Σάββατο, 18 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αξιολόγηση-Απαντήσεις σε ερωτήσεις: Ενημέρωση από τον ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αξιολόγηση-Απαντήσεις σε ερωτήσεις: Ενημέρωση από τον Σύλλογο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΕΠΕΑ) Κεντρικής Μακεδονίας.

Αξιολόγηση-Απαντήσεις σε ερωτήσεις

Συντριπτική είναι η συμμετοχή στην απεργία/αποχή από την αξιολόγηση, των νεοδιόριστων συναδέλφων σε διάφορες περιοχές της χώρας, σύμφωνα με Ανακοίνωση του ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας, ο οποίος παραθέτει ενημέρωση για την αξιολόγηση και “Ερωτήσεις – απαντήσεις” σχετικά μ αυτήν.

“Συνέχεια λαμβάνουμε μηνύματα για την αύξηση του ποσοστού ΕΕΠ-ΕΒΠ – εκπαιδευτικών, που αρνούνται να μπουν στην διαδικασία της αξιολόγησης, από πόλεις που ξεκίνησαν αργότερα την όλη διαδικασία και παρά τον «ζήλο» των «αξιολογητών»”, αναφέρει ο Σύλλογος ΕΕΠ και ΕΒΠ της Κεντρικής Μακεδονίας, επισημαίνοντας πως συμμετοχή σε υψηλά ποσοστά υπάρχει στην Αττική, στις Κυκλάδες (ούτε το 10% δεν έχει δεχτεί αξιολογητή), στη Θεσσαλία, τη Κρήτη (95%), Στερεά, Δυτική, Βόρεια Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον Σύλλογο

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και από τις υπόλοιπες περιοχές, όπου εκκινήθηκε σε πρώτη φάση η διαδικασία, την Πελοπόννησο και τα νησιά του ΝΑ Αιγαίου. Ενδεικτική για την ισχνή συμμετοχή είναι η σιωπή, του κατά τα άλλα λαλίστατου ΥΠΑΙΘ και των φιλικά προσκείμενων του ΜΜΕ. Οι εγκύκλιοι του γ.γ. Κόπτση που ορίζουν εκ νέου προθεσμίες αποδεικνύουν πως η διαδικασία δεν προχωρά με την προσδοκούμενη για το ΥΠΑΙΘ ταχύτητα και πως προσκρούει στη σθεναρή αντίσταση όλου του εκπαιδευτικού κόσμου.

Η μαζική, δυναμική στάση των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ-εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στις στάσεις εργασίας που έχει προκηρύξει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ-ΔΟΕ-ΟΛΜΕ δίνουν για μια ακόμη φορά ένα ηχηρό χαστούκι ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ, να κατηγοριοποιήσει σχολεία, μαθητές, συναδέλφους και να κάνει την παιδεία πανάκριβο εμπόρευμα. Θέλουμε να τονίσουμε σε όλους/λες ότι ποτέ δεν είναι αργά για να σταματήσετε την διαδικασία της αξιολόγησης. Δεν παίζει κανένα ρόλο εάν έχετε ήδη ξεκινήσει, έχετε κάνει μια συνάντηση τύπου «γνωριμίας» όπως συνήθως λένε οι αξιολογητές ή έχετε κάνει κάποια ανάρτηση στην πλατφόρμα. Δηλώστε τώρα απεργία/αποχή και είστε καλυμμένοι.

΄Οσο νωρίτερα γίνει αυτό βέβαια τόσο καλύτερα για το συλλογικό αγώνα για την καλύτερη συσπείρωσή μας για να φαίνεται πιο καθαρά η αντίσταση και θέση μας. Η κάλυψη από την δήλωση έχει την ίδια ισχύ όποτε και να την υπογράψετε.

Εν κατακλείδι 

· Υπογράφουμε όλοι, μόνιμοι και νεοδιόριστοι την απεργία – αποχή, που έχουν προκηρύξει ΠΟΣΕΕΠΕΑ-ΔΟΕ–ΟΛΜΕ, καταθέτουμε τη δήλωση το πρωτόκολλο του κάθε σχολείου.

· Αφήνουμε τους αξιολογητές έξω από το σχολείο-ΚΕΔΑΣΥ, αξιοποιώντας την απόφαση των Ομοσπονδιών για 3ωρες στάσεις εργασίας.

· Απαντάμε αποφασιστικά στις απειλές, στην τρομοκρατία και τα fake news που διακινούνται για δήθεν επιπτώσεις σε όλους όσοι συμμετέχουν στη συλλογική απόφαση του κλάδου.

Ακολουθούν οι Ερωτήσεις – Απαντήσεις

1) ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχω μόνο δύο φορές δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση; Στην συνέχεια υπάρχει περίπτωση να κριθώ ανεπαρκής και να απολυθώ;

Σε καμία περίπτωση η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, συνολικά η συνδικαλιστική δράση, δε συνεπάγεται αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε ξεκάθαρα: ο σύμβουλος – αξιολογητής, σε περίπτωση μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή και σε καμία περίπτωση ότι ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που θέτουν το εξής ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.

2) ΕΡΩΤΗΣΗ: Να κάνω τη διαδικασία, παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω; Αρκετά έκατσα σαν αναπληρωτής/αναπληρώτρια και δόκιμη/ος νεοδιόριστη/ος.

Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. α) Και να ολοκληρωθεί η Α’ φάση (Α1) ΔΕ θα εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία (Α2 και Β). Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό. β) Η υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών δε θα έχει σαν αποτέλεσμα να γίνουν μόνιμοι οι δόκιμοι, αλλά να γίνουμε τελικά όλοι, δόκιμοι, εις το διηνεκές! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε 2 και 4 χρόνια αντίστοιχα! Κανείς λοιπόν να μην παραπλανηθεί από τα ωραία λόγια και τις υποσχέσεις του ΥΠΑΙΘ (“έλα μωρέ, τυπικό είναι, να τελειώνουμε”). Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, τότε θα αρχίσουν οι πιέσεις του τύπου: “μα καλά, είναι δυνατόν να είναι όλοι άριστοι”; Και τελικά αν περάσει η αξιολόγηση δε θα υπάρχει μονιμότητα για κανέναν εκπαιδευτικό, έχει αποδειχτεί στις χώρες που εφαρμόστηκε.

3) ΕΡΩΤΗΣΗ: Θέλω να πάρω μέρος στην Απεργία-Αποχή, αλλά θα μπω στο στόχαστρο, όταν τελικά περάσει η αξιολόγηση.

Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.ά.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη Με τη δύναμη του συλλογικού αγώνα, έχουμε καταφέρει να ρίξουμε στο κενό τόσες και τόσες προσπάθειες να περάσει η αξιολόγηση. Επίσης, η συνδικαλιστική δράση δεν αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης, ούτε καν τυπικά με βάση την σχετική Υπουργική Απόφαση. Κάτι τέτοιο, θα ισοδυναμούσε με τυπική παραβίαση του συνταγματικού δικαιώματος της Απεργίας. Με το ίδιο σκεπτικό, στην επόμενη φάση αξιολόγησης, ένας/μία εκπαιδευτικός θα μπορεί να αξιολογηθεί αρνητικά, επειδή πήρε μέρος ακόμα και σε μία 24ωρη Απεργία! Το δικαίωμα μας να αγωνιζόμαστε και η ελεύθερη συνδικαλιστική δράση είναι κεκτημένα με σκληρούς αγώνες και δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να τα αμφισβητήσει ή να τα απαξιώσει!

4) ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει χρονικό όριο στο οποίο μπορώ να παραμείνω δόκιμος/δόκιμη; Αν παρέλθει, απολύομαι;

Φυσικά και όχι! Άλλωστε, με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και προκειμένου να εκβιάσει τους νεοδιόριστους συναδέλφους μας, ήδη οι νεοδιόριστοι του 2020 κλείνουν τρία χρόνια σαν δόκιμοι. Παρά τις διατάξεις του Υ.Κ. για μονιμοποίηση αυτόματα μετά το πέρας της διετίας. Επίσης, όπως αναφέρουμε και παραπάνω, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες νεοδιόριστοι, θα παραμείνουν δόκιμοι, αφού δεν αρκεί η ολοκλήρωσης της 1ης φάσης της διαδικασίας (Α1). Αδιαπραγμάτευτο αίτημά μας είναι εδώ και τώρα η μονιμοποίηση όλων των συναδέλφων του 2020 και του 2021 πλέον και θα το πετύχουμε πραγματικά μόνο με την αποτροπή της αξιολόγησης!

5) ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει κάποια επίπτωση στη μισθολογική εξέλιξη και στις μεταθέσεις ή τις οργανικές σχέσεις αν συμμετέχω στην απεργία αποχή;

Φυσικά και όχι! Καμία σχέση δεν έχει με όλα αυτά, καθώς η Απεργία αποχή αποτελεί νόμιμο δικαίωμα και συνταγματικά κατοχυρωμένο χωρίς να σχετίζεται με πειθαρχικές ποινές.

6) ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει κάποια οικονομική επιβάρυνση στην μη συμπλήρωση ηλεκτρονικής πλατφόρμας;

Δεν υπάρχει περικοπή μισθού στην μη συμπλήρωση της πλατφόρμας και καλύπτεται από την απεργία αποχή. Η μόνη περίπτωση οικονομικής επιβάρυνσης είναι η 3ωρη στάση εργασίας.

7) ΕΡΩΤΗΣΗ: Μπορεί να μπει κάποιος απροειδοποίητα στο σχολείο και να μου ζητήσει να με αξιολογήσει χωρίς κανονισμένο ραντεβού;

ΠΟΤΕ, δεν μπορεί να συμβεί αυτό, αν και έχει συμβεί σε αρκετές περιπτώσεις ως τώρα. Οφείλει ο διευθυντής να ενημερώσει πρώτα τους νεοδιόριστους για την παρουσία του σύμβουλου – αξιολογητή στο σχολείο και να έχει προηγηθεί συνεννόηση για κάποιο ραντεβού.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Η προώθηση της αξιολόγησης αποτελεί οδηγία της ΕΕ σε όλες τις χώρες -με ή χωρίς μνημόνια, με ή χωρίς ελλείμματα και χρέη και ως στόχο θέτει να μετατραπούν τα σχολεία σε αυτοχρηματοδοτούμενες μονάδες που θα λειτουργούν με ευθύνη των εκπαιδευτικών και των γονιών ακόμη και για την εξεύρεση των αναγκαίων χρημάτων.

Δίνουμε τη μάχη παντού σε όλα τα σχολεία, για ισότιμα σχολεία παντού, με το κεφάλι ψηλά!

ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ! Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΑΣ! ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!

Δείτε σχετικά

ΣΕΒΕΠΕΑ Θεσσαλίας για Συμβούλους αξιολογητές: Δεν είναι συνάδελφοι, είναι εντολοδόχοι-Απαράδεκτο να εμφανίζονται ως ‘’φίλοι’’ 

Οδηγός ακύρωσης της αξιολόγησης: Αναλυτικές Ερωτήσεις και Απαντήσεις για τη διαδικασία 

Ατομική αξιολόγηση: Βασικά βήματα και απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα 

ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Κήρυξη 3ωρων στάσεων εργασίας έως Τετάρτη 31.05.2023 για την αξιολόγηση 

Οδηγίες ΣΕΕΠΕΑ Στερεάς για απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση των νεοδιόριστων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Διαμαρτυρία για διαδικτυακή αξιολόγηση: Ανακοίνωση ΣΕΕΠΕΑ Αττικής και Συλλόγων εκπαιδευτικών 

Διακοπή της αξιολόγησης από όλες τις Δ/νσεις Εκπ/σης ζητά ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής-Σε κάποιες οι διαδικασίες σταμάτησαν 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση