Σάββατο, 18 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Επιστολή προς ΕΟΔΥ ΣΕΕΠΕΑ Κεντρ. Μακεδονίας: Θέλουμε ασφαλείς ΣΜΕΑΕ ΤΩΡΑ, ούτε αύριο, ούτε σε λίγο, ΧΘΕΣ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Επιστολή προς ΕΟΔΥ ΣΕΕΠΕΑ Κεντρ. Μακεδονίας: Θέλουμε ασφαλείς ΣΜΕΑΕ ΤΩΡΑ, ούτε αύριο, ούτε σε λίγο, ΧΘΕΣ – Είμαστε όλοι ανήσυχοι και αγανακτισμένοι. Δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλο.

Επιστολή προς ΕΟΔΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)

Θεσ/νίκη 15-11-2020 

 Αρ. Πρωτ: 96

Πληροφορίες:                                                                                  

email:seepeakm@gmail.com                                            

Προς:ΕΟΔΥ

Κοιν.: Υπουργείο Παιδείας και  Θρησκευμάτων Τμήμα Ειδικής Αγωγής 

 Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας    

  ΠΟΣΕΕΠΕΑ

ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΣΜΕΑΕ ΤΩΡΑ….ΟΥΤΕ ΑΥΡΙΟ, ΟΥΤΕ ΣΕ ΛΙΓΟ….ΧΘΕΣ…
Είμαστε όλοι ανήσυχοι και αγανακτισμένοι. Δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλο.

Η ευθύνη που παίρνει το Υπουργείο Παιδείας είναι τεράστια, το ίδιο και τα ερωτηματικά από τους εργαζόμενους και τους γονείς:

  • Πώς θα διαχειριστούν τους μαθητές με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα (πχ. επιληψίες, σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα, οργανικές ανεπάρκειες κλπ.), όταν δεν υπάρχει συνεχής  σχολιατρική υποστήριξη;
  • Όταν το Υπουργείο Υγείας αφήνει ανοχύρωτη, υποστελεχωμένη την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, πώς θα υποστηριχτούν οι οικογένειες των παιδιών με αναπηρία, που είτε  οι ίδιοι έχουν σοβαρές παθήσεις, είτε αδυνατούν λόγω ψυχοκοινωνικών παραγόντων να διαχειριστούν καταστάσεις ως προς την πρόληψη (τήρηση κανόνων υγιεινής διαβίωσης),  ή ως προς την αντιμετώπιση της ασθένειας όταν προκύψει ;
  • Με βάση ποια μέτρα και ποια πρωτόκολλα θα προστατευτούν οι  εργαζόμενοι σε μια μονάδα Ειδικής Αγωγής, στην οποία είναι  διαρκώς εκτεθειμένοι στην πανδημία;
  • Πότε και πώς θα λυθεί το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών των δομών ΕΑ με όλα τα μέτρα ασφάλειας;

Όλα τα παραπάνω αλλά κι ακόμη περισσότερα, δεν μπορούν να λυθούν με τη μέχρι τώρα λογική και τακτική του Υπουργείου Παιδείας «βλέποντας και κάνοντας» και με πρωτόκολλα που δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα.

Οποιαδήποτε καθυστέρηση ενέχει τον κίνδυνο η κατάσταση να ξεφύγει στα Ειδικά Σχολεία  (όπως έγινε άλλωστε και στην κοινωνία)  με ολέθρια αποτελέσματα.

Ένα είναι το συμπέρασμα:

Η κυβερνητική πολιτική, είτε αφήσει ανοιχτές τις ΣΜΕΑΕ, είτε τις κλείσει, έχει ήδη αποτύχει παταγωδώς, έχει απονομιμοποιηθεί πλήρως στις συνειδήσεις μας: στην πρώτη περίπτωση γιατί εκθέτει σε σοβαρότατο κίνδυνο την υγεία όλων μας με την ανυπαρξία μέτρων, στη δεύτερη γιατί αφήνει τα παιδιά με αναπηρίες χωρίς σχολείο.

Ό,τι και να κάνει, εμάς θα μας βρει μπροστά της, να διεκδικούμε ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ, ανταποκρινόμενοι στο ηθικό και επαγγελματικό μας χρέος απέναντι στους μαθητές με αναπηρία, στις οικογένειές τους, στη δική μας σωματική και ψυχική υγεία.

Καλούμε τους γονείς και τους φορείς τους σε συμπόρευση. Είμαστε στο ίδιο «στρατόπεδο».

Τώρα έχει μεγαλύτερη σημασία από ποτέ όλοι να «στρέψουμε τα βέλη» εκεί που πρέπει και όχι αναμεταξύ μας.

Σεβόμενοι οι εργαζόμενοι της Ειδικής Αγωγής τον μεγαλειώδη καθημερινό αγώνα των γονέων να αναθρέψουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι γονείς τις δίκαιες διεκδικήσεις και την προσπάθεια αυτών που τα μορφώνουν.

 Επαναλαμβάνουμε τις ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ:
  • Από αύριο κιόλας, Δευτέρα 16/11, επαναλαμβανόμενα εβδομαδιαία δωρεάν τεστ στο προσωπικό και στους μαθητές των ΣΜΕΑΕ με την συγκατάθεση των γονέων τους.
  • Άμεση παρέμβαση κλιμακίου του ΕΟΔΥ στα σχολεία και στα ΚΕΣΥ όπου υπάρχει κρούσμα, για ιχνηλατήσεις.
  • Εξασφάλιση κατάλληλης κτιριακής και υλικοτεχνικής υποδομής για τη στέγαση των ΚΕΣΥ και ΣΜΕΑΕ της Περιφερειακής μας Διεύθυνσης.
  • Μείωση μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά σχολεία. Είναι απαράδεκτο να λειτουργούν τμήματα με περισσότερα από 5 παιδιά με σοβαρές παθήσεις και σε χώρους πολύ λίγων τετραγωνικών. Κατάργηση του κατώτατου αριθμού μαθητών (4) στα τμήματα των Ειδικών Σχολείων. Ο αριθμός να ορίζεται με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Εξασφάλιση όλου του αναγκαίου προσωπικού σε ΚΕΣΥ, ΣΜΕΑΕ, ΕΔΕΑΥ.
  • Δημιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας και στελέχωσή της με τον απαραίτητο αριθμό γιατρών ώστε να καλύπτουν όλα τα σχολεία (Γενικά και Ειδικά).  Η Σχολιατρική Υπηρεσία θα λύσει όλα τα ζητήματα αντιμετώπισης επιδημιών στα σχολεία και της άμεσης υγειονομικής παρέμβασης για να μην υπάρχει εξάπλωση.
  • Τοποθέτηση σε όλα τα σχολεία σχολικών νοσηλευτών.
  • Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση
  • Εξασφάλιση επάρκειας σε μέσα ατομικής προστασίας σε ΚΕΣΥ και ΣΜΕΑΕ.

Εδώ και τώρα το Υπουργείο Παιδείας να ικανοποιήσει αυτά τα αιτήματα, αν πραγματικά θέλει να παραμείνουν ανοιχτά τα Ειδικά Σχολεία!!!!!

     Για το Δ.Σ.

 Η Πρόεδρος                             Ο Γ. Γραμματέας

 Κούκνακου Άννα            Λασιόπουλος Αθανάσιος

Δείτε επίσης

Κλειστά ειδικά σχολεία 15.11.2020: Με πλήρη ή μερική αναστολή λειτουργίας
ΦΕΚ αναστολής λειτουργίας σχολείων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
 Λειτουργία Δημοτικών και Νηπιαγωγείων από Δευτέρα 16.11.2020: 12 ερωτήσεις και απαντήσεις
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση