Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

1ο ΚΕΣΥ Α΄ Θεσσαλονίκης: Πλήρες υλικό υποστήριξης κοινότητας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

1ο ΚΕΣΥ Α΄ Θεσσαλονίκης: Πλήρες υλικό υποστήριξης κοινότητας-Υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό-Κοινωνικές Υπηρεσίες-Μιλώντας για τον κορονοϊό-Υποστηρικτικά videos-Περιηγήσεις σε Μουσεία

1ο ΚΕΣΥ Α΄ Θεσσαλονίκης

Παρουσιάζουμε ακολούθως το πολύ ενδιαφέρον και πληρέστατο υλικό του 1ου ΚΕΣΥ Α΄ Θεσσαλονίκης, αναφορικά με την υποστήριξη της κοινότητας από τις επιπτώσεις της επιβολής μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού.

Υποστηρικτικό Εκπαιδευτικό Υλικό
  • Ο μικρότοπος «Φωτόδεντρο ΔΗΜΟΤΙΚΟ» 1.0 δημιουργήθηκε για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου. Σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε έτσι ώστε να τους διευκολύνει στην εύρεση Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων που βρίσκονται στον Εθνικό Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ» (photodentro.edu.gr) και αφορούν στο Δημοτικό Σχολείο (ηλικίες 6-12). Μπορείτε να βρείτε θέματα για το Δημοτικό Σχολείο ανά:
    • σχολική τάξη
    • μάθημα
    • τύπο μαθησιακού αντικειμένου (επιλεγμένες κατηγορίες)
    • εμπλουτισμένο σχολικό βιβλίο
  • Το Φωτόδεντρο είναι ο Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αποτελεί την κεντρική e-υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας για την ενοποιημένη αναζήτηση και διάθεση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στα σχολεία
  • Ο δικτυακός τόπος https://e-geografia.eduportal.gr/ δημιουργήθηκε με σκοπό την υποβοήθηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα της Γεωγραφίας και της Μελέτης του Περιβάλλοντος στο Δημοτικό Σχολείο. Περιέχει υλικό που καλύπτει όλη τη σχολική ύλη Γεωγραφίας Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού. Το μεγαλύτερο μέρος της ύλης Γεωγραφίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου. Όλη την ύλη Μελέτης Περιβάλλοντος Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού. Επιπλέον υπάρχουν δραστηριότητες για Α΄, Β΄ Δημοτικού και Νηπιαγωγείου (κυρίως εκπαιδευτικά παιχνίδια). Η ομάδα ανάπτυξης του δικτυακού τόπου e-Γεωγραφία αποτελείται από τους παρακάτω εκπαιδευτικούς:
    • Αθανασιάδης Κοσμάς – ΠΕ70
    • Σαλονικίδης Γιάννης – ΠΕ70
    • Τερζίδης Σωτήρης – ΠΕ70
    • Φιλιππιάδης Γρηγόρης – ΠΕ70
  • Ιστότοποι  του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στους οποίους μπορείτε να βρείτε εκπαιδευτικό υλικό:
    • Εκπαιδευτικό Λογισμικό για μαθητές με σοβαρές δυσκολίες στη μάθηση και για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – edu-gate
    • Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία. Εδώ θα βρείτε όλα τα σχολικά βιβλία για το Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο σε ποικίλες ψηφιακές μορφές, κατάλληλες για διαφορετικές χρήσεις
    • Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού. Πρόκειται για ανάπτυξη  Προσβάσιμου  – για όλους τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Επιπλέον, μπορεί να γίνει εφαρμογή και χρήση του συγκεκριμένου υλικού από μαθητές των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) στη Δευτεροβάθμια  Εκπαίδευση
    • Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση ιδρύθηκε το 1977 και αποτελεί καινοτόμο φορέα του YΠΑΙΘ. Στοχεύει σε σύγχρονες και σύνθετες μορφές παροχής γνώσης. Η αδιάλειπτη προσφορά της στο χώρο της Παιδείας συνίσταται στην παραγωγή και προβολή τηλεοπτικών προγραμμάτων με στόχο την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην ΠρωτοβάθμιαΔευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και στη δια βίου μάθηση.
  • το 11ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου έχει στην ιστοσελίδα του ΑΣΚΗΣΕΙΣ ON LINE, για μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού. Η ιστοσελίδα είναι Δημιουργία του συναδέλφου Σαλονικίδη Γιάννη – ΠΕ70
  • Η Συλλογή Δωρεάν Λογισμικού ΑΘΗΝΑ στοχεύει να ενημερώσει αλλά και να παρέχει στα Άτομα με Αναπηρία και τους επαγγελματίες λύσεις Υποστηρικτικών Τεχνολογιών Πληροφορικής που δεν έχουν κόστος (Open Source ή Freeware)
  • Αντίστοιχες δωρεάν εφαρμογές για έξυπνα τηλέφωνα και tablets μπορείτε να βρείτε στη mΑΘΗΝΑ: Συλλογή Δωρεάν Λογισμικού Υποστηρικτικών Τεχνολογιών ΑμεΑ για Κινητές Συσκευές.
  • Το έργο “Υπέρ-δομή” είναι ένα «εκπαιδευτικό πιλοτικό πρόγραμμα στο οποίο αναπτύχθηκαν πρότυπες υπερμεσικές εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής, με στόχο τη βελτίωση των διαφόρων ικανοτήτων και την κάλυψη των αναγκών των ΑμεΑ (παιδιών και εφήβων) στο φάσμα του αυτισμού». Χαρακτηριστικά αυτών των εφαρμογών είναι ο υψηλός βαθμός διαδραστικότητας, η παραμετροποίησή τους, η διαβάθμισή τους όσον αφορά το βαθμό δυσκολίας και η δυνατότητα εμπλουτισμού τους από τους χρήστες εκπαιδευτικούς.
  • Υλικό για την Προσχολική Αγωγή:
  •  Το specialeducation.gr αποτελεί ένα εργαλείο πληροφόρησης και βοήθειας. Συλλέγει, ταξινομεί και διανέμει πληροφορίες που αφορούν τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παρουσιάζει σημαντικές πληροφορίες σ’ ένα μεγάλο φάσμα θεματικών περιοχών καλύπτοντας όλο το φάσμα της ειδικής εκπαίδευσης, της νομοθεσίας, κ.τ.λ.

ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ:

Κοινωνικές Υπηρεσίες
  • Χρησιμοποιώντας τους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να πάρετε πληροφορίες για υπηρεσίες που προσφέρονται από τους 4 Δήμους, της περιοχής ευθύνης του 1ου Κ.Ε.Σ.Υ. Α΄ Θεσσαλονίκης:

Δήμος Θέρμης: http://www.thermi.gov.gr/info/

Δήμος Θερμαϊκού: http://www.thermaikos.gr/

Δήμος Καλαμαριάς: https://kalamaria.gr/

Δήμος Πυλαίας Χορτιάτη: https://www.pilea-hortiatis.gr/web/guest/home

http://www.ekka.org.gr/index.php

  • Οδηγίες για τη διαχείριση της κρίσης COVID -19, από την επίσημη ιστοσελίδα της ΕΛΨΕ (Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία)
  • Το χαμόγελο του Παιδιού, Κέντρο στήριξης παιδιού και οικογένειας Θεσσαλονίκης:

https://www.hamogelo.gr/gr/el/houses/kentro-stiriksis-paidiou-kai-oikogeneias-thessalonikis/?fbclid=IwAR2-d5_Hjq1pQVSDXBHo7VumXhk6V5PlvQKsN4xx5y02liNQxKBjHhhXuEs

  • Για την καλύτερη αντιμετώπιση της κρίσης του Κορωνοϊού, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με τη Dr. Button, παρέχει δωρεάν υπηρεσίες τηλεϊατρικής στους πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας καλύπτοντας 4 ιατρικές ειδικότητες:
    Παιδίατρους, Παθολόγους, Γενικούς Ιατρούς και Πνευμονολόγους. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
  • Η Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία με αίσθημα ευθύνης σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο όπως η πανδημία του COVID-19, προσφέρει για τους επόμενους 3 μήνες, δωρεάν στους πολίτες της χώρας μας, Ψυχιατρική κάλυψη για θέματα που αφορούν την επιδημία και τις ψυχιατρικές επιπλοκές της, με τη χρήση του λογισμικού τηλεϊατρικής της Melapus, της αναγνωρισμένης πλατφόρμας τηλεψυχιατρικής στην Ευρώπη. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
Μιλώντας για τον Κορωνοϊό
  • ΜΑΚΑΤΟΝ, πληροφορίες για τον Κορωνοϊό, σε ένα αρχείο PDF.
  • ΕΔΩ θα βρείτε πληροφορίες για τον COVID-19 σε προσβάσιμες μορφές, για τα άτομα με αναπηρία (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και πολίτες)
  • Μια ιστορία για τον Κορωνοϊό της MANUELA MOLINA (www.MINDHEART.CO), σε μετάφραση από την Χαρά Σφέτσα. Εκτυπώστε την και διαβάστε την μαζί με το παιδί σας, ζητώντας του να απαντήσει στα ερωτήματα που τίθενται, αλλά και να  ζωγραφίσει απαντώντας.
  • Μια Κοινωνική Ιστορία για τη διαχείριση του θέματος του κορωνοϊού, ως εργαλείο για την αντιμετώπιση της πανδημίας, σε παιδιά με αυτισμό και άλλα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Δημιουργοί: Γελαστοπούλου Μαρία (Σύμβουλος Β’ ΙΕΠ), Αβδίκου Χριστίνα (Εικονογράφηση)
  • Η Carol Grey έχει δημιουργήσει μια κοινωνική ιστορία για τους κορωνοϊούς και τις πανδημίες. Η κοινωνική ιστορία χρησιμοποιεί μεγάλες εικόνες και παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις πανδημίες και τους ιούς εν γένει (πηγή: https://edpsy.org.uk/blog/2020/coronavirus-covid-19-information-for-children-families-and-professionals/)
  • Κορωνοϊός: Δεν φοβόμαστε, Προστατευόμαστε! Ασπίδα μας, η γνώση! Πώς προστατευόμαστε από τον Κορωνοϊό; Οδηγίες προσαρμοσμένες με τη μέθοδο Easy to Read, σε μια Κοινωνική Ιστορία των συντελεστών: Γελαστοπούλου Μαρία (Σύμβουλος Β’ ΙΕΠ), Παπαμιχαλοπούλου Έρη, MΕd (Ειδική Παιδαγωγός), Αβδίκου Χριστίνα (Εικονογράφηση), Κομνηνού Δήμητρα (Γραφιστική Επιμέλεια)
  • Γίνε ο μαχητής κατά του κορωνοϊού. Ένα βιβλίο από την Songju Ma Daemicke. Η αφήγηση και η εικονογράφηση έγινε από την Helen H. Wu. Η μετάφραση του βιβλίου στα ελληνικά έγινε από τη Νικολέτα Ζαμπάκη
  • Συμβουλές Ψυχικής Υποστήριξης για Παιδιά εν μέσω απομόνωσης λόγω COVID-19. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ το video
  • Κορωνοϊός (COVID-19): Οδηγίες Ψυχολογικής Υποστήριξης των Πολιτών από τον ΕΟΔΥ
  • Προτάσεις για την ψυχολογική υποστήριξη οικογενειών και παιδιών κατά τη διάρκεια της παραμονής στο σπίτι, από το Εργαστήριο Ψυχολογικής Υποστήριξης, ΕΚΠΑ. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ και ακόμη ένα αρχείο ΕΔΩ
  • Συμβουλές στους γονείς για την πανδημία από την Διεθνή Ψυχαναλυτική Ένωση
  • Η ανησυχία και το άγχος αποτελούν συνηθισμένα προβλήματα ακόμα και σε καλές περιόδους της ζωής μας και, όταν παίρνουν τον έλεγχο, μας κατακλύζουν. Έχει διαμορφωθεί από τα Εργαλεία Ψυχολογίας ένας ελεύθερος οδηγός, για να μπορέσετε να διαχειριστείτε την ανησυχία και το άγχος σε αυτή την περίοδο αβεβαιότητας. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
  • Κατευθύνσεις και τρόποι διαχείρισης των ψυχικών επιπτώσεων από την επιδημία Covid-19, από τον ΕΟΔΥ και την Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
  • Οδηγός διαδικτυακής θεραπείας/συμβουλευτικής για ειδικούς ψυχικής υγείας. Η επιμέλεια του οδηγού έγινε από τους: Μαρία Καραπατσιά, Κωνσταντίνα Μυλωνά, Ευαγγελία Ξηρού και Φραγκίσκο Γονιδάκη
Υποστηρικτικά videos
  • “Μα τι είναι αυτός ο κορωνοϊός; Γιατί όλος ο κόσμος τρομάζει όταν ακούει για τον κορωνοϊο; Δεν μπορούμε να βγούμε έξω να παίξουμε!”, αναρωτιέται το γκρι picou picou. Tο κόκκινο picou picou απαντάει στις ερωτήσεις του, εξηγεί με απλά και κατανοητά για τα παιδιά λόγια τι είναι ο κορωνοϊός και τι πρέπει να κάνουμε όλοι, μικροί και μεγάλοι. ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO ΕΔΩ
  • #μενουμεσπιτι – Οδηγίες για τα παιδιά. Ένα VIDEO σχετικό με τον κορωνοϊό, που απευθύνεται στα παιδιά
  • Τι είναι ο κορωνοϊός και τι πρέπει να κάνουμε; VIDEO που εξηγεί στα παιδιά τι είναι ο ο κορωνοϊός και η ασθένεια που προκαλεί (με ελληνικούς υποτίτλους)
  • Ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους: “The Giving Tree” – Shel Silverstein – “Το δέντρο που έδινε” του Σελ Σιλβερστάιν, στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO ΕΔΩ
  • Τα παιδιά “μένουν σπίτι μαζί” και με τους εκπαιδευτικούς τους χρωματίζουν τον κόσμο τους. Ιδρύτριες του έργου: Μαρίνα Ζαχαρία – Αριάδνη Ευαγγελοπούλου Δημιουργός Βίντεο: Μαρίνα Ζαχαρία (https://twinspace.etwinning.net/)
  • VIDEO με ασκήσεις ενδυνάμωσης κοιλιακών και ραχιαίων και άσκηση αερόβιας αντοχής σε άτομο με αυτισμό, από την Κάτια Ορφανού
  • Άσκηση και αυτισμός. VIDEO με 3 ασκήσεις στη φύση που αφορούν στην φυσική κατάσταση των ατόμων με αυτισμό, στοχεύοντας στην αερόβια αντοχή του ατόμου, την εξάσκηση του ρυθμού, τη δυναμική ισορροπία και τον απλό χρόνο αντίδρασης, από την Κάτια Ορφανού
ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΟΥΣΕΙΑ:

ΑΛΛΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΕΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ:

  • Το Κέντρο Ψηφιακής Γεωγραφικής Εκπαίδευσης digital-earth ιδρύθηκε στις 08/06/2012 μετά από έγκριση της επιτροπής αξιολόγησης του digital-earth.eu Centre of Excellence του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Digital-earth (Comenius Network project). Υπεύθυνος λειτουργίας του Κέντρου είναι ο Αναπληρωτής Καθηγητής του ΠΤΔΕ, ΑΠΘ, Νίκος Λαμπρινός με συνεργάτιδα την Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Γεωγραφίας του Παν/μίου Αιγαίου Κατερίνα Κλωνάρη. Η έδρα του Κέντρου είναι το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Παράρτημα του Κέντρου λειτουργεί στο Τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Λέσβο
  • e-Book Παραμύθια σε μορφή pdf, αλλά και e-Book Παραμύθια με αφήγηση. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
  • Online Βιβλιοθήκες όπου ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να ξεφυλλίσει και να διαβάσει βιβλία τα οποία θα μπορεί να κατεβάσει ελεύθερα
Ιστοσελίδα 1ου ΚΕΣΥ Α΄ Θεσσαλονίκης: http://1kesy-a.thess.sch.gr/index.php

 Δείτε επίσης

2ο ΚΕΣΥ Γ΄ Αθήνας: Εξ αποστάσεως πληροφόρηση και υποστήριξη των οικογενειών και των εκπαιδευτικών
Οδηγοί: Γραμμές υποστήριξης-έγγραφα-αιτήσεις-προνοιακά/αναπηρικά επιδόματα
Μένουμε σπίτι-Ψυχαγωγία: Kαι κοινωνικές ιστορίες-Παράθεση θεματικών συνδέσμων (links)
Κοινωνικές Ιστορίες-κορονοϊός: Τι είναι-Πώς προστατευόμαστε-Για παιδιά και για μεγάλους | Video
Συμβουλευτική και Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη γονέων-μαθητών από Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό
2ο ΚΕΣΥ Α Θεσσαλονίκης: Ψυχοσυναισθηματικές Προτάσεις-Υποστηρικτικό υλικό

Πριν φύγετε

Οδηγός υποστήριξης παιδιών εν μέσω πανδημίας κορονοϊού από το ΚΕΣΥ Αργολίδας
Οδηγός ψυχικής ανθεκτικότητας εν μέσω πανδημίας κορονοϊού
Ψυχολογική υποστήριξη ΚΕΣΥ για κορονοϊό: ΚΕΣΥ Φθιώτιδας-1ο Αχαίας-Κεφαλληνίας
ΚΕΣΥ Πιερίας: Σύντομος οδηγός υποστήριξης γονέων και παιδιών εν μέσω πανδημίας κορονοϊού
Μένουμε σπίτι συνδεδεμένοι: Ψυχολογική υποστήριξη οικογενειών, παιδιών και εφήβων
Κορονοϊός-COVID-19: Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης 1ου ΚΕΣΥ Ανατολικής Αττικής
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση