Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Φίλης: Εκθετη η Υπουργός από τις αποφάσεις της ΑΠΔΠΧ – ΥΠΑΙΘ: Αν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, στο σκοτάδι για 6 μήνες οι μαθητές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Φίλης: Εκθετη η Υπουργός από τις αποφάσεις της ΑΠΔΠΧ – ΥΠΑΙΘ: Αν ήταν στο χέρι του ΣΥΡΙΖΑ τα παιδιά θα έμεναν στο σκοτάδι για τουλάχιστον έξι μήνες.
Φίλης-ΥΠΑΙΘ
Ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, σχολίασε  τις αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία γνωμοδότησε για την τηλεκπαίδευση, έκρινε ότι η αναγραφή του χαρακτηρισμού της διαγωγής στους τίτλους σπουδών δεν είναι νόμιμη και πως για την απαλλαγή από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος των Θρησκευτικών αρκεί μια δήλωση, λέγοντας πως:
“Oι τρεις αυτές αποφάσεις, αφήνουν δραματικά έκθετη την Υπουργό Παιδείας, η οποία με τις ανακοινώσεις της δεν κάνει τίποτα άλλο από το να αποδεικνύει τον πανικό της”.
Απαντώντας η Υπουργός κα Κεραμέως, σε γραπτή δήλωσή της αναφέρει πως:
“Αν ήταν στο χέρι του ΣΥΡΙΖΑ, τα παιδιά μας θα έμεναν στο σκοτάδι για τουλάχιστον έξι μήνες”.

______________________

Φίλης-ΥΠΑΙΘ
Δείτε τη δήλωση του Νίκου Φίλη, Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ
Δραματικά έκθετη η υπουργός Παιδείας μετά τις αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

Πριν από λίγο καιρό σε ανακοίνωσή μας, είχαμε ευχηθεί στην υπουργό Παιδείας «καλά ξεμπερδέματα» αναφορικά με μια σειρά από παράνομες και παράτυπες ενέργειες του υπουργείου Παιδείας που στον πυρήνα τους είχαν ως πρόβλημα τον κίνδυνο παραβίασης των Προσωπικών Δεδομένων και του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γνωστού ως GDPR.

Δυστυχώς,
για την κυρία υπουργό αντί για καλά ξεμπερδέματα, θα έχει από εδώ και πέρα να αντιμετωπίσει άσχημα μπλεξίματα, εφ’ όλης της ύλης, των νομοθετικών της παρεμβάσεων για τη ρύθμιση κρίσιμων δικαιωμάτων και ελευθεριών μαθητών και εκπαιδευτικών, τα οποία αποπειράθηκε να καταπατήσει βάναυσα.

Αναφερόμαστε στις τρεις βαρυσήμαντες αποφασιστικές παρεμβάσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), που εκδόθηκαν μετά από προσφυγές ενδιαφερομένων συνδικαλιστικών Ενώσεων και πολιτών.

Πρόκειται
για δύο αποφάσεις σχετικά με τη διαγωγή στα απολυτήρια και την απαλλαγή από τα Θρησκευτικά και μία γνωμοδότηση για την τηλεκπαίδευση, που συνιστούν κόλαφο για το υπουργείο Παιδείας και προσωπικά για την κυρία υπουργό.

1. Η Αρχή
εξαναγκάζει την κυβέρνηση σε άτακτη υποχώρηση στο ζήτημα της αναγραφής της διαγωγής στους απολυτήριους τίτλους σπουδών, δικαιώνει τον ΣΥΡΙΖΑ που την κατάργησε και ζητά από την κυβέρνηση να πάρει πίσω τη σχετική ρύθμιση που ψήφισε μαζί με την Ελληνική Λύση. Ο δια βίου στιγματισμός των μαθητών δεν πέρασε. Είναι μια σημαντική νίκη για τα δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες της νέας γενιάς , που βρίσκονται στο στόχαστρο της αντιδραστικής και αυταρχικής δεξιάς διακυβέρνησης.

 2. Η Αρχή,
επιβάλλει στην κυβέρνηση να νομοθετήσει ότι αρκεί η επίκληση λόγων «συνείδησης» για την απαλλαγή μαθητών από τα Θρησκευτικά. Η κυβερνητική ρύθμιση για την επίκληση «θρησκευτικής συνείδησης» που αποσκοπούσε να καταστήσει δυσχερή την απαλλαγή από το μάθημα, κατέπεσε. Είναι και αυτή μια σημαντική επιτυχία, όλων όσοι αγωνίζονται για ένα ουδετερόθρησκο σχολείο που θα σέβεται τις πεποιθήσεις όλων των μαθητών του και θα είναι απαλλαγμένο από την θρησκευτική κατήχηση.

3. Η Αρχή,
τέλος, εξέδωσε γνωμοδότηση-κόλαφο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που κονιορτοποιεί κυριολεκτικά τους ισχυρισμούς της υπουργού Παιδείας και αποκαλύπτει όλα τα ψέματα που χρησιμοποίησε για να πείσει ότι μια διάτρητη διαδικασία, όπως αυτή που επέλεξε, δεν ενέχει κινδύνους παραβίασης των προσωπικών δεδομένων.
Ειδικότερα η Αρχή:
Σε κανένα σημείο της απόφασής της δεν επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό της κυρίας Κεραμέως στη Βουλή ότι είχε προηγηθεί διαβούλευση με την Αρχή για τα ζητήματα της τηλεκπαίδευσης. Η εξαπάτηση της Βουλής, την οποία είχε καταγγείλει ο ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύεται.
Η Αρχή, καταδικάζει το γεγονός ότι δεν υπήρξε διαβούλευση με την κοινωνία των πολιτών και τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Συνεπώς,
η τηλεκπαίδευση, ήταν νομικά στον αέρα, δεν είχε συζητηθεί επίσημα με την ΑΠΔΠΧ, και παραβίαζε ουσιώδεις κανόνες του GDRR, τους οποίες η Αρχή αναφέρει αναλυτικά και δίνει προθεσμία τριών μηνών στο υπουργείο Παιδείας να τους σεβαστεί και να σταματήσει να τους καταπατά.

Ξετινάζει την περιβόητη Έκθεση Αντικτύπου, την οποία θεωρεί ανυπόστατη αφού εκπονήθηκε και υπογράφεται από αναρμόδιο πρόσωπο κι όχι από εξειδικευμένη επιστημονική ομάδα, ενώ, δεν προκύπτει από την εσωτερική διακίνηση εγγράφων του υπουργείου η έγκρισή της από την υπουργό Παιδείας.

Ουσιαστικά
την θεωρεί ως μη γενόμενη και επί της ουσίας και κατά τον χρόνο που ισχυρίζεται το υπουργείο ότι είχε εκπονηθεί. Αναφέρει ρητά ότι δεν φέρει την κατά νόμο έγκυρη έγγραφη ή ηλεκτρονική σήμανση ως υπηρεσιακό έγγραφο (αρ, πρωτοκόλλου, ηλεκτρονική υπογραφή κλπ) που να αποδεικνύουν ότι όντως διενεργήθηκε στο χρόνο που δηλώθηκε από την υπουργό.
Στο σημείο αυτό
έχουμε μια ατιμωτική για κάθε πολιτικό πρόσωπο αιχμή για εκ των υστέρων κατασκευή και νομιμοποίηση υπηρεσιακού εγγράφου.
Την οποία η κυρία Κεραμέως, αποφάσισε να  αντιμετωπίσει ως πρώιμο φθινοπωρινό πρωτοβρόχι, αν κρίνουμε από την ανακοίνωση που εξέδωσε, διαστρεβλώνοντας την απόφαση της Αρχής.

 Διαχωρίζει
τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με σύγχρονη τηλεκπαίδευση (την οποία πολύ σωστά αποδέχεται, σε συνθήκες πανδημίας) από τη «ζωντανή» μετάδοση του μαθήματος μέσα από την τάξη, λέγοντας, ότι η συναίνεση της Αρχής επί της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεν επεκτείνεται και στη live μετάδοση από την τάξη, που εμπεριέχει μια σειρά κινδύνους που τους απαριθμεί, «καρφώνοντας» το υπουργείο Παιδείας ότι τους αποσιωπά.

 Ασκεί
καταλυτική κριτική στη σύμβαση του υπουργείου με την εταιρία Cisco, που αφήνει απροστάτευτα τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών και που δίνει το δικαίωμα στην αμερικανική πολυεθνική να τα διατηρεί για εμπορικούς σκοπούς για επτά ολόκληρα χρόνια!
Επίσης,
να τα μεταβιβάζει εκτός Ε.Ε. και συγκεκριμένα στις ΗΠΑ κάτι που έχει απαγορεύσει με απόφασή του το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αφού οι ΗΠΑ δεν θεωρούνται ασφαλής χώρα για τα προσωπικά δεδομένα.
Από τις επισημάνσεις αυτές τίθεται θέμα πιθανών οικονομικών ωφελημάτων τρίτων, της Cisco, εν προκειμένω.
Να, λοιπόν, ο λόγος που η κυρία Κεραμέως αρνήθηκε επανειλημμένα να καταθέσει στη Βουλή τις συμβάσεις με την Cisco, που της ζητά επίμονα ο ΣΥΡΙΖΑ.
Οι τρεις αυτές αποφάσεις,
αφήνουν δραματικά έκθετη την υπουργό Παιδείας, η οποία με τις ανακοινώσεις της δεν κάνει τίποτα άλλο από το να αποδεικνύει τον πανικό της.
Το υπουργείο Παιδείας
δεν είναι μόνο εξοργιστικά ανέτοιμο να ανοίξει με ασφάλεια τα σχολεία εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας.

Με απύθμενο θράσος ασχημονεί εξακολουθητικά και τολμά να καταπατά νόμους, και ευρωπαϊκές συμβάσεις, να παραπλανά και να εξαπατά τη Βουλή και να προκαλεί την εκπαιδευτική κοινότητα, στήνοντας deals πότε με τους σχολάρχες, πότε με αμερικάνικες πολυεθνικές και πότε με τους χορηγούς των …παγουρίνο.

Ειδικά,
όμως, η περιφρόνηση των νόμων και των κανονισμών που διέπουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η μη σύννομη επεξεργασία, διακίνηση και κατάθεση δημοσίου εγγράφου (Εκτίμηση Αντικτύπου) για το οποίο η Αρχή υπονοεί ακόμη και την πράξη της πλαστογράφησής του, συνιστούν μείζον πολιτικό θέμα και κρίσιμο ζήτημα δημοκρατίας, που πρέπει να απασχολήσει τη Βουλή και την ηγεσία της κυβέρνησης.

______________________

Φίλης-ΥΠΑΙΘ
Δείτε τα σχόλια του Γραφείου Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων επί των δηλώσεων Φίλη
“Αν ήταν στο χέρι του ΣΥΡΙΖΑ, τα παιδιά μας θα έμεναν στο σκοτάδι για τουλάχιστον έξι μήνες”

Είναι προφανές ότι στο ΣΥΡΙΖΑ – στον οποίο είχαν επενδύσει πολιτικά στην ακύρωση του συστήματος τηλεκπαίδευσης που υλοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ και από το μηδέν στα σχολεία από τους εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο που θέσπισε και παρείχε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων – δεν μπορούν να αποδεχτούν ότι η Αρχή έκρινε καθόλα νόμιμη τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση που νομοθετήθηκε (άρθρο 63 του ν. 4686/2020, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με την από 10/8/2020 ΠΝΠ) και επέτρεψε την εφαρμογή της σε όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Συνεχίζουν, έτσι, την εκστρατεία παραπληροφόρησης περί δήθεν καταπάτησης δικαιωμάτων και ελευθεριών.

Με τη Γνωμοδότησή της,

η Αρχή επιβεβαίωσε ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι απολύτως συμβατή µε τη βασική αποστολή του Κράτους για παροχή εκπαίδευσης και δεν παραβιάζει τη νομοθεσία για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Επίσης,

έκρινε ότι είναι πρόσφορο μέτρο για τη διατήρηση της σχέσης εκπαιδευτικού-µαθητή και αναγκαίο εν µέσω της υγειονομικής κρίσης, καθώς η χρήση ηπιότερων µέσων, όπως η ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, δεν είναι δυνατόν από τη φύση της να έχει τα ίδια αποτελέσματα.

Η Αρχή κάλεσε ακολούθως το Υπουργείο να λάβει υπόψη του ορισμένες συστάσεις, προκειμένου να βελτιωθεί και να συμπληρωθεί η σχετική μελέτη Εκτίμησης Αντικτύπου για τα Προσωπικά Δεδομένα (ΕΑΠΔ).

Ο κ. Φίλης

απομονώνει τις εν λόγω συστάσεις, προκειμένου να δημιουργήσει εντυπώσεις και να εγείρει δήθεν θέματα νομιμότητας, ενώ η ίδια η Αρχή ρητώς επισημαίνει ότι ασκεί εν προκειμένω τη «συμβουλευτική της εξουσία» προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ακριβώς προς το σκοπό συμπλήρωσης των διαδικασιών και εγγυήσεων που έχουν ήδη θεσπιστεί.

Οι συστάσεις αυτές

είναι μάλιστα ευπρόσδεκτες, γιατί υπάρχει πάντοτε περιθώριο βελτίωσης και προσαρμογής σε μια τόσο πρωτόγνωρη και δυναμική διαδικασία που γεννήθηκε εν μέσω πανδημίας, και το Υπουργείο θα ανταποκριθεί δεόντως.

Άλλωστε είναι ευπρόσδεκτη κάθε πρόταση από κάθε ενδιαφερόμενο, που αποσκοπεί στην αποτελεσματικότερη διαχείριση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης, και για αυτόν ακριβώς το λόγο το Υπουργείο έχει διαβουλευθεί και θα συνεχίσει να διαβουλεύεται με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Ακόμη,

ο κ. Φίλης καταλογίζει στο Υπουργείο διαδικαστικές παρατυπίες, με αποκορύφωμα τις αιτιάσεις περί δήθεν ανυπόστατης ΕΑΠΔ (παρόλο που κανένα τέτοιο θέμα δεν εγείρει η Αρχή, η οποία άλλωστε ζητά μόνο τη συμπλήρωση/τροποποίησή της, σύμφωνα με τις συστάσεις της), περί δήθεν έλλειψης προηγούμενης επικοινωνίας και διαβούλευσης με την Αρχή – ενώ το ακριβώς αντίθετο επιβεβαιώνεται στο από 12/5/2020 δελτίο τύπου της ίδιας της Αρχής.

Με άλλα λόγια,

ο κ. Φίλης προσπαθεί και πάλι να δημιουργήσει εντυπώσεις, για να αμαυρώσει τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τις άοκνες προσπάθειες των εκπαιδευτικών και μαθητών μας να κρατήσουν ζωντανή την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία εν μέσω πανδημίας.

Επικαλείται τα προσωπικά δεδομένα, όταν ο ίδιος επί των ημερών του δεν είχε ορίσει καν Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων (DPO) στο Υπουργείο.

Μέμφεται

και πάλι τη συνδρομή ιδιωτικού φορέα που δωρεάν διέθεσε στο Υπουργείο παραμετροποιημένη ηλεκτρονική πλατφόρμα, ενώ ο ίδιος και η Κυβέρνησή του δεν είχαν επενδύσει στις δημόσιες ψηφιακές υποδομές και τον εξοπλισμό των εκπαιδευτικών δομών.

Αν ήταν στο χέρι του, θα άφηνε τα παιδιά μας για έξι μήνες στο σκοτάδι, αποκλεισμένα από κάθε εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν θα του κάνουμε όμως το χατίρι.

Γιατί η Κυβέρνηση προσπαθεί να βρίσκει λύση σε κάθε πρόβλημα, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ ψάχνει πρόβλημα σε κάθε λύση.

Δείτε επίσης

Γνωμοδοτήσεις Αρχής Προστασίας Προσ. Δεδομένων: Τηλεκπαίδευση-Διαγωγή μαθητών-Θρησκευτικά-Τα σχόλια του ΥΠΑΙΘ
Χρήση μάσκας: Στην παράλληλη στήριξη εκπ/κών-ΕΒΠ-Σχολ. Νοσηλευτών-Στα ΚΕΣΥ & ΣΜΕΑΕ-Ποιοι εξαιρούνται-Που είναι υποχρεωτική
 Προγράμματα επιμόρφωσης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Για το σύνολο των εκπ/κών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση