε Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Πειραιά, όπου οι μαθητές προετοιμάζονται για τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις, υπάρχουν 15 κενά καθηγητών όλων των ειδικοτήτων στη γενική εκπαίδευση, με ελλείψεις καθηγητών ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, όπως τα Φιλολογικά, η Φυσική και τα Μαθηματικά. Ενώ στην Ειδική Αγωγή υπάρχουν 9 κενά στα ίδια διδακτικά αντικείμενα κι αναμένονται 41 νέες εγκρίσεις Παράλληλων Στηρίξεων.»

Καταλήγαμε, δε, στα εξής ερωτήματα και στο αίτημα κατάθεσης εγγράφων:

«1. Θα προβεί άμεσα στην κάλυψη του συνόλου των καταγεγραμμένων εκπαιδευτικών αναγκών και ιδιαίτερα αυτών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, τόσο πανελλαδικά όσο και στη Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Πειραιά, σύμφωνα με τα κενά που δηλώνουν οι αρμόδιες Διευθύνσεις;

2. Θα εκδοθεί και πότε η Υπουργική Απόφαση με την ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης, τα οποία έχουν προταθεί από το Μάιο του 2019;

3.Θα ζητήσει συγγνώμη από μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς για αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία στην Α και Β Πειραιά;

Αίτημα κατάθεσης εγγράφων:

Παρακαλώ να κατατεθούν όλα τα έγγραφα της Διεύθυνσης Προσωπικού του ΥΠΑΙΘ και οι ηλεκτρονικές καταχωρήσεις των 13 Περιφερειακών Διευθύνσεων Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης της χώρας, που αφορούν στα εκπαιδευτικά κενά που έχουν δηλωθεί πριν από τις προσλήψεις αναπληρωτών της 25ης /8/2020, της 18ης/9/2020 και της 6ης/10/2020.»

Η κα Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, απαξιώνοντας τα Μέσα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, τους Βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, αλλά και την ίδια τη Δημοκρατία ως θεσμό του ελληνικού κράτους, δεν απάντησε ποτέ.

Επειδή, σύμφωνα με πληροφορίες μας το διδακτικό έτος τελείωσε χωρίς την πλήρη κάλυψη των λειτουργικών κενών στα Τμήματα Ένταξης και στην Παράλληλη Στήριξη και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης της Α΄ και Β΄ εκλογικής Περιφέρειας Πειραιά.

Επειδή, πέρα από τα ακάλυπτα κενά της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, υπάρχουν κατατεθειμένα αιτήματα για ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης από το Μάιο του 2019.

Επειδή, η νέα σχολική χρονιά 2021-22 δεν πρέπει να απαξιωθούν για μία ακόμα φορά τα παιδιά των εργατικών και λαϊκών γειτονιών της Α΄ και Β΄ εκλογικής Περιφέρειας Πειραιά και ιδιαίτερα αυτά που χρήζουν Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Επειδή, τα χιλιάδες κενά των εκπαιδευτικών δεν ανταποκρίνονται σε πρόσκαιρες εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά σε πάγιες και διαρκείς ανάγκες λόγω της χρόνιας αδιοριστίας στη δημόσια εκπαίδευση και των χιλιάδων συνταξιοδοτήσεων.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1. Πόσα εκπαιδευτικά κενά των Τμημάτων Ένταξης και πόσες εγκεκριμένες Παράλληλες Στηρίξεις μαθητών δεν καλύφθηκαν εξ’ ολοκλήρου με εκπαιδευτικό προσωπικό κατά το διδακτικό έτος 2020-21, σύμφωνα με τη διάγνωση των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) και τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων;

2. Πού βρίσκεται η διαδικασία ίδρυσης νέων Τμημάτων Ένταξης, σύμφωνα με τις υποβληθείσες προτάσεις από το 2019; Γιατί καθυστερεί η ίδρυσή τους στερώντας από μία ιδιαίτερα ευάλωτη κοινωνική ομάδα την άρτια εκπαίδευσή τους και τη συναφή υποστήριξή τους;

3. Προτίθεται να προχωρήσει στον άμεσο διορισμό σε μία φάση των 15.000 εκπαιδευτικών που είχε προγραμματίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και έχει δεσμευτεί ότι θα πράξει και η παρούσα κυβέρνηση, ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία και των δύο βαθμίδων;

4. Τι προτίθεται να πράξει ενόψει του νέου σχολικού έτους 2021-22, για να υπάρχει άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών, ώστε να έχουν ισότιμη πρόσβαση όλοι οι μαθητές στο δικαίωμα της εκπαίδευσης;

5. Θα ζητήσει συγγνώμη από μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς για αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση να αφήσει χωρίς εκπαιδευτικούς τα σχολεία στην Α και Β Πειραιά για ολόκληρο το διδακτικό έτος 2020-21;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Δείτε επίσης

Πρωθυπουργός-11.700 μόνιμοι διορισμοί: Οικοδομούμε το νέο αναβαθμισμένο σχολείο
11.700 μόνιμοι διορισμοί το καλοκαίρι στη γενική εκπαίδευση: Τους ανακοίνωσε η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως
Οριστικοί Πίνακες 1ΓΕ-2019 Προκήρυξης ΑΣΕΠ: Υποψηφίων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας
Διαβούλευση νομοσχεδίου Υπουργείου Παιδείας έως 14 Ιουλίου 2021
Το νομοσχέδιο Αναβάθμιση Σχολείου και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών: 172 άρθρα-238 σελίδες

Πριν φύγετε

Υποχρεωτικότητα εμβολιασμού εκπαιδευτικών: Τι είπε η Υπουργός Ν. Κεραμέως και η Υφυπουργός Ζ. Μακρή
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση