Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκθέσεις αξιολόγησης: 13.000 σχολεία υπέβαλαν με πάνω από 500 “φασόν”, σύμφωνα με δημοσίευμα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκθέσεις αξιολόγησης: 13.000 σχολεία έχουν υποβάλει-Πάνω από 500 “φασόν”-“Προχώρησε η αξιολόγηση” σύμφωνα με δημοσίευμα της “Καθημερινής”.

Εκθέσεις αξιολόγησης

Περίπου 13.000 σχολεία έχουν υποβάλει εκθέσεις αξιολόγησης και πάνω από 500 Σύλλογοι Διδασκόντων αποδείχθηκε ότι κατέθεσαν προδιαμορφωμένη έκθεση “φασόν” ή με ελλιπή τα ουσιώδη στοιχεία, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων τα οποία επικαλείται δημοσίευμα της “Καθημερινής”.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα

“Με συντριπτική συμμετοχή των σχολείων ολοκληρώθηκε η προθεσμία για την υποβολή των εκθέσεων αξιολόγησης.

Λίγοι σύλλογοι διδασκόντων αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία.

Φέρεται να μην έλειψαν και πρωτοβουλίες που ευτελίζουν τον ρόλο των συνδικαλιστών και πρωτίστως των εκπαιδευτικών. 

Η ΔΟΕ επέλεξε, για μία ακόμη φορά, τη δικαστική οδό κατά της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Συγκεκριμένα,

στο πλαίσιο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, οι σύλλογοι διδασκόντων έπρεπε να καταθέσουν στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) εκθέσεις αποτίμησης του έργου την προηγούμενη σχολική χρονιά 2020-2021 και σχέδια δράσης πάνω σε οκτώ άξονες για την τρέχουσα, όπως ορίζει η νομοθεσία (ν. 4692/2020 και ν. 4823/2021).

Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ αντέδρασαν με κινητοποιήσεις, ωστόσο η απεργία – αποχή από τη διαδικασία της αξιολόγησης που κήρυξαν, κρίθηκε παράνομη.

Μάλιστα, το διοικητικό συμβούλιο της ΔΟΕ είχε συντάξει κείμενα «φασόν» προς τους συλλόγους διδασκόντων, ώστε εάν το αποφασίσουν να τα καταθέσουν στη σχετική πλατφόρμα του ΙΕΠ.

Την Παρασκευή ολοκληρώθηκε η σχετική προθεσμία

που δόθηκε στους συλλόγους διδασκόντων να καταθέσουν τις σχετικές εκθέσεις. Από την πλευρά του υπουργείου αναφέρθηκε ότι περίπου 13.000 σχολεία έχουν υποβάλει εκθέσεις αξιολόγησης. Την ίδια στιγμή, πάνω από 500 σύλλογοι διδασκόντων αποδείχθηκε ότι κατέθεσαν έκθεση «φασόν» ή με ελλιπή τα ουσιώδη στοιχεία.

Στελέχη του υπουργείου Παιδείας, διευθυντές Εκπαίδευσης, μιλώντας στην «Κ» ανέφεραν ότι «συνδικαλιστές πήγαιναν σε σχολεία και επιτίθεντο σε όσους εκπαιδευτικούς ήταν υπέρ της αξιολόγησης.

Οι συνδικαλιστές υποστήριζαν πως

όποιο σχολείο δεν περάσει τη βαθμολογική βάση της αξιολόγησης δεν θα έχει χρηματοδότηση, χάνοντας ακόμη και τα στοιχειώδη όπως το πετρέλαιο, θα συγχωνευθεί με κάποιο άλλο, και ότι θα απολυθούν εκπαιδευτικοί».

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι συνδικαλιστές δημιουργούσαν κλίμα φόβου στους εκπαιδευτικούς και αυτό εντάθηκε τις τελευταίες ημέρες.

Μάλιστα υπήρξαν καταγγελίες διευθυντών ότι

συνδικαλιστές άσκησαν πιέσεις ώστε οι σύλλογοι διδασκόντων να αλλάξουν την έκθεση αξιολόγησης που είχαν υποβάλει (καταθέτοντας αντ’ αυτής μια έκθεση «φασόν»), καθώς οι σύλλογοι διδασκόντων είχαν το σχετικό δικαίωμα έως και χθες.

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες όλο το προηγούμενο διάστημα αρνούνται ότι υιοθετήθηκαν πρακτικές εκφοβισμού των εκπαιδευτικών, υποστηρίζοντας ότι πάντοτε οι συνδικαλιστές παρουσιάζουν τις πολιτικές συνέπειες της αξιολόγησης.

Το διοικητικό συμβούλιο της ΔΟΕ

με χθεσινή απόφασή του προχώρησε «στην υποβολή μηνυτήριας αναφοράς κατά παντός υπευθύνου, για όλες τις παράνομες ενέργειες στις οποίες έχει καταφύγει η πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας, συμπαρασύροντας και στελέχη της εκπαίδευσης, προκειμένου να εφαρμόσει με τον στρεβλό τρόπο που η ίδια αντιλαμβάνεται την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση  των σχολικών μονάδων». Την απόφαση ψήφισαν τα μέλη της ΔΑΚΕ, της παράταξης της αξιωματικής αντιπολίτευσης, και ένα μέλος παράταξης που τοποθετείται στην εξωκοινοβουλευτική Αριστερά”.

Δείτε επίσης

Μήνυση ΔΟΕ στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για παράνομες ενέργειες στο πλαίσιο εφαρμογής της αξιολόγησης
Αντίγραφα εκθέσεων εσωτερικής αξιολόγησης ζητά η ΔΟΕ να κατατίθενται από Δ/ντές στους Συλλόγους Διδασκόντων
ΙΕΠ: Οδηγός Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας με νέες προθεσμίες
Εξώδικο ΔΟΕ σε Υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως και Γενικό Γραμματέα Α. Κόπτση

Πριν φύγετε

 Αναγνώριση προϋπηρεσίας νεοδιόριστων: Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες-Σε δύσκολη θέση οι εκπαιδευτικοί
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση