Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτικών προς ενίσχυση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης | Απόφαση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτικών προς ενίσχυση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης: Σε σχολικές μονάδες της αλλοδαπής με ελληνόγλωσσο ή δίγλωσσο πρόγραμμα.

Πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτικών

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 6010/25-11-2022 Απόφαση της Υπουργού ΠΑΙΘ κας Νίκης Κεραμέως σχετικά με την πρόσληψη ομογενών ή αλλογενών, ως ωρομίσθιων, σε σχολικές μονάδες της αλλοδαπής με ελληνόγλωσσο ή δίγλωσσο πρόγραμμα υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σύμφωνα με την Απόφαση ορίζονται τα προσόντα, τα κριτήρια, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία πρόσληψης ομογενών ή αλλογενών, ως ωρομίσθιων, σε εκπαιδευτικές μονάδες ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης του εξωτερικού, ως εξής:

Άρθρο 1

Πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτικών προς ενίσχυση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης

1. Ομογενείς ή αλλογενείς, που έχουν τα κατά νόμο προσόντα μπορούν να προσλαμβάνονται από τα γραφεία των συντονιστών εκπαίδευσης στην αλλοδαπή για να καλύπτουν τοπικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η πρόσληψη αυτής της κατηγορίας διδακτικού προσωπικού λαμβάνει υπόψη τη νομοθεσία της χώρας στην οποία λειτουργεί η εκπαιδευτική μονάδα για την οποία θα πραγματοποιηθεί η πρόσληψη ωρομίσθιου εκπαιδευτικού.

Προϋπόθεση πρόσληψης ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στις εκπαιδευτικές μονάδες αρμοδιότητας των γραφείων των συντονιστών εκπαίδευσης του εξωτερικού αποτελεί η ανάγκη κάλυψης εκπαιδευτικών κενών μετά και παρά την απόσπαση εκπαιδευτικών από την Ελλάδα.

2. Η πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτικών πραγματοποιείται μετά από προκήρυξη και κατάρτιση σχετικού πίνακα κατάταξης με φθίνουσα σειρά των ομογενών ή αλλογενών εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται.

Η προκήρυξη εκδίδεται από το οικείο συντονιστικό γραφείο εκπαίδευσης λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των σχολικών μονάδων της αλλοδαπής με ελληνόγλωσσο ή δίγλωσσο πρόγραμμα υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που ανήκουν στην περιοχή ευθύνης του, κατόπιν σχετικής εισήγησης των Διευθυντών ή αναπληρωτών τους.

Για τη μοριοδότηση των υποψηφίων, προς πρόσληψη ωρομισθίων, λαμβάνονται υπόψη τα προσόντα και κριτήρια που ισχύουν για την απόσπαση των δημοσίων εκπαιδευτικών κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 4415/2016.

Άρθρο 2

Όργανα επιλογής

Η επιλογή των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, ομογενών ή αλλογενών, προς κάλυψη τοπικών εκπαιδευτικών αναγκών, γίνεται με απόφαση του αρμόδιου συντονιστή εκπαίδευσης ή του αναπληρωτή του βάσει της εισήγησης του Διευθυντή ή του αναπληρωτή του της σχολικής μονάδας στην οποία θα προσφέρει υπηρεσίες ο προσλαμβανόμενος εκπαιδευτικός.

Άρθρο 3

Διαδικασία υποβολής αιτήσεων

1. Όταν διαπιστώνεται από το Συντονιστή Εκπαίδευσης ή τον αναπληρωτή του αδυναμία κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών στις εκπαιδευτικές μονάδες με αποσπάσεις εκπαιδευτικών από την Ελλάδα προχωρά σε προκήρυξη για την πλήρωση των κενών εκπαιδευτικών θέσεων με την πρόσληψη ομογενών ή αλλογενών ωρομίσθιων εκπαιδευτικών. Η προκήρυξη δημοσιεύεται με κάθε πρόσφορo μέσο και οι υποψήφιοι καλούνται προς εκδήλωση ενδιαφέροντος και υποβολή των αναγκαίων δικαιολογητικών. Τίθεται προς τούτο εύλογη αποκλειστική προθεσμία.

2. Τα σχετικά δικαιολογητικά με τις αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος αποστέλλονται προς έλεγχο και ακολούθως για την έκδοση της απόφασης επιλογής στα αρμόδια προς τούτο όργανα.

Άρθρο 4

Κριτήρια επιλογής

1. Για την επιλογή των υποψηφίων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών λαμβάνονται υπόψη τα κριτήρια μοριοδότησης που ισχύουν για την απόσπαση των δημοσίων εκπαιδευτικών ως ακολούθως:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΟΡΙΑ
Α. ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ:  
α. Διδακτορική διατριβή/διδακτορικό δίπλωμα 50 μόρια
β. Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών 25 μόρια
γ. Δεύτερο Μεταπτυχιακό 15 μόρια
δ. Δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ 15 μόρια
Β. ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΗΣ ΕΚΠ/ΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ  

 

α. Άριστη γνώση (Γ2/C2) της γλώσσας της χώρας υποδοχής 50 μόρια
β. Πολύ καλή γνώση (Γ1/C1) της γλώσσας της χώρας υποδοχής 30 μόρια
Γ. ΓΝΩΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ  
α. Άριστη γνώση (Γ2/C2) 30 μόρια
β. Πολύ καλή γνώση (Γ1/C1) 20 μόρια
γ. Καλή γνώση 10 μόρια

2. Απαραίτητη προϋπόθεση πρόσληψης αποτελεί η γνώση της ελληνικής γλώσσας επιπέδου Γ2, η οποία αποδεικνύεται από την κατοχή απολυτηρίου ελληνικού εξατάξιου γυμνασίου ή λυκείου ή ισότιμου τίτλου ή πτυχίου ή τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών ημεδαπού ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή από πιστοποιητικό ελληνομάθειας επιπέδου Γ2, σύμφωνα με τα οριζόμενα από το ΑΣΕΠ.

3. Σε περίπτωση ισοβαθμίας, στη συνολική βαθμολογία, για την επιλογή των ωρομισθίων προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν με την εξής σειρά:

α) Εμπειρία διδασκαλίας σε σχολικές μονάδες της αντίστοιχης βαθμίδας,

β) σε χηρεία με παιδιά,

γ) μονογονεϊκή οικογένεια,

δ) σε διάζευξη, με παιδιά υπό την επιμέλεια του εκπαιδευτικού,

ε) αριθμός τέκνων.

4. Οι αξιολογικοί πίνακες επιλογής δημοσιοποιούνται με την φροντίδα του Συντονιστή Εκπαίδευσης ή του αναπληρωτή του στην ιστοσελίδα του οικείου συντονιστικού γραφείου και ισχύουν μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους για το οποίο εκδόθηκε η προκήρυξη.

Δείτε επίσης

Νόμος 4997-2022: Τα άρθρα για προσοντολόγιο-επιλογές Διευθυντών-νεοδιόριστους-Πανεπιστημιακά τμήματα

Συνάντηση σωματείων με Κόπτση: Τι είπε για αξιολόγηση, μονιμοποίηση, Δ Φάση προσλήψεων, ωράριο Νηπιαγωγών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση