Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια: Προγραμματισμός έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια: Συνάντηση εργασίας με τους Διευθυντές των πρώτων έξι ΠΕΠΑΛ για τον προγραμματισμό έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια

Την πρώτη συνάντηση εργασίας με τους Διευθυντές των πρώτων έξι Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.) πραγματοποίησαν:

  •  H Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως,
  • η Υφυπουργός Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Ζέττα Μακρή,
  • ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας, Γιώργος Βούτσινος και
  • ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γιάννης Αντωνίου.
Η συνάντηση αφορούσε στον προγραμματισμό

για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς από το Σεπτέμβριο και την εύρυθμη λειτουργία των έξι Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. Άργους, Επανομής, Περάματος, Ξάνθης, Ηγουμενίτσας και Τρικάλων.

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ

Οι Διευθυντές μετέφεραν το κλίμα ευρείας αποδοχής του θεσμού ήδη από τον πρώτο κύκλο εγγραφών, που καταδεικνύεται αφ’ ενός από τις σημαντικές αυξήσεις αιτήσεων σε ορισμένα από τα σχολεία, αφ’ ετέρου μέσω της ενίσχυσης του ενδιαφέροντος αποφοίτων γυμνασίου με υψηλές ή πολύ υψηλές μαθησιακές επιδόσεις.

Ξεκινάει να αποτυπώνεται, έτσι, στην πράξη,

η εν γένει αλλαγή φιλοσοφίας ως προς την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και τις προοπτικές που ανοίγει στις νέες και τους νέους μας, αξιοποιώντας κλίσεις και δεξιότητες.

Το Επαγγελματικό Λύκειο

δεν αποτελεί πλέον λύση ανάγκης για τους πιο αδύναμους, αλλά μία ποιοτική, αξιόπιστη επιλογή για όλους, που ανταποκρίνεται στις επιθυμίες των μαθητών και τις σύγχρονες επαγγελματικές προκλήσεις, παρέχοντας γνώσεις και δεξιότητες σε σύγχρονους κλάδους υψηλής ζήτησης.

Στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. αξιοποιούνται νέες μεθοδολογίες,

λαμβάνονται υπόψη οι πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς σε επαγγελματικά προσόντα κατά τον ορισμό ειδικοτήτων και την κατάρτιση των προγραμμάτων σπουδών, προβλέπονται αυξημένοι βαθμοί ελευθερίας στην εκπαιδευτική διαδικασία και επιμορφώσεις των ήδη υπηρετούντων εκπαιδευτικών όλων των κλάδων στα Κέντρα Επιμόρφωσης που θα δημιουργηθούν εντός των Π.ΕΠΑ.Λ., ενώ αναμένεται να λάβουν και σημαντική χρηματοδότηση από ενωσιακούς πόρους. Στόχος, η επέκταση του δικτύου τους σε όλη τη χώρα και η διάχυση καλών πρακτικών σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια.

Η Νίκη Κεραμέως δήλωσε:

Ευχόμαστε καλή αρχή στα νέα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια και στους διευθυντές μας, οι οποίοι, από κοινού με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, είναι ήδη μέρος της αλλαγής που συντελείται στη φιλοσοφία γύρω από την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Σε συνέχεια της ψήφισης του νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, της ενίσχυσης των Δημοσίων ΙΕΚ και της θέσπισης του παράλληλου μηχανογραφικού για εγγραφή σε αυτά, τα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. συμπληρώνουν τη στρατηγική μας για συνολική, ουσιαστική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και την ανάδειξή της ως μίας ποιοτικής εναλλακτικής διαδρομής ζωής”.

Δείτε επίσης

ΦΕΚ ίδρυσης 6 ΠΕΠΑΛ: Τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια με τους τομείς τους
Προκήρυξη θέσεων στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία για το 2021-22: Αίτηση και Πίνακας κενών
ΦΕΚ: Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία-Αιτήσεις εκπαιδευτικών για τοποθέτηση με θητεία
Επιλογή προσωπικού σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία με θητεία | ΦΕΚ
Νόμος 4692-2020: “Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις” | ΦΕΚ A 111-12.06.2020

Δείτε επίσης

Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών-Σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας που εντάσσονται στο Σύστημα το 2021-22
Αλλαγές στο νομοσχέδιο: Αλφαβητικά η κατανομή μαθητών στα τμήματα-Διεκδίκηση θέσεων από εκπ/κούς δημοσίου
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση