Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση στη Βουλή για ευπαθείς ομάδες της ακαδημαϊκής κοινότητας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση στη Βουλή για ευπαθείς ομάδες της ακαδημαϊκής κοινότητας από τη Βουλευτή Β Πειραιά και Γραμματέα της ΚΟ του ΜέΡΑ25 κα Φωτεινή Μπακαδήμα.

Ερώτηση κατατέθηκε στη Βουλή, στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, της Βουλευτή Β Πειραιά και Γραμματέα της ΚΟ του ΜέΡΑ25 κας Φωτεινής Μπακαδήμα με θέμα​​: “​Καμία πρόβλεψη για τις ευπαθείς ομάδες της ακαδημαϊκής κοινότητας”. ​

Η Ερώτηση

Αθήνα, 26 Οκτωβρίου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Καμία πρόβλεψη για τις ευπαθείς ομάδες της ακαδημαϊκής κοινότητας

Με τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά να έχει ξεκινήσει σε πολλά ιδρύματα και τον αριθμό των καθημερινών κρουσμάτων να είναι 3000-4000 καθηγητές, προσωπικό και φοιτητές εκφράζουν φόβους για τον συνωστισμό μέσα στα αμφιθέατρα και όπως τονίζουν τα μέλη του διδακτικού προσωπικού των ΑΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ) θεωρούν ακατανόητη και ανεδαφική τη θέση του Υπουργείου για «διά ζώσης εκπαίδευση των φοιτητών (σε ποσοστό 100%) και στην μέγιστη πληρότητα των αιθουσών», όταν σε πολλές περιπτώσεις η πληρότητα ξεπερνά το 100% (με ορθίους στις αίθουσες), πολλές αίθουσες δεν έχουν εξαερισμό ή υπάρχει αδυναμία τακτικού καθαρισμού.

Το πρόβλημα εντείνεται για τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και, όπως δηλώνουν πανεπιστημιακοί και φοιτητές δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για εκείνους καθώς, μπορεί να είναι εμβολιασμένοι, αλλά ο κίνδυνος είναι περισσότερο από υπαρκτός σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο.

Στην προ COVID εποχή ενθαρρύνονταν οι διαδικτυακές δράσεις

και πολλοί διδάσκοντες κατέφευγαν σε αυτές όταν θεωρούσαν ότι κάποιο μάθημα ή άσκηση που περιείχε πολλές προβολές μπορούσε να γίνει με μεγαλύτερη άνεση έτσι.

Τώρα απλώς απαγορεύεται και ελλοχεύουν κυρώσεις.

Για τους λόγους αυτούς οι πανεπιστημιακοί ζητούν από το υπουργείο Παιδείας

να δίνεται ρητά η ευχέρεια εξ αποστάσεως ή μικτού τρόπου διδασκαλίας για την αντιμετώπιση τέτοιων δυσμενών συνθηκών που παραβιάζουν τους κανόνες υγιεινής και υπερβαίνουν τα όρια του λελογισμένου επιδημιολογικού ρίσκου.

Θα πρέπει να τονισθεί πάντως ότι

η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει απορρίψει το αίτημα αυτό και επιμένει αποκλειστικά στη δια ζώσης διδασκαλία, την ίδια στιγμή που υπάρχει απαράδεκτη καθυστέρηση στη λήψη μέτρων και στη βελτίωση των υποδομών για τη διασφάλιση της καταλληλότητας των χώρων εκπαίδευσης μολονότι ήταν αναμενόμενο ότι η επιστροφή στη δια ζώσης διδασκαλία θα γινόταν με την πανδημία να συνεχίζεται.

Κατόπιν των παραπάνω

και με δεδομένο πως υπάρχουν πλήθος καταγγελίες φοιτητών και δημόσιων και ιδιωτικών ΙΕΚ που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και οι οποίοι κινδυνεύουν-και προφανώς όχι λόγω δικής τους υπαιτιότητας- να χάσουν το εξάμηνο καθώς δεν διακινδυνεύουν να βρεθούν σε μικρούς, κλειστούς χώρους διδασκαλίας με πολλά άτομα και δίχως εξαερισμό,

Ερωτάται η κα Υπουργός:
  1. Για ποιο λόγο δεν υπήρξε η πρόβλεψη για εξ αποστάσεως διδασκαλία όσων μαθημάτων δεν είναι εργαστηριακά για όσους φοιτητές έχουν σοβαρούς ιατρικούς λόγους για τους οποίους η προσέλευσή τους σε μια πολυπληθή τάξη μπορεί να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή τους καθώς και οι εμβολιασμένοι μπορούν να μεταδώσουν τον κορονοϊό, πράγμα που μπορεί για αυτούς τους φοιτητές να αποβεί μοιραίο;
  2. Η επιτροπή Λοιμωξιολόγων έχει εγκρίνει αυτή την απόφαση της Κυβέρνησης που συνωστίζει φοιτητές σε χώρους χωρίς απαραίτητες υποδομές που να εξασφαλίζουν συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας;
  3. Αν ναι, ποιο το σκεπτικό πίσω από αυτή την έγκριση;
  4. Ισχύει πως το Υπουργείο απορρίπτει ρητά την εναλλακτική της εξ αποστάσεως παρακολούθησης μαθημάτων ακόμα για όσους φοιτητές ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες μολονότι, λόγω δικής του υπαιτιότητας, οι υποδομές δεν είναι κατάλληλες για να ισχύσουν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα;
  5. Αν ναι, ποιο το επιστημονικό και ποιο το πολιτικό σκεπτικό αυτής της απόφασης;
  6. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη αν λόγω της αδιαλλαξίας του Υπουργείου ένας φοιτητής με σοβαρό πρόβλημα υγείας νοσήσει από κορονοϊό;
  7. Ποια άμεσα μέτρα θα ληφθούν προκειμένου να μην στερήσει η Κυβέρνηση από φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες τη δυνατότητα να παρακολουθούν τα μαθήματά τους με ασφάλεια;

Η ερωτώσα βουλευτής

  Φωτεινή Μπακαδήμα

Δείτε σχετικά

Προστασία εκπαιδευτικών ευπαθών ομάδων: Aμεση ανάγκη λήψης μέτρων-Ερώτηση στη Βουλή
Ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών-Αναφορά στη Βουλή επιστολή αναπληρωτών και μονίμων

Δείτε επίσης

Υποτροφίες μέσω κληροδοτημάτων: Ο γραπτός διαγωνισμός θα διεξαχθεί στις 27 Νοεμβρίου 2021
Συνεργασία Ελληνικών και Κινεζικών Πανεπιστημίων: Συνεχίζεται με νέο Πρόγραμμα
Συγγράμματα φοιτητών 2021-22: Δηλώσεις-διανομή από Δευτέρα 25.10 έως 14.12.2021
Εμβολιασμός στα Πανεπιστήμια: Μαζική η ανταπόκριση φοιτητών, καθηγητών και λοιπού προσωπικού
ΦΕΚ: Τεστ κορονοϊού στον ιδιωτικό τομέα-φοιτητές σε πρακτική άσκηση σε ιδιωτικούς φορείς
 65η Εγκύκλιος-μέτρα covid: Τι ισχύει στις δημόσιες υπηρεσίες
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση