Τρίτη, 21 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και προσωπικά δεδομένα: Ερώτηση με Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και προσωπικά δεδομένα: Ερώτηση με Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) στη Βουλή από τους Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλη και Μ. Τζούφη.

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και προσωπικά δεδομένα

Ερώτηση και Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) προς την Υπουργό Παιδείας Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως κατέθεσαν ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και η αναπληρώτρια Τομεάρχης Μερόπη Τζούφη με θέμα:

“Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να υλοποιηθεί από το υπουργείο Παιδείας χωρίς την εμπλοκή ιδιωτικής εταιρίας. Κίνδυνοι για την προστασία των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων”.

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζουν πως:
  • Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση επιλέχθηκε ως λύση ανάγκης μετά την απόφαση να ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων.
  • Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέδειξε μέχρι σήμερα τεράστια ολιγωρία και παροιμιώδη ανικανότητα στην οργάνωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  • Υπήρξαν τεράστιες καθυστερήσεις στις εγγραφές εκπαιδευτικών και μαθητών, επειδή δεν ενισχύθηκε εγκαίρως η δικτυακή υποδομή.
  • Πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές δυσκολεύονται να οργανώσουν σωστά το ψηφιακό τους μάθημα.
Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν

«Αναφερόμαστε στον τεχνολογικό φορέα του υπουργείου Παιδείας ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» που λειτουργεί το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το Φωτόδεντρο, το myschool, το e-me, στο ΙΕΠ (που υπό τη νέα του διοίκηση λάμπει διά της απουσίας του), στο ΕΔΥΤΕ που παρέχει και μπορεί να παράσχει ακόμα μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ στα δίκτυα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. 

Στόχος, πρέπει να είναι η λειτουργία 200.000 ψηφιακών τάξεων στο σύνολο του εκπαιδευτικού μας συστήματος».

Επίσης αναφέρουν πως:

“Είναι προφανές ότι αυτή η επιλογή και όχι η προσφυγή σε αμφίβολης ποιότητας και ασφάλειας εργαλεία του ιδιωτικού τομέα είναι η επωφελέστερη εκπαιδευτικά λύση και βέβαια πολύ πιο οικονομική σε βάθος χρόνου, καθώς με τον τρόπο αυτό αξιοποιούνται και αναβαθμίζονται υποδομές, δίκτυα και ανθρώπινο δυναμικό στα οποία το δημόσιο επένδυσε εκατομμύρια ευρώ”.

“Πολύ περισσότερο όταν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση λαμβάνει χώρα μεγάλης έκτασης επεξεργασία προσωπικών δεδομένων των μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.

H γενικευμένη αποθήκευση των αρχείων και των στοιχείων οικιακού διαδικτυακού πρωτοκόλλου (IP), η χρήση καμερών και άλλων τεχνικών μέσων, γεννά σοβαρά ερωτήματα για την προστασία των προσώπων αυτών”.

Οι Τομεάρχες Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την Υπουργό Παιδείας

1. Aναφορικά με την επιλογή του συστήματος Webex Meetings ως ψηφιακού εργαλείου στο πλαίσιο παρεχόμενης τηλεκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

“Μέσα από ποια διαδικασία αποφάσισε να αποκλείσει τους δημόσιους φορείς που εποπτεύει από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πώς τεκμηριώνει την απόφασή της αυτή;”.

2. Οσον αφορά στη διασφάλιση και την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.

“Το ΥΠΑΙΘ έχει προβεί και ολοκληρώσει τη διαδικασία συμμόρφωσης με το νέο Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων ΕΕ679/2016 αλλά και με το νόμο 4624/2019 (GDPR);”.

Eπιπλέον,

ζητούν να προσκομιστούν στο σύνολό τους τα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι το Υπουργείο διερεύνησε τη δυνατότητα των δημοσίων φορέων που εποπτεύει αλλά και ευρύτερα, να αναλάβουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση και τι απάντησαν οι φορείς αυτοί.

Δείτε την Ερώτηση για τα Προσωπικά Δεδομένα

 Δείτε επίσης

Μαθαίνουμε στο σπίτι-Μένουμε σπίτι: Απολογισμός 13 Μαρτίου-13 Απριλίου 2020
ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: “Θα είναι σαν να έχεις internet, αλλά δε θα έχεις”
ΚΙΝΑΛ για καταγραφή αναγκών σε λάπτοπ: Oταν η ανευθυνότητα του Yπουργείου Παιδείας καταρρέει σε μία ημέρα
Ζαχαράκη: Εξετάζεται το ενδεχόμενο της μη διεξαγωγής προαγωγικών εξετάσεων
Κεραμέως για λάπτοπ και τάμπλετ: Ο Διευθυντής του σχολείου θα μπορεί να τα δανείζει σε εκπαιδευτικούς ή μαθητές
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση