Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επαναφοίτηση σε Νηπιαγωγείο 2023-24: Εγκύκλιος με τη διαδικασία και παράθεση νομοθεσίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επαναφοίτηση σε Νηπιαγωγείο 2023-24: Εγκύκλιος με τη διαδικασία και παράθεση νομοθεσίας από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Επαναφοίτηση σε Νηπιαγωγείο 2023-24

Σχετικά με τη διαδικασία επαναφοίτησης μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023- 24, κοινοποίησε έγγραφο – υπ. αριθμ. πρωτ. Φ.7/ΦΔ/10858/Δ1/31-1-2023 – το ΥΠΑΙΘ, στο οποίο παρατίθεται η κείμενη νομοθεσία για την επανάληψη φοίτησης, με την επισήμανση να ενημερωθούν τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που κρίνεται ότι έχουν ανάγκη επαναφοίτησης στο Νηπιαγωγείο, ώστε να καταθέσουν εγκαίρως αίτημα προς το Νηπιαγωγείο.

Δείτε το έγγραφο ΕΔΩ

Αναλυτικά το περιεχόμενο του εγγράφου

ΘΕΜΑ: «Διαδικασία επαναφοίτησης μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023- 24»

Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με την παρ. 4α του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109, διορθ. σφ. Α 112) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α’ 25), οι εγγραφές μαθητών/τριών στο νηπιαγωγείο γίνονται αποκλειστικά από 1 έως 20 Μαρτίου του προηγούμενου διδακτικού έτους.

Για την επανάληψη φοίτησης, σύμφωνα με τις παρ.7 και 8, του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109, διορθ. σφ. Α’ 112) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 1δ του άρθρου 23 του ν.4559/2018 (Α’ 142), ισχύουν τα εξής:

«7. Επανάληψη φοίτησης στο νηπιαγωγείο για ένα (1) ακόμη έτος μπορεί να γίνει με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων, όταν βεβαιώνεται με γνωμάτευση ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή σχετική βεβαίωση του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης ή του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου νηπιαγωγών ότι ο μαθητής παρουσιάζει σοβαρές δυσκολίες για να παρακολουθήσει την Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου.» «8. Σε κάθε περίπτωση δεν εγγράφεται ούτε δύναται να επαναφοιτήσει στο νηπιαγωγείο μαθητής που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ή επαναφοίτησης έχει συμπληρώσει την ηλικία των επτά (7) ετών».

Οι Διευθυντές/ντριες- Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων παρακαλούνται όπως ενημερώσουν τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που κρίνεται ότι έχουν ανάγκη επαναφοίτησης στο νηπιαγωγείο να καταθέσουν εγκαίρως αίτημα προς το νηπιαγωγείο, προκειμένου να εξεταστεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Επίσης, καλούνται οι Συντονιστές/τριες Εκπαιδευτικού Έργου και οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών, οι Συντονιστές/τριες Εκπαιδευτικού Έργου και οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης και τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. όπως προβούν στον απαραίτητο προγραμματισμό των ενεργειών τους, προκειμένου να συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας όπου απαιτείται.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι επανάληψη φοίτησης στο νηπιαγωγείο εφαρμόζεται και όταν ισχύουν οι προβλέψεις της παρ. 5 του άρθρου 13 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109, διορθ. σφ. Α΄ 112), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. ε) του άρθρου 204, του ν. 4610/2019 (Α’ 70),

«5. Αν οι απουσίες του μαθητή του νηπιαγωγείου υπερβαίνουν τις εκατό (100) ανά διδακτικό έτος, η βεβαίωση φοίτησης για την εγγραφή στην Α΄ Δημοτικού χορηγείται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών. Σε αντίθετη περίπτωση ο μαθητής επαναλαμβάνει τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο. Παιδιά που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 8 του άρθρου 6 εγγράφονται υποχρεωτικώς στο δημοτικό.».

Δείτε επίσης

Συζήτηση στη Βουλή για κενά ΕΑΕ, Νηπιαγωγεία, 9ο Δ.Σ. Αιγάλεω, 28ο Δ.Σ. Περιστερίου-Τετάρτη 01.02.2023 

Απόφαση αξιολόγησης: Η διαδικασία διενέργειας-Ρυθμίσεις ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων 

 Παραιτήσεις-συνταξιοδοτικός οδηγός: Τα βασικά σημεία της διαδικασίας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση