Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΛΤΕΕ για εγγραφές ΕΠΑΛ: Συνεχίζονται 13 &14 Ιουλίου-Μια δεύτερη ευκαιρία γι αυτούς που δεν πρόλαβαν

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΛΤΕΕ για εγγραφές ΕΠΑΛ: Συνεχίζονται και στις 13 &14 Ιουλίου – Μια δεύτερη ευκαιρία γι αυτούς που δεν πρόλαβαν να εγγραφούν στην πρώτη φάση.

ΟΛΤΕΕ για εγγραφές ΕΠΑΛ

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 07-07-2020

 Αρ. Δ.Τ.: 04

Έστω και την ύστατη στιγμή
Οι εγγραφές στα ΕΠΑ.Λ. συνεχίζονται και στις 13 &1 4 Ιουλίου !!!! Μια δεύτερη ευκαιρία γι αυτούς που δεν πρόλαβαν να εγγραφούν στην πρώτη φάση.

Ενημερώνουμε πως ακολουθεί η Β’ φάση ηλεκτρονικών αιτήσεων από τη 13η Ιουλίου 2020 και ώρα 08:00 έως και τη 14η Ιουλίου και ώρα 23:59. Μετά την κατανομή της Β’ φάσης, οι ενδιαφερόμενοι/-ες θα ενημερωθούν μέσω της εφαρμογής e-eggrafes στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://e-eggrafes.minedu.gov.gr και οφείλουν να οριστικοποιήσουν την εγγραφή τους:

Για τα ΕΠΑ.Λ. από την 20η Ιουλίου 2020 έως την 24η Ιουλίου 2020 σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στη με αρ. πρωτ. Φ1α/75919/Δ4/17-06-20 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ..

Στην εξαιρετική περίπτωση κατά την οποία μαθητής/τρια τυχόν δεν κατανεμήθηκε σε κανένα ΕΠΑ.Λ. ενδιαφέροντός του/της, ο/η ενδιαφερόμενος/η μαθητής/τρια απευθύνεται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενδιαφέροντός του/της μέχρι και την 21η Ιουλίου, 3 και εν συνεχεία με ευθύνη του οικείου Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμεται σε κάποιο υπάρχον τμήμα ΕΠΑ.Λ..

Έγινε η πρώτη κατανομή μαθητών στα ΕΠΑ.Λ και τα συναισθήματα των εκπαιδευτικών και της σχολικής κοινότητας είναι ανάμεικτα. Τα ‘μεγάλα’ σχολεία των αστικών κέντρων έχουν ικανοποιητικές εγγραφές σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες.

Τα σχολεία της περιφέρειας όμως δεν νιώθουν αυτή τη σιγουριά. Μειωμένες εγγραφές και τμήματα που δεν μπορούν εύκολα να καλύψουν τον ελάχιστο αριθμό εγγραφών για την δημιουργία τμημάτων.

Η Ομοσπονδία μας επιμένει στον εξ ορθολογισμό της Υ.Α. με αριθμ. Φ.12/134644/Δ4/08-08-2017 (ΦΕΚ 2891/τ.Β’/21-08-2017) με θέμα:

«Ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α’ Τάξης, τμήματος Τομέα της Β ́ Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ’ Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)», μειώνοντας τον ελάχιστο αριθμό μαθητών, σε ειδικές περιπτώσεις (πχ. Μοναδικό τμήμα σε Καλλικρατικό Δήμο, μεγάλη απόσταση μεταξύ σχολείων, ειδικές εισηγήσεις για τοπικούς λόγους, κ.α.).

Τραγικό είναι επίσης το γεγονός ότι η υπογεννητικότητα και η εγκατάλειψη της επαρχίας από τους νέους ανθρώπους αποτυπώνεται και στις εγγραφές των ΕΠΑ.Λ., όπου οι μαθητές και οι γονείς στοιβάζονται στα κεντρικά σχολεία και προσπαθούν να εξασφαλίσουν το καλύτερο για τα παιδιά τους αλλά και για τους ίδιους τα εφόδια εκείνα που αύριο θα τους οδηγήσουν στην αγορά εργασίας η οποία δυστυχώς υποφέρει και νοσεί.

Να τονίσουμε ότι την ήμερα της θερινής λειτουργίας σε όλα τα ‘μεγάλα’ ΕΠΑ.Λ
  • παρουσιάστηκε συνωστισμός και αναταραχή με τους γονείς να προσπαθούν να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά της εγγραφής τους, άλλοι να ενημερώνονται ότι η εγγραφή τους χάθηκε και πρέπει να ξανακάνουν δήλωση στην Β’ Φάση, καθώς δεν ήταν δυνατή η ενημέρωση τους έγκαιρα, μιας και δεν υπήρχαν στοιχεία για τις εγγραφές τους,
  • αλλά μεγαλύτερη αναστάτωση υπήρξε στις κληρώσεις που πραγματοποιήθηκαν, στις πλεονάζουσες εγγραφές με εκατοντάδες μαθητές να μην μπορούν να φοιτήσουν, στην ειδικότητα που υπάρχει στο μοναδικό ΕΠΑ.Λ του Δήμου που ανήκουν, καθώς καλύφθηκαν όλες οι θέσεις που δήλωσαν οι Διευθυντές των σχολείων.

Το πρόβλημα είναι παλιό και οφείλεται στην μικρή αναλογία,  ΕΠΑ.Λ. με ΓΕ.Λ. που υπάρχει σε κάθε Δήμο αλλά και στην υπερσυγκέντρωση του πληθυσμού στα αστικά κέντρα. Πρέπει να δοθούν κίνητρα για να ενισχυθεί πληθυσμιακά η επαρχία, καθώς και να ενισχυθεί ουσιαστικά ο πρωτογενής τομέας, στον οποίο πρέπει να στηριχθούμε για να ξεπεραστεί η κρίση.

Tα Επαγγελματικά Λύκεια είναι αυτά που θα δώσουν την απαραίτητη εξειδίκευση στους μελλοντικούς εργαζομένους.

Ζητούμε

τον εξ ορθολογισμό της εγκυκλίου Φ1α/75919/Δ4-17-06-2020 όπου τα χρονοδιαγράμματα για τη συγκέντρωση των δικαιολογητικών στα ΕΠΑ.Λ είναι ουσιαστικά μόλις μία μέρα σε αντίθεση με τα ΓΕ.Λ που είναι μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.

Ζητούμε

να καταργηθούν οι κληρώσεις και να δοθεί η δυνατότητα εγγραφής σε όλα τα τμήματα και στη Γ’ Φάση χωρίς περιορισμούς.

Θα μπορούσε ως συμπληρωματικό και έκτακτο μέτρο να επιτραπεί η διεξαγωγή θεωρητικών μαθημάτων των μαθημάτων ειδικότητας στα αντίστοιχα εργαστήρια ειδικοτήτων όπως επιτρέπεται για την Α΄ τάξη, για να χωρέσουν οι  μαθητές και να αποφευχθούν οι κληρώσεις και η μετακίνηση των μαθητών σε σχολείο που δεν είναι της επιλογής τους.

Τελειώνοντας, για να υπάρξει έστω μικρή θεραπεία των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί:
ΖΗΤΟΥΜΕ
  1. Να παραταθεί ο χρόνος Ηλεκτρονικών Δηλώσεων προτίμησης και υποβολής – ελέγχου των δικαιολογητικών εγγραφής μέχρι την έναρξη των μαθημάτων στις 7-9-2020.
  2. Να μη χαρακτηριστεί κανένα τμήμα ως ολιγομελές μέχρι την έναρξη των μαθημάτων στις 7-9-2020.
  3. Να καταργηθούν οι διατάξεις που παγιώνουν τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους μαθητές μας και αποτελεί ρατσιστική και άνιση αντιμετώπιση χωρίς να τηρείται η αρχή της ισότητας

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Δείτε επίσης

Συνέδριο και νέο Διοικητικό Συμβούλιο ΟΛΤΕΕ
Στατιστικά βαθμολογικών επιδόσεων Πανελλαδικών 2020
Ενημέρωση για παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια νεοδιόριστων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση