Ειδική Αγωγή 2022: Το Υπουργείο Παιδείας για προσλήψεις αναπληρωτών-διορισμούς-νέα Τμήματα Ενταξης-Κτιριακές υποδομές-Επιμόρφωση-Μεταφορές. Η Απάντηση σε Επερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή.
Για τα κενά στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση είχαν καταθέσει Ερώτηση στη Βουλή 8 Βουλευτές του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας (ΚΚΕ).
Οι Βουλευτές ρωτούσαν για το ποια μέτρα θα πάρει η Κυβέρνηση για:
- Να καλυφτούν όλα τα κενά σε προσωπικό όλων των ειδικοτήτων σε ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, ΕΔΥ, παράλληλη στήριξη, ΚΕΔΑΣΥ.
- Να μονιμοποιηθούν όλοι οι αναπληρωτές που εργάζονται στην ειδική αγωγή.
- Να αυξηθεί σημαντικά η χρηματοδότηση προς την ειδική αγωγή και εκπαίδευση έτσι ώστε να προσφέρονται όλα τα αναγκαία μέσα και να υποστηρίζεται ολόπλευρα η διεπιστημονική παρέμβαση στους μαθητές.
- Να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν τόσα Ειδικά σχολεία και Τμήματα Ενταξης όσα απαιτούνται ώστε να καλυφτούν όλες οι ανάγκες που υπάρχουν.
- Να αυξηθεί σημαντικά η χρηματοδότηση για την συντήρηση των κτιριακών υποδομών, να εκδοθεί χρονοδιάγραμμα κατασκευής νέων και σύγχρονων υποδομών (ειδικά σχολεία, ΚΕΔΑΣΥ, αλλά και Τμήματα Ένταξης εντός της γενικής εκπαίδευσης) ώστε να υποστηρίζεται σωστά το επιστημονικό παιδαγωγικό έργο.
- Να δημιουργηθεί ενιαίο, δημόσιο σύστημα μεταφοράς των μαθητών, από κατάλληλο εξειδικευμένο προσωπικό, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες.
Η Απάντηση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
δια της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή κοινοποιήθηκε στη Βουλή περιλαμβάνοντας αναφορές μεταξύ άλλων για:
- Προσλήψεις 17.829 αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στις Δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για το 2021-22.
- Συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών για την περαιτέρω ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης με μόνιμους διορισμούς, προκειμένου να αποκατασταθεί η χρόνια στρέβλωση του θεσμού του αναπληρωτή.
- Ιδρυση μέχρι σήμερα συνολικά 3.619 Τμημάτων Ένταξης σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια της επικράτεια,ς καθώς και κατάθεση συνολικά 750 νέων αιτημάτων, η διαδικασία επεξεργασίας των οποίων βρίσκεται σε εξέλιξη ως προς την πληρότητα και ορθότητά τους.
Αναλυτικά οι απαντήσεις στα ερωτήματα των Βουλευτών
1. Να καλυφτούν όλα τα κενά σε προσωπικό όλων των ειδικοτήτων σε ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, ΕΔΥ, παράλληλη στήριξη, ΚΕΔΑΣΥ.
Απάντηση ΥΠΑΙΘ
Με το ΦΕΚ 241/Γ΄/09-03-2020 πραγματοποιήθηκαν οι διορισμοί 1040 μελών Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής και με τις αριθμ. πρωτ. 106410/Ε1/17-08-2020 (Γ’ 1289/19-08-2020) και 10737/Ε1/2-2-2022 (ΦΕΚ 181/τ. Γ΄/4-2-2022) αποφάσεις διορίστηκαν 3.465 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Για το σχολικό έτος 2021-2022 έχουν πραγματοποιηθεί προσλήψεις 17.829 εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στις Δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ως αναπληρωτών, πλήρους ή μειωμένου ωραρίου με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου.
2. Να μονιμοποιηθούν όλοι οι αναπληρωτές που εργάζονται στην ειδική αγωγή.
Απάντηση ΥΠΑΙΘ
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καταβάλλει εντατική προσπάθεια για την περαιτέρω ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης με μόνιμους διορισμούς, προκειμένου να αποκατασταθεί η χρόνια στρέβλωση του θεσμού του αναπληρωτή και να επιτευχθεί σταδιακά καθεστώς αναπλήρωσης που θα εστιάζει στις πραγματικά έκτακτες ανάγκες.
3. Να αυξηθεί σημαντικά η χρηματοδότηση προς την ειδική αγωγή και εκπαίδευση έτσι ώστε να προσφέρονται όλα τα αναγκαία μέσα και να υποστηρίζεται ολόπλευρα η διεπιστημονική παρέμβαση στους μαθητές.
Απάντηση ΥΠΑΙΘ
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής μεριμνά για τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης ειδικής εκπαίδευσης, τόσο στη γενική, όσο και στην ειδική εκπαίδευση, για την παραγωγή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, τη διασφάλιση παιδαγωγικά κατάλληλων και προσβάσιμων ως προς το μορφότυπο τροποποιημένων σχολικών 2 εγχειριδίων και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγικής επιμόρφωσης των νεοπροσληφθέντων στην ΕΑΕ.
4. Να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν τόσα Ειδικά σχολεία και Τμήματα Ενταξης όσα απαιτούνται ώστε να καλυφτούν όλες οι ανάγκες που υπάρχουν.
Απάντηση ΥΠΑΙΘ
Κάθε σχολικό έτος πραγματοποιούνται Σχολικές Μεταβολές που αφορούν σε Ιδρύσεις, Προαγωγές, Υποβιβασμούς, Συγχωνεύσεις και Καταργήσεις Σχολικών Μονάδων, όπως επίσης και σε ιδρύσεις τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ και των ΕΝΕΕΓΥ-Λ, οι οποίες ισχύουν από το επόμενο σχολικό έτος.
Για τις μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2022-2023 εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 141901/ΓΔ4/5-11-2021 εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ., σύμφωνα με την οποία υποβλήθηκαν αιτήματα από τις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης της χώρας στο πληροφοριακό σύστημα του Υ.ΠΑΙ.Θ. myschool.
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση στην οποία θα περιλαμβάνονται οι σχολικές μεταβολές του έτους 2022-2023 βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας. Περαιτέρω, η ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης υλοποιείται με τον συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 6, 8 και 34 του ν.3699/2008 (Α΄199), των διατάξεων του άρθρου 11 του ν.1966/1991 (Α΄147) και την παρ. 2 του άρθρου 7 και του άρθρου 17 του ν.4547/2018 (Α΄102).
Στο πλαίσιο αυτό, εκδόθηκε η με αριθμ. πρωτ. 48132/Δ3/27-4-2021 (ΑΔΑ: 6ΩΨΦ46ΜΤΛΗ-923) εγκύκλιος υποβολής προτάσεων για την ίδρυση τμημάτων ένταξης σε δημόσιες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Γενικής και Επαγγελματικής Κατεύθυνσης.
Μέχρι σήμερα έχουν ιδρυθεί συνολικά 3.619 Τμήματα Ένταξης σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια της επικράτειας.
Κατόπιν έκδοσης της ανωτέρω εγκυκλίου κατατέθηκαν συνολικά 750 αιτήματα, η διαδικασία επεξεργασίας των οποίων βρίσκεται σε εξέλιξη ως προς την πληρότητα και ορθότητά τους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
5. Να αυξηθεί σημαντικά η χρηματοδότηση για την συντήρηση των κτιριακών υποδομών, να εκδοθεί χρονοδιάγραμμα κατασκευής νέων και σύγχρονων υποδομών (ειδικά σχολεία, ΚΕΔΑΣΥ, αλλά και Τμήματα Ένταξης εντός της γενικής εκπαίδευσης) ώστε να υποστηρίζεται σωστά το επιστημονικό παιδαγωγικό έργο.
Απάντηση ΥΠΑΙΘ
Σχετικά με τον εξοπλισμό των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι ισχύουσες διατάξεις είναι οι ακόλουθες:
– Οι παρ. 4 και 6 του άρθρου 33 του ν.1566/1985 (Α΄ 167) «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», σύμφωνα με τις οποίες:
«4. Τα απαιτούμενα για τη διδασκαλία βιβλία ατομικά μαγνητόφωνα, ατομικά ακουστικά βαρηκοΐας, μαγνητοταινίες και άλλα απαραίτητα μέσα για την ειδική αγωγή και την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση παρέχονται δωρεάν από το κράτος στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.».
«6. Οι δαπάνες για την εφαρμογή των παρ. 4 και 5 αντιμετωπίζονται με κρατικές επιχορηγήσεις από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, στον οποίο εγγράφονται οι σχετικές πιστώσεις.».
– Η παρ. 5 του άρθρου 4 του ν.3699/2008 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 53 του ν.4823/2021 (Α΄136): «5. Μετά από το τέλος της αξιολόγησης […] Στην αξιολογική έκθεση προσδιορίζονται, επιπλέον, το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο φοίτησης, η αλλαγή σχολικού πλαισίου, όποτε κρίνεται σκόπιμη, η αναγκαία ψυχοπαιδαγωγική και διδακτική υποστήριξη, καθώς και τα απαραίτητα τεχνικά βοηθήματα και εκπαιδευτικά υλικά που διευκολύνουν την εκπαίδευση και την επικοινωνία του μαθητή. […] οι μαθητές μπορούν να υποστηρίζονται στα Τμήματα Ένταξης με τη συναίνεση των γονέων ή κηδεμόνων.».
– Η υποπαρ. αβ της παρ. 3 του άρθρου 11 (Αρμοδιότητες των ΚΕΔΑΣΥ) του ν. 4823/2021: «Η κατ΄ αποκλειστικότητα σύνταξη εξατομικευμένων αξιολογικών εκθέσεων για τους μαθητές της περιοχής αρμοδιότητάς τους, στις οποίες αναφέρονται οι σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, τα εκπαιδευτικά βοηθήματα, τα καινοτόμα μέσα ή οι υπηρεσίες προηγμένης τεχνολογίας που μπορούν να υποστηρίξουν τη λειτουργική συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.».
– Η με αρ. 158014/Γ6 «Χορήγηση Ακουστικών Βαρηκοΐας» Υ.Α. (ΦΕΚ 1986/Β΄/2010) με την οποία προσδιορίστηκε η διαδικασία και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση ποσού χρημάτων έως 1500 € ανά ακουστικό πλέον της προβλεπόμενης αποζημίωσης από τον ΕΟΠΥΥ, για την αγορά ακουστικού/ων βαρηκοΐας που αφορούν σε μαθητές της δημόσιας εκπαίδευσης έως 20 ετών.
Περαιτέρω, η μέριμνα για την ανέγερση των σχολικών κτηρίων, την επισκευή, συντήρηση και τη βελτίωση των υποδομών των σχολικών μονάδων εμπίπτει στις αρμοδιότητες των Δήμων βάσει των άρθρων 75 παρ. Ι τομέας ΣΤ΄ του Ν.3463/2006 (ΦΕΚ 114/Α’) και 94 παρ. 4 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α’).
Παράλληλα, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 132 του Ν.4199/2013 (ΦΕΚ 216/Α’) και της Διαπιστωτικής Πράξης αριθμ. Δ16γ/05/483/Γ/2013 (ΦΕΚ 2856/Β’), η εταιρεία «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» (ΚΤΥΠ Α.Ε.), ως εκπληρούσα τους σκοπούς της συγχωνευόμενης εταιρείας «ΟΣΚ Α.Ε.» στον κλάδο των εκπαιδευτικών δομών, έχει ως συντρέχουσα αρμοδιότητα την υλοποίηση έργων σχολικής στέγης.
Ο ρόλος του Υ.ΠΑΙ.Θ. σε σχέση με τη σχολική στέγη είναι επιτελικός και περιορίζεται στην εκπόνηση και έγκριση κτηριολογικών προγραμμάτων, με τα οποία προσδιορίζονται οι απαιτούμενοι χώροι ως προς το μέγεθος, το είδος και τον αριθμό τους.
Τα κτηριολογικά προγράμματα εκπονούνται βάσει των δεδομένων που παρέχονται για την δυναμικότητα και άλλα στοιχεία των υπό εξέταση σχολικών μονάδων από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Σχετικά με τη στέγαση των Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. ο ρόλος του Υ.ΠΑΙ.Θ. περιορίζεται στον προσδιορισμό των απαιτούμενων χώρων όσον αφορά στο μέγεθος, στον αριθμό και στο είδος αυτών, σε συνάρτηση του προβλεπόμενου αριθμού υπηρετούντων βάσει του σχετικού οργανογράμματος.
Για τον σκοπό αυτό και κατόπιν αιτήματος της οικείας Διεύθυνσης Εκπ/σης, εκπονούνται και εγκρίνονται Κτηριολογικά Προγράμματα.
Βάσει αυτών, ο αρμόδιος για την στέγαση των Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. φορέας, αναζητά κατάλληλο χώρο για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών τους.
6. Να δημιουργηθεί ενιαίο, δημόσιο σύστημα μεταφοράς των μαθητών, από κατάλληλο εξειδικευμένο προσωπικό, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες.
Απάντηση ΥΠΑΙΘ
Με βάση τις διατάξεις της υπ’ αριθμ. πρωτ. 50025/19-09-2018 (ΦΕΚ 4217 Β΄) Κ.Υ.Α. με θέμα «Μεταφορά μαθητών δημόσιων σχολείων από τις Περιφέρειες», η αρμοδιότητα σχεδιασμού και υλοποίησης του έργου της μεταφοράς μαθητών/τριών ανήκει στις Περιφέρειες. Σύμφωνα με το άρθρο 37 του ν.3794/2009 (ΦΕΚ 156/τ. Α΄), το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, διά των υπηρεσιών του, έχει την αρμοδιότητα να στελεχώνει με οδηγούς και συνοδούς τα σχολικά λεωφορεία ιδιοκτησιακού καθεστώτος ή και αποκλειστικής χρήσης Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) βάσει ανάλογου πρακτικού αποκλειστικής χρήσης, προκειμένου οι μαθητές που φοιτούν σε αυτές να μεταφέρονται από τις οικίες τους στις σχολικές τους μονάδες και αντιστρόφως.
Δείτε σχετικά
Η Ερώτηση του ΚΚΕ για την Ειδική Αγωγή
Δείτε επίσης
Αποζημίωση μη ληφθείσας άδειας αναπληρωτών: Από τι εξαρτάται το τελικό ποσό
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/eidiki-agvwgi-2022-to-yp-paideias-gia-proslipseis-anaplirwtwn-diorismous-nea-tmhmata-enta3hs-ypodomes-epimorfwsi/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.
3 Σχόλια
Καλημερα σας κ.Βουγια. Ποτε θα ανακοινωθουν οι διορισμοι της Ειδικης Αγωγης ; Ειμαστε αναπληρωτες την τελευταια 5ετια στην Ειδικη Αγωγη.
Εμείς πάντως που έχουμε πρόταση για 24 ωρη παράλληλη στήριξη για όλο το δημοτικό, είχαμε στην Α δημοτικού 24ωρη, και φέτος στην Β δημοτικού 12ωρη παράλληλη. Αναγκαστηκαμε να πληρώνουμε 250€ για τις υπόλοιπες δύο μέρες της εβδομάδας για να έχουμε ιδιωτική παράλληλη. Γιατί το “Υπουργείο παιδείας ” είπε με προφορική οδηγία 2 παράλληλες ανά σχολείο. Οπότε το Υπουργείο λέει ΨΕΜΑΤΑΑΑΑ…
Πρεπει να ανακοινωθουν αμεσα. Τα κενα ειναι παρα πολλα στην Ειδικη