Τετάρτη, 15 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Υπόμνημα καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας κλάδου ΠΕ34: Για την αδικία που υφίστανται οι απόφοιτοι ΑΠΘ και ΕΚΠΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Υπόμνημα καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας κλάδου ΠΕ34: Για την αδικία που υφίστανται οι απόφοιτοι των τμημάτων Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ και του ΕΚΠΑ.  

Υπόμνημα καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ34

Αξιότιμοι Κύριοι,

όντας καθηγητές Ιταλικής Γλώσσας διαμαρτυρόμαστε για την αδικία που υφίστανται εδώ και πολλά χρόνια οι απόφοιτοι των τμημάτων Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ και του Ε.Κ.Π.Α.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

2006: Συστήνεται ο κλάδος εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ 34 Ιταλικής Γλώσσας.
2008-2009: Εισάγεται η Ιταλική γλώσσα σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας, στα πλαίσια της Πολυγλωσσίας βάσει οδηγιών γλωσσικής εκπαιδευτικής πολιτικής της Ε.Ε. και του Συμβουλίου της Ευρώπης.
2008: Στην προκήρυξη του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς προβλέπεται η σύσταση θέσεων μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ 34.
2008 – 2009, 2009 – 2010 και 2010 – 2011: Μέσω της παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας προσφέρονται και οι τέσσερις επιλογές (Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική) σε κάθε σχολική μονάδα σε όλη την ελληνική επικράτεια. Η Ιταλική γλώσσα μέσα σε αυτά τα τρία χρόνια προσελκύει το ενδιαφέρον σχεδόν 35.000 μαθητών.
2010 – 2011: Στη Μ.Ε. απασχολούνται συνολικά 362 καθηγητές ΠΕ34, 32
μόνιμοι, 205 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και 130 ωρομίσθιοι.
2011 – Ιούνιος: Με Υπουργική Απόφαση (71103/Γ2/24.6.2011) ορίζεται ως προϋπόθεση για την λειτουργία τμήματος δεύτερης ξένης γλώσσας η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού Ιταλικής με αποτέλεσμα οι μαθητές (ελλείψει διορισμένου ΠΕ34 με οργανική θέση) να υποχρεώνονται να επιλέξουν μεταξύ των παλαιών προσφερόμενων ξένων γλωσσών (Γαλλικής, Γερμανικής).

2011 – Αύγουστος: Το ΣτΕ με απόφασή του σε αιτήσεις Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, γονέων μαθητών της Δ.Ε., καθηγητών ΠΕ34 καθώς και του Συλλόγου μας κατά της εκτέλεσης της προαναφερθείσης απόφασης, ουσιαστικά μας δικαιώνει καθώς απορρίπτει μεν την αίτηση αλλά «για λόγους δημοσίου συμφέροντος».
2013-2014: Αφαιρείται η δυνατότητα επιλογής της Ιταλικής γλώσσας.
2016-2017: Επανέρχεται η δυνατότητα επιλογής της Ιταλικής αλλά  μόνο για περιοχές όπου υπάρχουν μόνιμοι διορισμένοι καθηγητές ΠΕ34. Κάθε χρόνο επιλέγουν τα Ιταλικά τουλάχιστον 1.400 νέοι μαθητές Ιταλικά στην Α’ Γυμνασίου. Η τάση είναι συνεχώς αυξανόμενη.

2019: Πανελλαδικά περίπου 5.000 μαθητές Γυμνασίου έχουν επιλέξει
και παρακολουθούν τα Ιταλικά.

Επικαλούμενοι την νομιμότητα και την εφαρμογή των οδηγιών από την Ε.Ε., καθώς και των συμφωνιών της Ελλάδος με την Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την ενίσχυση της πολυγλωσσίας και εκπροσωπώντας 5.000 διδάσκοντες ιταλικής γλώσσας, αιτούμαστε την επανένταξη της Ιταλικής Γλώσσας σε κάθε δομή και βαθμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος και παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες για την άρση των αδικιών σε βάρος του κλάδου μας και την επί ίσοις όροις με τις άλλες γλώσσες αντιμετώπιση της Ιταλικής.

Με τιμή,

Οι εκπρόσωποι των Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας

Βάσω Γεωργάρα (τηλ. επικοινωνίας: 6944939254)

Γιάννης Δεληγιάννης  (τηλ. επικοινωνίας: 6977342894)

Νίκος Μάρκου (τηλ. επικοινωνίας: 6909404535)

Χρυσούλα Οικονόμου (τηλ. επικοινωνίας: 6947306635)

Δείτε επίσης

Νομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας μετά την ψήφιση των άρθρων
Διορισμοί εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή: Τι αναμένουμε μετά την κοινοποίηση των οριστικών πινάκων ΑΣΕΠ
Ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας για διορισμούς εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση