Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναλογία μαθητή ανά τετραγωνικό μέτρο: Αντικατάσταση οδηγιών ΕΟΔΥ με οδηγίες ΥΠΑΙΘ-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναλογία μαθητή ανά τετραγωνικό μέτρο: Αντικατάσταση οδηγιών ΕΟΔΥ με οδηγίες ΥΠΑΙΘ – Ερώτηση 48 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τους Νίκο Φίλη και Μερόπη Τζούφη.

Αναλογία μαθητή ανά τετραγωνικό μέτρο

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσαν 48 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τους Νίκο Φίλη και Μερόπη Τζούφη για την αναλογία μαθητή ανά τετραγωνικό μέτρο σχολικής αίθουσας.

Σύμφωνα με σχετική Ανακοίνωση

Στο πλαίσιο του βεβιασμένου, αχρείαστου και ριψοκίνδυνου ανοίγματος των σχολείων, ο ΕΟΔΥ εξέδωσε οδηγίες στις 2 Μαΐου 2020, με τις οποίες όριζε την αναλογία ενός ατόμου (εκπαιδευτικού ή μαθητή) εντός της σχολικής τάξης ανά 7 τετραγωνικά μέτρα.

Ωστόσο, το μεσημέρι της επομένης κιόλας μέρας, στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ η παραπάνω αναλογία διαγράφηκε και στο πεδίο πλέον αναγράφεται «Οδηγίες από το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων»!

Για την τροποποίηση αυτή ο ΕΟΔΥ δεν προέβη σε καμία επιστημονική αιτιολόγηση· ούτε καν έκρινε σκόπιμο να επισημάνει τον νέο, τροποποιημένο πίνακα με τη φράση «ορθή επανάληψη», όπως υποχρεούνται να κάνουν σε αυτές τις περιπτώσεις οι δημόσιοι φορείς.

Γίνεται σαφές, ότι η εσπευσμένη και εν κρυπτώ τροποποίηση οφείλεται στο απλούστατο γεγονός, ότι με 7 τετραγωνικά μέτρα ανά μαθητή/εκπαιδευτικό δεν επιτυγχάνεται, ο αριθμός των 15 μαθητών ανά τάξη, που είχε ήδη ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας.

Συνεπώς, το άνοιγμα των σχολείων καθίσταται πρακτικά αδύνατο, εκτός και αν ο σχεδιασμός του υπουργείου είναι να προσέλθουν ελάχιστοι μαθητές στις τάξεις!

Η επίκληση της γνώμης των ειδικών από την κυβέρνηση, τελειώνει εκεί που αρχίζουν οι ανάγκες της επικοινωνιακής «επιστροφής στην κανονικότητα», όπως επαναλαμβάνει μονότονα σε όλα τα ΜΜΕ η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος ΕΟΔΥ Παναγιώτης Αρκουμάνεας δήλωσε σε τηλεοπτική εκπομπή ότι «δεν σημαίνει ότι με ένα κρούσμα θα κλείνουμε ένα ολόκληρο σχολείο».

Σκοπεύει πράγματι η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο να διατηρούν σε λειτουργία σχολεία με κρούσματα; Σε ποια επιστημονικά δεδομένα θα στηριζόταν μια τέτοια τακτική;

Οι 48 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την κυβέρνηση και την αρμόδια υπουργό Νίκη Κεραμέως:
  • Με βάση ποια στοιχεία ο ΕΟΔΥ πρότεινε την αρχική αναλογίατου 1 εκπαιδευτικού/μαθητή προς 7 τετραγωνικά μέτρα;
  • Τι συνέβη και έκρινε σκόπιμο σε 24 ώρες να την ανακαλέσει, μεταθέτοντας την… αρμοδιότητα στο υπουργείο Παιδείας;
  • Διαθέτει το υπουργείο άλλους ειδικούς, πιο αρμόδιους ή καταρτισμένους από εκείνους του ΕΟΔΥ, που θα ορίσουν κατά τρόπο επιστημονικά ορθότερο, διαφορετική αναλογία;
  • Θα αναλάβουν άραγε και άλλα υπουργεία να ορίσουν την αναλογία σε χώρους ευθύνης τους; (πχ: σε καταστήματα λιανικής, μέσα μαζικής μεταφοράς).
  • Και τέλος, ποιος είναι ο προγραμματισμός του υπουργείου Παιδείας για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων στις οποίες εμφανίζεται κρούσμα ανάμεσα στους μαθητές ή τους εκπαιδευτικούς ή τα πρόσωπα που ζουν μαζί τους;

Δείτε αναλυτικά την Ερώτηση

Αθήνα, 05 Μαΐου 2020

– προς την κα υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

 Θέμα: «Ανάκληση οδηγιών του ΕΟΔΥ για την αναλογία μαθητή ανά τετραγωνικό μέτρο και αντικατάστασή τους από οδηγίες του ΥΠΑΙΘ»

Η απόφαση της κυβέρνησης για άνοιγμα των σχολείων εν μέσω της πανδημίας του νέου κορονοϊού συνοδεύεται από έντονες και δικαιολογημένες αντιδράσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Η απόφαση στερείται «επιστημονικής ομοφωνίας», καθώς πολλοί ειδικοί επιστήμονες έχουν εκφράσει διαφωνίες ή σοβαρές επιφυλάξεις.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΕΟΔΥ εξέδωσε στις 2 Μαΐου 2020 οδηγίες ορίζοντας την αναλογία ατόμων και τετραγωνικών μέτρων σε καταστήματα, γραφεία, χώρους λατρείας, και σχολεία. Πιο ειδικά για τα σχολεία, τα πανεπιστήμια και τα φροντιστήρια η αναλογία ορίστηκε σε 1 άτομο ανά 7m2.

Ωστόσο, το μεσημέρι της Κυριακής και στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ έγινε ανάκληση μέρους των οδηγιών, διαγράφοντας την παραπάνω αναλογία. Στο αντίστοιχο πεδίο αναγράφεται πλέον «Οδηγίες από το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων».

Η εσπευσμένη και εν κρυπτώ τροποποίηση είναι σαφές πως οφείλεται στο απλούστατο γεγονός, ότι με 7 τετραγωνικά μέτρα ανά μαθητή δεν επιτυγχάνεται (στην συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών τάξεων), ο αριθμός των 15 μαθητών ανά τάξη, που έχει ήδη ανακοινωθεί από το υπουργείου και θα καθιστούσε το άνοιγμα το σχολείων τεχνικά λειτουργικό, με βάση τη διαθεσιμότητα αιθουσών και εκπαιδευτικών.

Διαπιστώνει συνεπώς κανείς ότι η επίκληση της γνώμης των ειδικών κατά την κυβέρνηση, τελειώνει εκεί που αρχίζουν οι ανάγκες της επικοινωνιακής «επιστροφής στην κανονικότητα», όπως επαναλαμβάνει μονότονα σε όλα τα ΜΜΕ η υπουργός Παιδείας.

Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος ΕΟΔΥ Παναγιώτης Αρκουμάνεας δήλωσε σε τηλεοπτική εκπομπή ότι «δεν σημαίνει ότι με ένα κρούσμα θα κλείνουμε ένα ολόκληρο σχολείο»[3].

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
  1. Με βάση ποια επιστημονικά κριτήρια και τη γνώμη ποιων ειδικών διαπιστώθηκε ότι η αρχική αναλογία των 7m2 που όριζε ο ΕΟΔΥ ανά μαθητή ήταν λανθασμένη και συνεπώς αναγκαίο να ανακληθεί/τροποποιηθεί;
  2. Στη βάση ποιων επιστημονικών κριτηρίων και με βάση τη γνώμη ποιων ειδικών θα καθοριστεί τυχόν νεότερη αναλογία από το υπουργείο Παιδείας, που ενδέχεται να καταλήγει σε μεγαλύτερο αριθμό ατόμων σε κάθε τάξη; Συμβουλεύεται άλλους ειδικούς το υπουργείο από τον ΕΟΔΥ;

 

  1. Προτίθεται να διατηρεί σε λειτουργία σχολεία, στα οποία έχει εμφανιστεί κρούσμα σε κάποιον ή κάποιαν μαθητή ή εκπαιδευτικό και τα μέλη της οικογένειάς τους; Με ποια συγκεκριμένα μέτρα θα αντιδρά προστατεύοντας την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας σ’ αυτές τις περιπτώσεις;

 Οι ερωτώντες βουλευτές

Δείτε επίσης

Κατανομή αντισηπτικών σε σχολικές μονάδες: Πίνακας
Αντιπρόεδρος ΕΟΔΥ: Αν κάτι στα σχολεία είναι δυσλειτουργικό θα το διορθώσουμε
Κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης σε δημόσιες υπηρεσίες-ΜΜΜ-χώρους συνάθροισης
Μετάβαση εκπαιδευτικών από και προς την εργασία | Αποφάσεις
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση