Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως στα ΝΕΑ: Ποιες οι αλλαγές στο νομοσχέδιο-Τι θα γίνει με τα Δημοτικά-Τα επόμενα σχέδια του ΥΠΑΙΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως στα ΝΕΑ: Ποιες οι αλλαγές στο νομοσχέδιο-Τι θα γίνει με τα Δημοτικά-Τα επόμενα σχέδια του ΥΠΑΙΘ – Αναλυτικά η συνέντευξη στη Δημοσιογράφο Μάρνυ Παπαματθαίου.

Κεραμέως στα ΝΕΑ

Συνέντευξη στην εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” και στη Δημοσιογράφο Μάρνυ Παπαματθαίου παραχώρησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Το especial.gr αποδελτίωσε τη συνέντευξη της Υπουργού και την παρουσιάζει

Αναλυτικά η συνέντευξη

Η κα Κεραμέως ερωτηθείσα για το αν θα υπάρξουν αλλαγές μετά τη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου για την Παιδεία απάντησε:
  • Aυτός ακριβώς είναι ο σκοπός της διαβούλευσης, οπότε θα υπάρξουν οι παρακάτω αλλαγές.
Ποιες αλλαγές θα υπάρξουν:
  • Δεν θα γίνονται εισαγωγικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των Πρότυπων σχολείων από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, αλλά μόνον στην εισαγωγική βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.
  • Δεν μετατρέπονται σε Πρότυπα τα Πανεπιστημιακά Πειραματικά σχολεία, όπως ανακοινώθηκε και θα διατηρήσουν τον χαρακτήρα τους δεχόμενα υποψηφίους με κλήρωση.
  • Δεν αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις του Δημοτικού σχολείου από 22 σε 24 και σε 26 με την προσαύξηση του 10%, όπως υπήρχε στο σχετικό άρθρο του σχεδίου νόμου το οποίο εδόθη στη Διαβούλευση.
  • Δεν θα συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση τέλη Μαίου – αρχές Ιουνίου, οι όποιες αλλαγές είχαν ανακοινωθεί σχετικά με τα Επαγγελματικά Λύκεια, όπως το ηλικιακό όριο των 17 ετών, καθότι αναμένεται συνολική εξέταση του εν λόγω καθεστώτος στο πλαίσιο προσεχούς νομοθετήματος σ αυτόν τον τομέα.
Η Υπουργός σε ερώτηση για την επαναλειτουργία των Δημοτικών σχολείων την 1η Ιουνίου ανέφερε:
  • Το μελετάμε διεξοδικά μαζί με τους ειδικούς όπως κάναμε από την αρχή.
  • Αναμένουμε τα πρώτα επιδημιολογικά αποτελέσματα από το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων αλλά και των άλλων δομών της χώρας, ώστε να αποφασίσουμε εντός των επομένων ημερών.
  • Σε κάθε περίπτωση η εξ αποστάσεως εκπαίδευση συνεχίζεται για τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου.
Σε ερώτηση για τα πρώτα στοιχεία ανοίγματος των σχολείων απάντησε:
  • Είμαστε ικανοποιημένοι από το άνοιγμα της Γ Λυκείου.
  • Μόλις το 3,5% των εκπαιδευτικών απουσίασε συμπεριλαμβανομένων όσων έλαβαν άδεια για ειδικούς λόγους λόγω κορονοϊού.
  • Η συμμετοχή των μαθητών κινήθηκε στα αναμενόμενα επίπεδα.
  • Στις σχολικές μονάδες τηρήθηκαν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης.
  • Αναμένουμε σήμερα το άνοιγμα των Γυμνασίων και των υπόλοιπων τάξεων του Λυκείου
Σε ερώτηση για τα επόμενα σχέδια του ΥΠΑΙΘ μετά το Πολυνομοσχέδιο απάντησε:
  • Ο σχεδιασμός για τα επόμενα άμεσα νομοθετήματα περιλαμβάνει αλλαγές στις Δομές Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Εργου, στο συνολικό πλαίσιο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.
Αναφορικά με τα ξεχωριστά σημεία του Πολυνομοσχεδίου ανέφερε μεταξύ άλλων:
  • Την πιλοτική εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.
  • Την ενίσχυση της διδασκαλίας της Πληροφορικής, των κλασικών γραμμάτων, της Φυσικής Αγωγής, των Ξένων Γλωσσών.
  • Την ενίσχυση των Πρότυπων και πειραματικών σχολείων.
  • Την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου.
  • Τη διπλή μοριοδότηση για τις δυσπρόσιτες περιοχές.
  • Τη μείωση διάρκειας των Πινάκων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ.
  • Την προτεραιότητα στην κάλυψη των λειτουργικών κενών των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων.

Δείτε ακόμη

Διαβούλευση νομοσχεδίου “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις” έως Τετάρτη 6 Μαΐου 2020
Καθηγητές 1ου ΕΠΑΛ Αθηνών: Να αποσυρθούν τα άρθρα περί ηλικιακού ορίου εγγραφής στα ΕΠΑΛ
Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ): Υπόμνημα επί του σχεδίου νόμου του ΥΠΑΙΘ
Ενωση Σχολικών Ψυχολόγων Ελλάδας: Σύγχυση ρόλων δημιουργεί ο “εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης”
Υπόμνημα ΠΟΣΕΕΠΕΑ για το νομοσχέδιο: Zητά την απόσυρση του και την πρόσκληση της Oμοσπονδίας σε διάλογο

Πριν φύγετε

Πρωθυπουργός: Μένουμε ασφαλείς και στο σχολείο – Μήνυμα και video προς μαθητές
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση