Διαφωνίες για άνοιγμα σχολείων: Τριών κορυφαίων Ελλήνων επιστημόνων, σύμφωνα με ανακοίνωση του Παρατηρητηρίου για την Παιδεία του ΣΥΡΙΖΑ.
Διαφωνίες για άνοιγμα σχολείων
Η Ανακοίνωση του Παρατηρητηρίου
Ο Στυλιανός Αντωναράκης, γενετιστής, ομότιμος καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης, πρώην διευθυντής του ελβετικού Ινστιτούτου Γενετικής και Γενωμικής iGE3 και πρώην πρόεδρος της επιτροπής γενετικής της Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας, σημειώνει πως:
«Σαν γενετιστής που είμαι, δεν μπορώ να έχω υπεύθυνη γνώμη για το άνοιγμα των σχολείων. Οι ειδήμονες σ’ αυτό είναι οι επιδημιολόγοι και οι ιολόγοι. Η «ανεύθυνη» όμως γνώμη μου είναι πως το άνοιγμα των σχολείων μπορεί να θεωρηθεί σαν πείραμα που θέλει συνεχή επιτήρηση. Καθημερινή και σχολαστική αξιολόγηση των δεδομένων, και λήψη μέτρων ανάλογα με την εξέλιξη της επιδημίας. Θα προτιμούσα να υπάρχει η δυνατότητα tests (για τον ιό και τα αντισώματα) για όλους, έτσι ώστε να είχαμε τη δυνατότητα μιας ελεγχόμενης και όχι τυφλής επαναφοράς στην ανοιχτή ζωή».
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Γιώργος Παυλάκης, μέλος του Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου των ΗΠΑ επικεφαλής του τμήματος Ανθρώπινων Ρετροϊών, αναφέρει:
«Λάθος να ανοίξεις οτιδήποτε σε αυτή την συγκυρία χωρίς να έχεις ισχυρή ικανότητα τεστ PCR και αντισώματα, και ομάδες άμεσης δράσης και ΙΧΝΗΛΑΤΗΣΗΣ. Τεστ όχι για όλους, όπου χρειάζεται. Δεν μπορείς να το κάνεις κάθε μέρα, αλλά συχνά! Χωρίς αυτά η αναζωπύρωση της επιδημίας είναι περίπου σίγουρη, εκτός αν μας βοηθήσει η άπλα του καλοκαιριού».
Αντίστοιχα, η Αθηνά Λινού, καθηγήτρια Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Harvard, αλλά και καθηγήτρια του Σωτήρη Τσιόδρα, δήλωσε σε πρόσφατη τηλεοπτική της συνέντευξη πως «επιδημιολογικά, το άνοιγμα των σχολείων είναι ένας κίνδυνος του οποίου δεν ξέρουμε το μέγεθος», τονίζοντας παράλληλα ότι το μάθημα για τα παιδιά θα είναι μόλις για 10 μέρες. Παράλληλα, επεσήμανε πως:
«η απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων είναι εν μέρει με επιστημονική γνώση και εν μέρει πολιτική με κοινωνικό-οικονομικά κριτήρια. Είναι ένα δίλημμα η πρόκληση με το τι κάνουμε με τα σχολεία σε περιόδους κρίσεις. Πρέπει να επιλέξεις μεταξύ δύο πραγμάτων. Την πλήρη ασφάλεια των σχολείων ή την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Είναι μεγάλο το δίλημμα. Μας δίνεται η ευκαιρία να αναπτύξουμε και να βελτιώσουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση».
Δείτε επίσης
Επαναλειτουργία Δημοτικών: Τέλη Μαΐου η απόφαση
Τσιόδρας για αναστολή ανοίγματος σχολείων στη Γερμανία: Κάθε χώρα πορεύεται ανάλογα με τα δεδομένα της
Επιστροφή καθηγητών στα σχολεία Τετάρτη 6 Μαΐου: Εγγραφο
Διευθυντές σχολικών μονάδων: Προσωπικό καθαριότητας πλήρους απασχόλησης παντού
Σχέδιο ανοίγματος σχολείων: Οχι τα Ειδικά-12.06 λήξη έτους-Πιθανά 01.09 η νέα χρονιά-Πανελλαδικές 15.06
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/diafwnies-gia-anoigma-sxoleiwn-3-korufaiwn-ellinwn-epistimonwn-anakoinwsi-syriza/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.