Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ σε σχολεία της Καισαριανής: Τι απάντησε ο Υφ. Παιδείας Α. Συρίγος σε Ερώτηση της Λ. Κανέλλη του ΚΚΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ σε σχολεία της Καισαριανής: Τι απάντησε ο Υφυπουργός Παιδείας Α. Συρίγος σε Ερώτηση της Λ. Κανέλλη του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος (ΚΚΕ).

Κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ σε σχολεία της Καισαριανής

Την  Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού Α’ Αθηνών του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κας Λιάνας Κανέλλη με θέμα: “Άμεση κάλυψη των κενών σε Ειδικό Επιστημονικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό στα ειδικά σχολεία και νηπιαγωγεία της Καισαριανής”, απάντησε στη Βουλή ο Υφυπουργός ΠΑΙΘ κος Α. Συρίγος.

Η Βουλευτής του ΚΚΕ αναφερόμενη στα ειδικά σχολεία και ειδικά στο σχολείο της Ρόζας Ιμβριώτη επεσήμανε πως σε πολλές από τις περιπτώσεις των μαθητών με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες η επιστημονική παρέμβαση από Ψυχολόγους, Εργοθεραπευτές, Φυσικοθεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Κοινωνικούς Λειτουργούς είναι αναντικατάστατη και επιβεβλημένη προκειμένου να παρέχονται στοχευμένες παρεμβάσεις με βάση το είδος της αναπηρίας .

Πρόσθεσε επίσης πως περισσότεροι από τους μισούς εγγεγραμμένους μαθητές στο Ειδικό Νηπιαγωγείο, στο 1ο Νηπιαγωγείο ΕΛΕΠΑΠ, το 2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο, το 2ο Ειδικό Δημοτικό ΕΛΕΠΑΠ “δεν έχουν περάσει το κατώφλι του σχολείου” καθώς δεν έχει εξασφαλιστεί η μεταφορά τους.

Στην απάντησή του ο Υφυπουργός ΠΑΙΘ τόνισε για το προσωπικό των σχολείων:

Α. Φέτος διορίστηκαν τετρακόσια μέλη ειδικού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού σε κενές οργανικές θέσεις στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και ειδικότερα διακόσια εξήντα σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και εκατόν τριάντα εννέα σε Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, τα ΣΔΕΥ των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης. Οι διορισμοί αυτοί έρχονται να προστεθούν στους χίλιους σαράντα που ήδη είχαν γίνει από τον Μάρτιο του 2020.

Β. Ειδικά στην Καισαριανή έχουν διοριστεί από το 2020 και μετά σαράντα τρία μέλη ειδικού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού σε κενές οργανικές θέσεις.

Γ. Επίσης, για το 2022-2023 το Υπουργείο Παιδείας, έχει προχωρήσει σε συνολικά πέντε χιλιάδες εκατόν δεκαέξι αναθέσεις σε αναπληρωτές καθηγητές για ειδική εκπαίδευση και ειδικά στη συγκεκριμένη περιοχή, έχουν προσληφθεί σαράντα επτά άτομα.

Δ. Με βάση τα στοιχεία που έχουμε προκύπτει ότι η συγκεκριμένη μονάδα της Καισαριανής λειτουργεί κανονικά με βάση όλους τους εκπαιδευτικούς σε όλες τις ειδικότητες, χωρίς κενό στο υποχρεωτικό πρόγραμμα, αλλά ούτε και στο ολοήμερο.

Ε. Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Καισαριανής «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», με ενεργό μαθητικό δυναμικό δύο παιδιών, απασχολούνται τώρα ένα άτομο βοηθητικό προσωπικό ειδικής αγωγής, ένας νηπιαγωγός και δύο νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής, τέσσερα άτομα συνολικά. Στο Δημοτικό Σχολείο Πρότυπο Ειδικό Καισαριανής «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», με ενεργό δυναμικό εξήντα παιδιών απασχολούνται για το έτος 2022- 2023, δύο εργοθεραπευτές, επειδή αναφερθήκατε, ένας φυσιοθεραπευτής, δύο θεραπευτές λόγου, ένας σχολικός νοσηλευτής, ένας ψυχολόγος, τέσσερις φυσικής αγωγής, δεκατρείς δάσκαλοι ειδικής αγωγής…

ΣΤ. Με βάση το άρθρο 8 του ν. 3699 του 2008, που καθορίζει τον αριθμό των μαθητών σε κάθε τμήμα ειδικών νηπιαγωγείων και ειδικών δημοτικών σχολείων, αυτό ορίζεται κατ’ ελάχιστον σε τέσσερις και κατ’ ανώτατο σε επτά μαθητές ανά τμήμα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο αριθμός αυτός μπορεί να μειώνεται, με κατώτερο όριο τους τρεις μαθητές ανά τμήμα.

Ζ. Επομένως, με βάση τα στοιχεία που έχουμε, με τα δύο άτομα που είναι στο ειδικό νηπιαγωγείο, το ειδικό νηπιαγωγείο λειτουργεί οριακά. Το δε ειδικό δημοτικό λειτουργεί με το μικρότερο δυνατό αριθμό μαθητών ανά τμήμα, καθώς η αναλογία είναι 3,15, δηλαδή είναι κάτω από το 4. Επομένως, με βάση τα στοιχεία αυτά δεν τεκμαίρεται η έλλειψη σε επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.

Για το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών είπε

Σύμφωνα με το νόμο, αρμόδιες για τη μεταφορά είναι οι περιφέρειες. Και δεν έχουμε πλέον από το 2011 πιστώσεις στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας για δαπάνες μεταφοράς μαθητών, ούτως ώστε να μπορούμε να βοηθήσουμε.

Στελεχώνουμε με συνοδούς και οδηγούς τα σχολικά λεωφορεία που ανήκουν στις συγκεκριμένες μονάδες. Οι συγκεκριμένοι ανέρχονται, στον παρόντα χρόνο, δηλαδή φέτος έχουν προσληφθεί εβδομήντα έξι υπάλληλοι ΙΔΟΧ, των κλάδων οδηγών και συνοδών, με διάρκεια σύμβασης δέκα μηνών. Δεν έχουμε κάποια άλλη αρμοδιότητα.

Έχουμε ήδη επικοινωνήσει με την περιφέρεια. Θα ξαναεπικοινωνήσουμε με σκοπό να βρεθεί, το συντομότερο δυνατόν, λύση στο θέμα. Η περιφέρεια πάντως μας υποσχέθηκε ότι είναι σε διαδικασία επίλυσης του προβλήματος. Θα επανέλθουμε όμως σε αυτό το θέμα όσο πιο σύντομα γίνεται, για να μπορούν αυτά τα παιδιά να πάνε στο σχολείο και για τα ίδια τα παιδιά και τις οικογένειές τους.

Δείτε επίσης

Β Φάση-προσλήψεις: 7.089 αναπληρωτών εκπαιδευτικών Α/Θμιας και Β/θμιας και ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2022-23 

Αναπληρωτές-προσλήψεις 2022-23: Τι αναμένουμε από εδώ και πέρα 

 Προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ ανά κλάδο και δομή εκπαίδευσης Α και Β Φάσης 2022-23

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση