Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ουκρανία: Ευρωπαϊκή Task Force υποστήριξης μαθητών και φοιτητών-Πρόταση της Ν. Κεραμέως

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ουκρανία: Ευρωπαϊκή Task Force υποστήριξης μαθητών και φοιτητών-Πρόταση με πρωτοβουλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως.

Πρωτοβουλία Κεραμέως για τη σύσταση ευρωπαϊκής Task Force για την υποστήριξη μαθητών και φοιτητών της Ουκρανίας

Τη δημιουργία μίας ειδικής ομάδας δράσης –Task Force– για την υποστήριξη των μαθητών και φοιτητών της Ουκρανίας, εντός και εκτός των συνόρων, πρότεινε με επιστολή της στο Γάλλο ομόλογό της και Προεδρεύοντα του Συμβουλίου των Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το τρέχον εξάμηνο, Jean-Michel Blanquer, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

Συγκεκριμένα, προτάθηκε

η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας που με όρους αποτελεσματικότητας, δικαιοσύνης και διαφάνειας, θα μπορεί

α. να φιλοξενεί αιτήματα της ουκρανικής εκπαιδευτικής κοινότητας καταγράφοντας τις ανάγκες της για εξοπλισμό, εκπαιδευτικό υλικό και τεχνική βοήθεια, και

β. να συγκροτήσει παράλληλα έναν μηχανισμό κάλυψής τους, με τη συνδρομή κρατών-μελών, επιχειρηματικού τομέα, κοινωνίας πολιτών και φορέων, αλλά και διεθνών οργανισμών με ανάλογη εμπειρία και τεχνογνωσία. Ο μηχανισμός αυτός, εφόσον θεσπισθεί, θα προσφέρει βοήθεια επιπλέον των πρωτοβουλιών που κάθε κράτος-μέλος αναλαμβάνει μεμονωμένα, όπως η ενσωμάτωση προσφύγων στο εκπαιδευτικό τους σύστημα.

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ

Στο πλαίσιο της έμπρακτης αλληλεγγύης που επιδεικνύει η Ευρωπαϊκή Ένωση στη δοκιμαζόμενη Ουκρανία, η πρόταση της Νίκης Κεραμέως έγκειται στη δημιουργία μηχανισμού άμεσης αντιμετώπισης εκπαιδευτικών ζητημάτων μέσω της σύστασης Ευρωπαϊκής Ομάδας Δράσης για τη διατήρηση της πρόσβασης στη γνώση, την επικοινωνία και την εκπαίδευση των Ουκρανών μαθητών και φοιτητών.

Προηγουμένως,

η Νίκη Κεραμέως είχε επικοινωνήσει με τον Ουκρανό ομόλογό της, Υπουργό Παιδείας και Επιστήμης, Serhiy Shkarlet, ο οποίος εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για τη στήριξη της Ελληνικής Κυβέρνησης και την πεποίθησή του ότι η υλοποίηση της πρότασης αυτής θα ενισχύσει σημαντικά την oυκρανική εκπαιδευτική κοινότητα.

Η Υπουργός υπογράμμισε στην επιστολή της προς το Γάλλο Προεδρεύοντα ότι η πρόσβαση παιδιών και νέων στην εκπαίδευση έχει πληγεί σημαντικά.

Σύμφωνα με έρευνα της UNICEF

η ρωσική επίθεση έχει ήδη απομακρύνει από τις σχολικές δομές 350.000 παιδιά της Ουκρανίας, ενώ εκατομμύρια παιδιά αναμένεται να επηρεαστούν από τον πόλεμο και να στερηθούν την εκπαίδευση. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ουκρανός Υπουργός έχει ήδη στη διάθεσή του μία πρώτη καταγραφή των αναγκών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε:

“Στο πλαίσιο της έμπρακτης αλληλεγγύης που επιδεικνύουμε ως Ευρωπαϊκή Ένωση στη δοκιμαζόμενη Ουκρανία, οφείλουμε να στηρίξουμε ιδιαίτερα ευάλωτα θύματα των πολεμικών συγκρούσεων, όπως τα παιδιά και οι νέοι, με την ειλικρινή ελπίδα για άμεση κατάπαυση του πυρός και αποκατάσταση της ειρήνης.

Σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία, η εκπαίδευση, πέρα από θεμελιώδες δικαίωμα, αδιαμφισβήτητα  συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση του αισθήματος ενότητας σε μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς, και στη δημιουργία δικτύων αλληλεγγύης και υποστήριξης.”

Η επιστολή της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στον Γάλλο ομόλογό της

Protocol number: 1965

Athens, March 8, 2022

Honorable Minister Blanquer, Dear Jean-Michel, As the EU stands united in reacting swiftly and decisively to Russia’s aggression against Ukraine and in showing its full solidarity to the Ukrainian people on multiple fronts, access of Ukrainian students to education remains severely undermined.

According to UNICEF, the Russian invasion has already left more than 350,000 Ukrainian school children with no access to the fundamental right of education, while several million children are expected to be impacted by the conflict and deprived of educational services.

We are hereby submitting a proposal to the French Presidency to consider consulting with all EU Education Ministers regarding the creation of an EU Special Task Force for the continuation of education of Ukrainian students. The Task Force’s activities would obviously be over and above individual efforts and actions of Member States to integrate Ukrainian refugee students in their respective educational systems.

I have already communicated with the Ukrainian Minister of Education and Science, Mr. Serhiy Shkarlet, who appears to believe that the Task Force could provide valuable support to Ukraine’s educational community.

We believe it is our duty to leverage all available tools and knowledge acquired during the Covid-19 pandemic emergency in order to support the Ukrainian educational community, within and beyond the borders of Ukraine. In particular, we envision the development of a digital platform, which will match demand and supply vis-à-vis educational resources. On the one hand, the needs of the Ukrainian educational community e.g. in terms of equipment, educational material and technical support will be recorded. On the other hand, the Task Force will coordinate a supply mechanism for those needs, with the contribution of Member States, the business sector, civil society actors and other stakeholders in an effective, fair and transparent way. International organisations could also be called upon to assist the Task Force. It is hereby noted that the Ukrainian Ministry of Education and Science has already compiled a first list of needs of its educational community.

With my heartfelt wish for a prompt restoration of peace, I sincerely hope that we all together take concrete action to support the educational community of Ukraine.

Please allow me to express my appreciation and offer you the assurances of my highest esteem.

Yours sincerely,

Niki Kerameus

Δείτε επίσης

Ουκρανία-Συλλογή ιατροφαρμακευτικού υλικού από τους μαθητές 5ου ΓΕΛ Αχαρνών Αγίας Άννας και 6ου Γυμνασίου Αχαρνών 

Πόλεμος στην Ουκρανία: Προτάσεις για υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας από το ΙΕΠ 

Ελληνες φοιτητές Ουκρανίας-Ρωσίας: Λήψη άμεσων μέτρων για την ασφάλεια τους-Ερώτηση στη Βουλή 

LOOP-Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με βάση τον θεσμό του μέντορα

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση